رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

بهترین جراح پلاستیک کیست؟

جراحی پلاستیک یکی از مهم ترین تخصص های پزشکی است که برای رفع مشکلات و جراحی زیبایی در قسمت های مختلف بدن انجام می شود. جراحان پلاستیک اغلب جراحی های مختلفی مانند کاهش وزن موضعی، جراحی زیبایی صورت، جوانسازی پوست، انواع پروتزها و … را انجام می‌دهند. جراحی پلاستیک زیبایی برای رفع عیوب و آسیب های وارده بر  قسمت های مختلف بدن انجام می شود. این جراحی ها شامل لیپوساکشن و تکنیک های انتقال پوست برای ترمیم آسیب به سایر قسمت های بدن استفاده می شود. گاهی اوقات آسیب های وارد شده ناشی از آفتاب سوختگی و گاهی به دلیل تصادف است و ممکن است شدید باشد. در ادامه به شما خواهیم گفت که بهترین جراح پلاستیک کیست.

انجام این جراحی ها به مهارت ها و تکنیک های خاصی نیاز دارد که جراح پلاستیک قبل از اخذ گواهی و مجوز پزشکی باید یک دوره ۷ ساله پزشکی عمومی را گذرانده و پس از اخذ مدرک به صورت اجباری به مدت ۲ سال به عنوان پزشک عمومی کار کرده و کسب تجربه نمایید. پس از شرکت در آزمون های تخصصی و قبولی، در تخصص جراحی عمومی به مدت ۴ سال کسب علم کرده و پس از فارغ التحصیلی به مدت ۲ سال به عنوان جراح عمومی مشغول به کار می شود. سپس در آزمون تخصصی شرکت کرده و یک دوره کامل جراحی پلاستیک را به مدت ۳ سال می‌گذراند و سپس ۳ سال خدمت می‌کند تا بتواند به عنوان یک جراح پلاستیک مجرب در شهری مانند تهران مجوز پزشکی و طبابت بگیرد.

وظایف فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

همانطور که می دانید وظایف جراح پلاستیک بسیار گسترده است، بنابراین پزشکانی که در این زمینه فعالیت می کنند می توانند کارهای مختلفی انجام دهند. لازم به ذکر است که یک جراح پلاستیک باید دانش، مهارت و تجربه کافی در انجام جراحی های زیبایی و پلاستیک داشته باشد و بهترین نتیجه را در این جراحی ها کسب کند. بهترین جراح پلاستیک باید آناتومی قسمت های مختلف را بداند تا با استفاده از متدهای جراحی زیبایی نواحی مختلف بدن بهبود بخشد.

مطالعه
مزوتراپی مو چیست؟

بهترین جراح پلاستیک تهران 750x500 - بهترین جراح پلاستیک کیست؟

جراحی پلاستیک چیست؟

جراحی پلاستیک به دو دسته جراحی پلاستیک زیبایی و جراحی پلاستیک ترمیمی تقسیم می شود که هر کدام شامل چندین عمل جراحی می باشد. در اینجا برخی از جراحی های زیبایی و پلاستیک انجام شده توسط جراح پلاستیک واجد شرایط را مشاهده می کنید:

  • لیپوساکشن (Liposuction)
  • ابدومینوپلاستی (Abdominoplasty)
  • جراحی لیفت سینه یا ماموپلاستی (Mammoplasty)
  • جراحی پروتز سینه
  • پروتز صورت
  • رینوپلاستی (Rhinoplasty)
  • بلفاروپلاستی
  • تزریق چربی و ترانسفر
  • ژنیکوماستی
  • لیفت صورت و اندام

تکنیک های جراحی پلاستیک کدامند؟

روش های مختلفی برای جراحی پلاستیک وجود دارد که از جمله روش های مهمی است که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

پیوند پوست: گاهی اوقات پزشک برای جراحی به پوست نیاز دارد. در طی این روش، پزشک پوست سالم را از سایر قسمت‌های بدن جدا می‌کند و آن را با نواحی دیگر جایگزین می‌کند تا بافت آسیب‌دیده را ترمیم کند.

جراحی فلپ پوستی: در این روش بخشی از بافت سایر اندام های بدن به نواحی دیگر منتقل می شود که شامل انتقال رگ های خونی نیز می شود. این روش فلپ پوستی نامیده می شود زیرا بافت سالم معمولا به بدن متصل است تا جابجا شود.

گسترش بافت: با این روش بافت های اطراف ناحیه آسیب دیده برداشته شده و بدن  را مجاب به رشد پوست اضافه می‌کنند.

بهترین جراح پلاستیک در تهران 750x375 - بهترین جراح پلاستیک کیست؟

اقدامات بهترین جراح پلاستیک

جراح پلاستیک می تواند در قسمت هایی از بدن که نیاز به جراحی زیبایی یا ترمیمی دارند جراحی پلاستیک انجام دهد.

بنابراین برای انجام جراحی پلاستیک زیبایی باید با پزشک متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مشورت کرد تا نتایج مطلوب حاصل شود.

از جمله کارهای انجام شده توسط بهترین جراح پلاستیک:

بهبود ظاهر کل بدن

جراحان پلاستیک در بیماری های خاص تخصص ندارند. این بدان معناست که به عنوان پزشکان قلب یا سرطان تنها با بخش خاصی از بدن سروکار ندارند. جراحان پلاستیک با تمام قسمت های بدن آشنایی کامل دارند و برای بهبود ظاهر کل بدن باید آناتومی کل بدن را بدانند.

مطالعه
10 مورد از بهترین مرکز کویتیشن در تهران

انتقال بافت

جراحان پلاستیک این توانایی را دارند که بافت را از یک قسمت بدن به قسمت های دیگر بدن منتقل کنند و بریدگی ها و زخم های پیچیده را از طریق جراحی زیبایی از بین ببرند و در صورت لزوم برای ترمیم از پروتزهای پلاستیکی یا فلزی و یا ایمپلنت استفاده کنند.

ترمیم اسکار

گاهی اوقات به دلایل مختلف زخم هایی روی بدن ایجاد می شود که جای زخم روی بدن به صورت اسکار باقی می ماند و از بین نمی رود. جراح پلاستیک می تواند جراحی ترمیمی را برای از بین بردن این اسکارها با ابزارهای مختلف انجام دهد.

ویژگی‌های بهترین جراح پلاستیک

یک جراح پلاستیک باید ویژگی هایی داشته باشد که باید به آنها توجه کنید. در اینجا به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم:

۱. جراح باید تجربه و تخصص زیادی در انواع جراحی پلاستیک داشته باشد.

۲. جراح باید با آناتومی و وضعیت بدن بیمار آشنا باشد.

۳. جراح باید در مورد سابقه پزشکی فرد سوال کند و آگاه باشد.

۴. بهترین جراح پلاستیک باید برای سلامتی و زندگی بیمار ارزش قائل باشد و با او صادق باشد و اگر نیازی به جراحی ندارد به او بگوید.

۵. جراح پلاستیک باید همیشه با آخرین تکنیک ها و روش ها آشنا بوده و اطلاعات وی به روز باشد.

۶. بهترین جراح پلاستیک باید رازدار باشد و نباید اطلاعات بیمار را در اختیار دیگران قرار دهد.

چگونه بهترین جراح پلاستیک را پیدا کنیم؟

اگر می خواهید یکی از جراحی های زیبایی را انجام دهید، باید به دنبال بهترین جراح پلاستیک باشید. راه های مختلفی برای یافتن بهترین جراح پلاستیک وجود دارد.

می توانید از دوستان و آشنایان خود که جراحی زیبایی انجام داده اند بپرسید و بهترین جراح را پیدا کنید. اگر این کار جواب نداد، می توانید از موتورهای جستجو مانند گوگل کمک بگیرید و مقالات و مطالب مرتبط با بهترین جراح پلاستیک را بخوانید و همچنین در مورد پزشکان مختلف و تکنیک های جراحی آنها اطلاعات کسب کنید.

مطالعه
پرفیوم چیست؟ تفاوت پرفیوم با عطر ، اسانس و ...

مرحله بعدی این است که می توانید به سراغ نمونه کار آنها بروید و ببینید چه بازخوردی دارند و در نهایت اگر راضی بودید می توانید شماره تماس و آدرس دفتر آنها را بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

بهترین جراح پلاستیک و زیبایی 750x375 - بهترین جراح پلاستیک کیست؟

سخن پایانی

به طور کلی جراح پلاستیک می تواند جراحی های زیبایی و ترمیمی را روی کل بدن انجام دهد. به همین دلیل است که او با آناتومی بدن بسیار آشنا است. بنابراین انتخاب بهترین جراح پلاستیک بسیار حائز اهمیت است.

با توجه به حساسیت بالای جراحی پلاستیک و نیاز به دقت و مهارت بالا از سوی جراح، توصیه می شود در انجام این نوع جراحی، تحقیقات لازم را در مورد جراح انتخابی خود انجام دهید و به پزشکی مراجعه کنید که تخصص های کافی و لازم را در این زمینه داشته باشد تا نتایج بعد از عمل شما قابل قبول باشد.

جراحی های پلاستیک جراحی های ظریفی هستند و اگر توسط افراد نالایق انجام شود آسیب های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

دکتر احمد علی رجب پور از بهترین جراحان پلاستیک در تهران می‌باشند که در صورت هرگونه سوال و یا ابهامی می‌توانید از ایشان کمک بگیرید. دکتر احمد علی رجب پور رتبه ۱ بورد جراحی کشور سال ۹۲ رتبه ۱ آزمون فوق تخصص جراحی پلاستیک کشور سال ۹۳ عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران عضو هیئت علمی دانشگاه عضو بنیاد ملی نخبگان ایران

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.

1 دیدگاه