رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

خواص و فواید جوانه گندم در زیبایی ، باروری،تناسب اندام و مو

فواید جوانه گندم برای سلامتی ممکن است شامل تقویت سیستم ایمنی و یک اقدام پیشگیرانه در برابر بیماری های قلبی عروقی باشد. همچنین ممکن است خواص ضد پیری داشته باشد و بر چابکی ذهنی، رشد عضلات، استقامت و بهبود زخم تأثیر مثبت بگذارد. مواد مغذی موجود در جوانه گندم حتی ممکن است به هضم غذا کمک کند، از آسیب به عروق جلوگیری کند و به کاهش وزن کمک کند.

با ما در این مقاله سلامت از مجله والی همراه باشید تا با لیستی از خواص جوانه گندم، طریقه مصرف جوانه گندم و مضرات آن آشنا شوید.

جوانه گندم چیست؟

برای سال‌ها، هسته‌های گندم عمدتاً برای آسیاب آرد استفاده می‌شد، در این صورت سبوس و قسمت‌های جوانه به طور اتفاقی دور ریخته می‌شد و آرد سفید تولید می‌شد که ارزش غذایی کمی داشت یا اصلاً ارزش غذایی نداشت. در واقع، هنگامی که ویتامین‌های مصنوعی و سفیدکننده‌ها به آرد اضافه می‌شوند، در واقع ضرر بیشتری نسبت به فایده دارد.

هنگامی که از هسته استخراج می شود و به روغن های طبیعی جدا می شود، یا زمانی که دانه به طور کامل خورده می شود، فواید تغذیه ای میکروب می تواند به بدن ما منتقل شود. این روغن اغلب به روغن پخت و پز یا پخت برای دوزهای بسیار غلیظ جوانه گندم روی سالاد یا سس ماکارونی تبدیل می شود، اما نباید به عنوان روغن سرخ کردنی استفاده شود زیرا بیشتر مواد مغذی با حرارت دادن به آن سطح از بین می روند.

این می تواند به عنوان یک افزودنی در دسرها یا اسموتی ها یا حتی به عنوان جایگزینی برای آرد سوخاری یا آرد در بسیاری از دستور العمل ها عمل کند و مزایای تغذیه ای فراوانی را برای کسانی که آن را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند، به همراه دارد.تقریباً هر فروشگاهی جوانه گندم خام را در داخل یا اطراف راهروی غلات می‌فروشد

مطالعه
آنچه در مورد لیزر موهای زائد برای آقایان باید بدانید

حقایق تغذیه جوانه گندم

اگرچه جوانه گندم کوچک است، اما مواد مغذی موجود در آن چشمگیر و مهیب است. پوسته بیرونی هسته گندم، سبوس، نیز مفید است، اما جوانه دارای مواد مغذی ضروری تری است که آن را مطلوب می کند.

جوانه گندم ممکن است منبع غنی انرژی، فیبر، پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده باشد که همگی به طرق مختلف با سیستم‌های داخلی بدن در تعامل هستند. ویتامین‌های مهم روزانه مانند فولات، ویتامین E و ویتامین B (نیاسین، تیامین و B6) نیز ممکن است در سطوح بالایی در آن یافت شوند. از نظر مواد معدنی، جوانه گندم سطوح بالایی از پتاسیم و آهن و همچنین سطوح بسیار خوبی از روی، کلسیم، پتاسیم، فسفر و سلنیوم را فراهم می کند

همچنین دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است، یکی از اشکال ضروری و مفید کلسترول موجود در بدن که نیاز به پر کردن مکرر از منابع غذایی مانند جوانه گندم دارد.

فواید و خواص شگفت انگیز جوانه گندم

جوانه گندم فواید مختلفی دارد. جوانه گندم غذایی نیست که به تنهایی خورده شود، اما راه های مختلفی وجود دارد که می توانید آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

2 2 700x373 - خواص و فواید جوانه گندم در زیبایی ، باروری،تناسب اندام و مو

  • حفظ عملکردهای طبیعی بدن

جوانه گندم حاوی انواع مواد معدنی است که به بدن شما کمک می کند تا وظایف مختلفی را انجام دهد. روی، منگنز، فسفر و منیزیم همگی در داخل آن قرار دارند.

روی به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با ویروس ها مانند سرماخوردگی کمک می کند. منیزیم همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند، علاوه بر این به تقویت قلب و استخوان ها کمک می کند. فسفر با کمک کلسیم به ترمیم و رشد بافت کمک می کند. منگنز نقش مهمی در سلامت استخوان ها و حفظ سیستم ایمنی دارد.

  • هضم بهتر

یکی دیگر از مزایای جوانه گندم این است که فیبر غذایی بالایی دارد. فیبر غذایی به بدن شما کمک می کند تا حرکات روده منظم و سالم را حفظ کند. علاوه بر این، رژیم غذایی سرشار از فیبر به تنظیم سطح کلسترول خون کمک می کند.

  • خواص ضد پیری و آنتی اکسیدانی

جوانه گندم مملو از مواد مغذی و ویتامین ها بوده و می تواند تأثیر قابل توجهی بر اثرات ضد پیری مختلف مانند کیفیت پوست و ریزش مو داشته باشد. جوانه گندم ممکن است به طور بالقوه راهی طبیعی برای به دست آوردن این مزایا باشد، اما برخی از افراد نیز رویکرد آرایشی تری را انتخاب می کنند و از عصاره آن به طور مستقیم استفاده می کنند یا آن را با سایر مواد آرایشی مخلوط می کنند.علاوه بر این منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها محسوب می شود که به همین دلیل از بیماری های بسیار خطرناک از جمله سرطان، بیماری های قلبی عروقی و … جلوگیری می کند.

مطالعه
چند راه برای هیدراته کردن پوست خود

اگر  جوانه گندم  به طور منظم مصرف شود، پروتئین ها و ویتامین های موجود در جوانه گندم ممکن است تأثیر مثبتی بر افراد مبتلا به بیماری هایی مانند پسوریازیس، آفتاب سوختگی، اگزما، چین و چروک، کدر شدن چهره، و کاهش خطوط مو داشته باشد.

  • تنظیم سیستم عصبی

همانطور که در بالا گفته شد جوانه گندم سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین ب است که موجب افزایش انرژی شده و در نتیجه تا حد زیادی استرس را کاهش داده و سیستم عصبی شما را تنظیم می کند.

  • بی خوابی و تقویت حافظه

اگر دچار کم خوابی هستید پیشنهاد می کنیم مقداری از جوانه گندم تازه را به صورت یک قاشق غذا خوری هر صبح به صورت ناشتا به خوبی بجوید و قورت دهید این کار به تقویت حافظه نیز کمک می کند.

1 5 - خواص و فواید جوانه گندم در زیبایی ، باروری،تناسب اندام و مو

  • جوانه ی گندم برای لاغر و چاق شدن

اگر به دنبال یک راه طبیعی برای کاهش یا افزایش وزن هستید، بهتر است بدانید جوانه گندم یکی از بهترین و مغروف ترین راه ها است.

اگر قصد لاغر شدن دارید از این روش استفاده کنید: ۱۰ دقیقه قبل از غذا مقداری از پودر جوانه گندم را به همراه ماست یا سالاد کاهو میل کنید و اگر قد اضافه وزن دارید آن را ۱۰ دقیقه بعد از غذا با ماست یا سالاد کاهو میل کنید.

  • جلوگیری از مشکلات پوستی

اگر  جوانه گندم  به طور منظم مصرف شود، پروتئین ها و ویتامین های موجود در جوانه گندم ممکن است تأثیر مثبتی بر افراد مبتلا به بیماری هایی مانند پسوریازیس، آفتاب سوختگی، اگزما، چین و چروک، کدر شدن چهره، و کاهش خطوط مو داشته باشد.

  • افزایش عملکرد ورزشی

مطالعات نشان داده اند که جوانه گندم دارای سطح بالایی از اکتاکوزانول طبیعی بوده که دارای خواص ارگوژنیک خاصی می باشد.این بدان معناست که وقتی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی منظم مصرف شود، ممکن است با تنظیم مسیرهای بیوشیمیایی تولید انرژی، استقامت و عملکرد را افزایش دهد، که در واقع ممکن است به ساده‌سازی ذخایر انرژی در بدن کمک کند. لازم به ذکر است که در حالی که این اثرات چندین بار از نظر علمی ثابت شده است، با توجه به متغیرهای بسیاری، پشتوانه علمی جوانه گندم به عنوان یک انتخاب رژیم غذایی افزایش دهنده عملکرد متوسط ​​تا ضعیف است.

  • خواص جوانه گندم برای مو

اگر به رژیم غذایی خود ویتامین ای اضافه کنید می توانید موهای سالمی داشته باشید اما اگر به میزان کافی ویتامین ای به بدن نرسد موجب خشک شدن موها و شکننده تر شدن آن ها می شود.با استفاده از روغن جوانه گندم که سرشار از  ویتامین ایی است می توانید موهای قوی، سالم و براق داشته باشید.ویتامین ای به شکل های مختلفی از قبیل روغن، کپسول یا حتی دانه ها موجود می باشند.این کار به سالم ماندن موهایتان کمک کرده و رشد مو را تقویت خواهد کرد.

مطالعه
آموزش فر دائم در منزل

2 6 - خواص و فواید جوانه گندم در زیبایی ، باروری،تناسب اندام و مو

  • بهبود باروری

جوانه گندم ممکن است مملو از اسید فولیک باشد که عامل مهمی در تضمین سلامت نوزاد برای زنان باردار است. زنانی که سطوح سالمی از فولات در سیستم خود دارند، احتمال اینکه فرزندشان دچار نقص لوله عصبی و سایر عوارض شود، بسیار کاهش می یابد. افزودن آن به رژیم غذایی در دوران بارداری با توجه به ماهیت سرشار از مواد مغذی آن می تواند از بسیاری جهات مفید باشد، اما سطوح بالای اسید فولیک آن را به ویژه جذاب و محبوب می کند.

https://vally.ir/post/386/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%85

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.