رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

درد مقعد نشانه چیست؟ علت تیر کشیدن مقعد و راه درمان

%D8%AF%D8%B1%D8%AF %D9%85%D9%82%D8%B9%D8%AF 1 - درد مقعد نشانه چیست؟ علت تیر کشیدن مقعد و راه درمان

درد مقعد در واقع احساس ناراحتی در مقعد یا انتهای رکتوم است که معمولا قبل، هنگام یا بعد از انجام اجابت مزاج پیش می‌آید و شدت آن از کم شروع و گاهی آن چنان زیاد می‌شود که شخص قادر به انجام فعالیت‌های روزمره خود نخواهد بود. تجربه درد یا احساس تیر کشیدن در مقعد دلایل زیادی دارد که اکثرا عمومی است.

افراد ممکن است درد مقعدی را در زمان‌های خاصی مثل هنگام نشستن، راه رفتن یا در حین اجابت مزاج تجربه کنند. بسته به علت اصلی درد، افراد ممکن است علائم دیگری مانند یبوست، خونریزی مقعدی یا فشار در ناحیه لگن را تجربه کنند. اگر درد مقعد طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت رفع نشد، باید توسط پزشک بررسی شود. همچنین اگر درد مقعدی همراه با تب باشد، باید فورا به پزشک مراجعه کنید. شایع ترین دلایل و بهترین راه‌های درمان درد مقعدی را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

مطالعه
انواع انحرافات جنسی

علت درد مقعد چیست؟

درد مقعد می‌تواند در نتیجه آسیب، التهاب یا عفونت‌هایی که ناحیه رکتوم یا مقعد را تحت تأثیر قرار می‌دهند، رخ دهد و نتیجه بسیاری از شرایط و بیماری‌های مختلف باشد. در اکثر مواقع علت ایجاد این عارضه خیلی خطرناک نیست اما به دلیل وجود اعصاب زیاد در ناحیه رکتوم، درد می‌تواند شدید باشد. علت درد مقعدی معمولا با انجام معاینات پزشکی قابل تشخیص است. شایع ترین دلایل این عارضه را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

یبوست مزمن

یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی، یبوست و خشکی مدفوع است که باعث ایجاد مشکلاتی در دفع می‌شود. این عارضه معمولا به علت کم آبی بدن و مصرف فیبر کم بروز پیدا می‌کند. اگر یبوست بیشتر از یک هفته ادامه پیدا کند، مزمن است و علاوه بر ایجاد درد هنگام دفع، منجر به بروز مشکلاتی مثل بواسیر یا هموروئید هم خواهد شد.

مطالعه
درمان ریزش مو و تقویت موی سر با نخود

هموروئید ترومبوزه خارجی

هموروئید ترومبوزه خارجی، به معنی لخته شدن خون در کیسه ای خونی (عروق هموروئیدی) درست خارج از مقعد می‌باشد که شرایط دردناکی ایجاد می‌کند. در این شرایط درد و تیر کشیدن ناگهانی مقعد با دفع مدفوع یا حتی هنگام نشستن شروع شده و میتواند طی ۴۸ ساعت بعدی شدیدتر شود، ولی کم کم طی چند روز فروکش می‌کند.

اگر عروق هموروئیدی دچار پارگی شوند، خونریزی مشاهده می‌شود. برای درمان بواسیر یا هموروئید آن را به کمک روش‌های لیزر و جراحی برداشته یا به کمک وان آب گرم، داروی مسکن یا نرم کننده‌های مدفوع آن را تسکین می‌دهند. برداشتن بواسیر ترومبوزه یا بیرون زده غالبا تنها راه درمان قطعی این عارضه است.

مطالعه
التهاب مثانه و کانفرون

درد مقعد نشانه چیست؟ علت تیر کشیدن مقعد و راه درمان

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.