رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

تفاوت بین یک روانشناس و یک روانشناس بالینی چیست

آیا دوست دارید خود را وقف دنیای روانشناسی کنید؟ آیا فکر می کنید که روانشناسی بالینی می تواند نتیجه خوبی برای شما باشد، اما دقیقاً نمی دانید چیست؟ در این پست بمانید و بدانید که تفاوت بین متخصص روانشناس و روانشناس بالینی چیست. به طور کلی، تفاوت اصلی این است که یک روانپزشک و یک روانشناس بالینی آموزش های متفاوتی دارند. در واقع روانشناسان بالینی در یک رشته تخصصی روانشناسی آموزش دیده اند تا بتوانند در مراکز بهداشتی و بیمارستانی کار کنند. آنها راهکارها و رویکردهای مختلف روانشناسی جهت درمان اختلالات روحی افراد با مشاوره و انجام تست های موردنیاز را به کار می گیرند و روانپزشکان نیز داروهای لازم را تجویز می کنند.

مطالعه
هزینه ساخت پای مصنوعی در سال 1401 چقدر است؟

تفاوت بین روانشناس و روانشناس بالینی چیست؟

همچنین سوال دیگری که اغلب مطرح می شود بین روانپزشکان و روانشناسان بالینی است. متخصصان روانپزشکی پزشکی خوانده‌اند و متعاقباً در زمینه بیماری‌های روانی تخصص یافته‌اند، در حالی که یک روانشناس بالینی روان‌شناسی را مطالعه می‌کند و در سلامت روان تخصص دارد. بنابراین، همه آنها یک رشته مرتبط با سلامت و حتی یک رشته تخصصی در زمینه اختلالات هستند، اما دقیقاً یکسان نیستند.

برای اینکه تصور روشنی در مورد تفاوت روانشناس و روانشناس بالینی داشته باشید، باید بدانید که هر دو متخصص دارای مدرک دانشگاهی در رشته روانشناسی هستند. همه روانشناسان بالینی روانشناس هستند، اما همه روانشناسان، بالینی نیستند. برای اینکه یک روانشناس به عنوان روانشناس بالینی فعالیت کند، لازم است که آنها مطالعات تخصصی در زمینه روانشناسی بالینی انجام دهند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.