رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

آیا از پیکرتراشی چیزی می دانید ؟

پیکرتراشی موضعی چیست؟

در گذشته‌های نه چندان دور، افراد علاقه‌ مند به اندام زیبا، تنها از طریق رژیم غذایی و ورزش قادر بودند تا ظاهر اندام‌شان را متناسب و زیبا جلوه دهند.

اگر شخصی به‌دلیل هرگونه اختلال در بدن دچار چاقی موضعی بود، هیچ راه‌کاری برای ازبین بردن چربی وجود نداشت.

اما خوشبختانه، با پیشرفت‌های متعدد علم پزشکی و تکنولوژی مهندسی پزشکی، این روزها شاهد به بازار آمدن دستگاه‌های لاغری با پیکرتراشی مختلفی هستیم که کار پزشکان را آسان‌تر کرده‌اند و امکان پیکرتراشی بدون خطر را نیز، فراهم کرده‌اند.

shutterstock 604196579 - آیا از پیکرتراشی چیزی می دانید ؟

پیکرتراشی روشی است که از طریق آن می‌توان چربی‌های موضعی بخشی از بدن را تخلیه کرد و ساختار بدن را باتوجه به استانداردها و سلیقه شخصی، فرم‌دهی کرد.

با کمک دستگاه پیکرتراشی می‌توان با کم‌ترین تهاجم، لوله کانولا را از طریق برش کوچک یک سانتی وارد بدن کرد تا ساختار چربی‌ها را در هم شکسته و از همان ناحیه تخلیه کند.

انواع روش های پیکرتراشی

اطلاع از انواع تکنیک‌های پیکرتراشی به ما کمک می‌کند تا بدانیم دنیای این تکنولوژی تا چه اندازه گسترده‌ است و افراد متخصص برای کاهش عوارض هر یک از این روش‌ها تا چه اندازه تلاش می‌کنند. اطلاع از انواع تکنیک‌های پیکرتراشی به شما آگاهی کافی می‌دهد تا بتوانید از میان آن‌ها بهترین روش را انتخاب کنید و از نتیجه فوق‌العاده آن لذت ببرید.

جراحی شکم چاق اولین بار با رویکرد جراحی فتق ناف انجام می‌شد. به این صورت که بخشی از چربی و پوست شکم از قسمت پایین، بریده شده و سپس دو طرف شکم بهم دوخته می‌شدند. اما مسلما بعد از مدتی مشخص شد که این روش کارآیی چندانی ندارد.

مطالعه
خرید تجهیزات دندانپزشکی با ارز دولتی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

بعد از آن، پزشکان تصمیم گرفتند که برای کاهش چربی های اضافه بدن از روشی مشابه با لیفت صورت استفاده کنند.

اما با توجه به اینکه در این شیوه احتمال جابجایی ناف وجود داشت، از روش‌هایی استفاده کردند که ناف را سر جای خود نگهدارد یا اصطلاحا از روش های پیکر تراشی بدون جراحی کمک می گیرند.

جراحی لاغری به روش لیپوماتیک

لیپوماتیک یکی از جدیدترین روش پیکر تراشی است که در آن می‌توان به سرعت از چربی‌های اضافه بدن راحت شد.

در این روش نیازی به ایجاد برش در شکم و یا ناحیه مورد نظر نیست؛ چرا که با ایجاد یک سوراخ، میله‌ای وارد ناحیه موردنظر شده و چربی‌های اضافه را خارج می‌کند.

یکی از مهمترین مزایای لیپوماتیک این است که از چربی‌های خارج‌شده می‌توان برای سایر قسمتهای بدن استفاده کرد.

پس اگر قصد فرم‌دهی به سایر بخش‌های بدن با چربی سازگار با بدن خودتان را دارید، لیپوماتیک روش خوبی خواهد بود. بنابراین، در صورتی که برای این جراحی واجد شرایط باشید، لیپوماتیک بهترین روش پیکرتراشی خواهد بود.

جراحی لاغری با لیپوست

لیپوست نیز یکی دیگر از روش‌های پیکرتراشی است. برای انجام این جراحی از تکنیک T.L.A و ویبریشن به صورت رفت و برگشت استفاده می‌شود. در نتیجه، چربی‌ها به صورت یکنواخت از بدن کنده شده و خارج می‌شوند. بنابراین، احتمال گلوله شدن چربی‌ها در هنگام جراحی وجود ندارد. در این روش مشابه با لیپوماتیک، چربی‌ها سالم خارج شده و قابل استفاده برای تزریق به قسمت‌های دیگر بدن خواهد بود.

تفاوت لیپوست و لیپوماتیک چیست؟

احتمالا این سوال برای شما مطرح شده است که تفاوت لیپوست و لیپوماتیک چیست. به طور کلی می‌توان گفت که لیپوست حالت پیشرفته‌ای از لیپوماتیک است.

مطالعه
کرم ضد آفتاب

در نتیجه میزان چربی خارج‌شده در روش لیپوست بیشتر بوده در حالی که عوارض کمتری دارد.
در لیپوساکشن یک برش کوچک در ناحیه مورد نظر ایجاد شده و سپس با استفاده از یک لوله به نام کانول که به یک دستگاه مکش متصل، چربی‌ها خارج می‌شوند.

به خاطر داشته باشید که این روش تنها برای کاهش چربی استفاده می‌شود و نه حذف و ترمیم پوست اضافه ناحیه مورد نظر.

چربی‌هایی که در این روش از بدن خارج می‌شوندT به دلیل نداشتن کیفیت، برای تزریق به سایر قسمتهای بدن مناسب نیستند.

لاغری با لیزر لیپولیز

جراحی لاغری با لیپولیز به دو روش انجام می‌شود. روش اول استفاده از لیزر (امواج اولتراسونیک) و تزریق مایع. در روش تزریق مایع، مایع از طریق یک برش کوچک وارد بدن شده و سپس چربی‌ها از طریق کبد خارج می‌شوند.

مقدار مایع مورد نیاز براساس وزن و شرایط جسمانی فرد به وی تزریق می‌شود. در این روش با توجه به اینکه چربی خارج‌شده به صورت مایع است، نمی‌توان از این چربی برای تزریق برای سایر قسمت‌های بدن استفاده کرد.

در روش دوم که لیزر لیپولیز نام دارد، از امواج برای گرم کردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود.

آیا امکان ترکیب دو روش لیزر لیپولیز و لیپوساکشن وجود دارد؟

جواب این سوال مثبت است؛ در صورتی که چاقی مربوط به ناحیه شکم و پهلوها باشد، می‌توان از ترکیب این دو روش برای کسب نتیجه بهتر استفاده کرد.

لیزر لیپولیز یا لیپوماتیک

با توجه به اینکه در لیزر لیپولیز سلولها گرم می‌شوند، نمی‌توان از آنها برای تزریق به قسمت‌های دیگر استفاده کرد. بنابراین، اگر تنها قصد کاهش چربی های اضافه بدن را دارید، می‌توانید از لیزر لیپولیز استفاده کنید.

مطالعه
راه جادویی چاقی صورت

جراحی شکم ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یا عمل ابدو یکی دیگر از جراحی‌هایی است که برای زیبایی شکم و لاغری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابدومینوپلاستی، تحت بیهوشی کامل باید انجام شود، دو برش در ۲ قسمت مختلف بدن ایجاد می‌شود. یک برش در قسمت لگن تا نزدیک به ناحیه تناسلی و برش دیگر در اطراف ناف.

سپس، پوست این ناحیه‌ی برش‌زده از روی عضلات برداشته می‌شود. بعد از آن، پزشک، عضلات ناحیه شکم را به سمت هم می‌کشد تا ظاهری زیبا به این بخش داده شود.

سپس، پوست، روی عضلات قرار داده شده و بخش‌های اضافه آن برداشته می‌شود (برشی که در ناحیه ناف ایجاد شده است، مانع از جابجایی ناف در شکم می‌شود).

آیا پیکرتراشی بدون جراحی امکان پذیره؟

پیکرتراشی با کمک دستگاه‌های به روز و پیشرفته‌ای انجام می‌شود که توانایی اعمال کم‌ترین آسیب برای ازبین بردن بافت چربی را دارا هستند. همین موضوع در کنار برش بسیار کوچک مهم‌ترین عاملی است که موجب می‌شود تا پیکرتراشی روشی بدون جراحی گفته شود.

چرا که هیچ‌گونه اقدام تهاجمی برای برش عمیق و طویل در سطح و عمق پوست انجام نمی‌شود.

از سوی دیگر نیز کم ترین آسیب در سطح پوست با بیشترین اثربخشی در تخلیه چربی می‌تواند از بهترین و جذاب‌ترین عملکرد برای این تکنیک باشد.

به همین دلیل می‌توان گفت که پیکرتراشی روشی بدون تهاجم است و هیچ عمل جراحی درکار نیست.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.