رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

سریعترین راه از بین بردن لک صورت چیست؟

لکه های تیره روی صورت که شایع ترین عارضه پوستی است، می تواند به دلای مختلفی از جمله آسیب نور خورشید، لکه های ماه، لکه های ناشی از بارداری یا بیماری، لکه های ناشی از ژنتیک روی صورت و غیره ایجاد شود. گاهی اوقات این لکه ها بدون نیاز به درمان خود به خود از بین می روند.
در برخی موارد لکه های صورت بی ضرر هستند و نیازی به درمان لک صورت ندارند اما به دلیل ظاهر آزاردهنده هستند و به همین دلیل به دنبال درمان هستند. در ادامه به انواع رایج لک های صورت و ارائه درمان های مناسب برای آنها می پردازیم..

images 63 - سریعترین راه از بین بردن لک صورت چیست؟

علت لک صورت

شاید قبل از پرداختن به بهترین راه های از بین بردن لکه های صورت، لازم باشد در مورد علل و پیشرفت آنها صحبت کنیم. دلیل اصلی پیدایش لک های صورت ترشح بیش از حد چربی پوست می باشد. جوش ها روی صورت ایجاد می شوند و پس از ناپدید شدن جوش ها، جای آنها به صورت لکه ای در صورت ظاهر می شود.

 

عوامل مختلفی در ایجاد لک‌های پوستی موثر هستند. برخی از این عوامل بیرونی محیطی بوده و برخی دیگر به درون بدن مربوط می‌شود. شناخت این دلایل به درمان لک کمک بسیاری می‌کند. چرا که با آگاهی از علت لک صورت، نسبت به پیشگیری آن اقدام کرده و روند شکل گیری لک‌ها متوقف خواهد شد

مزوتراپی 750x527 - سریعترین راه از بین بردن لک صورت چیست؟

سریعترین راه از بین بردن لک صورت با مزوتراپی

یکی سریهترین و موثرترین راه های رفع لک صورت مزوتراپی می باشد. مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی و زیبایی پوستی است و در دسته‌ی شیوه‌های تزریقی قرار دارد. یعنی در این روش مواد ویژه‌ای با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می‌شود. این مواد خاص با توجه به مشکل شما تعیین می‌شوند.

مطالعه
3 روش برای جراحی فیستول مقعد

مواردی همچون عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و آنزیم‌ها، داروها و هورمون‌ها از جمله مواردی هستند که در طی مزوتراپی صورت به صورت موضعی وارد  پوست می‌شوند.

در این روش دارو مستقیماً روی قسمت آسیب دیده یا لکه صورت تزریق می شود زیرا تأثیر بیشتری دارد و پس از مدتی معجزه آن را خواهید دید.

برخی از افراد بر این باورند که بوتاکس صورت می تواند همان درمان مزوتراپی صورت را انجام دهد، اما به جرات می توان گفت که این روش بسیار قوی تر از بوتاکس است.

عوارض جانبی تزریق بوتاکس این است که ماهیچه های صورت با تزریق مواد فلج می شوند، ولی مزوتراپی با استفاده از  ویتامین ها و مواد مشابه باعث افزایش گردش خون و آبرسانی به پوست صورت می شود و در نتیجه لک ها به مرور زمان از بین می روند.

3862411 - سریعترین راه از بین بردن لک صورت چیست؟

انواع آکنه

در این قسمت میخواهیم شما را با انواع لک صورت و دلایل ایجاد آن بیشتر آشنا کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همرا باشید. لک ها را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

لک ملاسما

این لک‌ها از نوع لک‌های هورمونی می باشند که به دلیل تغییرات هورمونی دوران بارداری  تشدید می‌شوند. در ماه های اول حاملگی سطحی و کم هستند و به‌تدریج بیشتر و پررنگ‌ تر می‌شوند.

این نوع از لک‌های پوستی نیز با عامل وراثت و ژنتیک زیاد می‌شوند. قرارگرفتن مقابل نور خورشید نیز این لک‌ها را زیاد می‌کند.

مطالعه
نحوه زدن نرم کننده به موها

استفاده از قرص‌های ضد بارداری نیز باعث لک‌هایی مانند لک‌های بارداری می‌شود. این لک‌ها معمولا یک سال پس از پایان بارداری کاملا بهبود می‌یابد. همچنین مدتی پس از قطع مصرف قرص‌های حاملگی محو می‌شود.

کک مک Freckles

کک و مک نیز با دو عامل وراثت و تخریب پوست توسط آفتاب، ایجاد و تشدید می‌شود. این لکه ها  لکه های مایل به قهوه ای پوست است که بدون اینکه آسیبی برای ما داشته باشد، می‌تواند برای فرد از لحاظ زیبایی آزاد دهنده محسوب گردد.

دانشمندان تاکنون موفّق شده‌اند تا عوامل مختلفی را به ایجاد شدن کک و مک ارتباط دهند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی مانند: وراثت، افزایش سن، مواجهه‌ی طولانی مدّت با نور آفتاب، تغذیه‌ی نامناسب و مشکلات هورمونی اشاره کرد.

افزایش سن

این لکه ها با افزایش سن روی صورت ایجاد می شوند و معمولا در مناطقی از پوست که بیشتر در معرض آفتاب می باشند مثل صورت و پشت دست ها ایجاد می شوند.

آشنایی با لکه های پوستی ناشی از افزایش سن و تمایز آن از سایر لک ها خیلی  مهم است زیرا با تشخیص صحیح و انتخاب روش درمانی مناسب می توان قدم مهمی در رفع و بهبود این لک ها برداشت.

علل تشکیل لک های پوستی درمان چگونه - سریعترین راه از بین بردن لک صورت چیست؟

. درمان لکه های ناشی از افزایش سن بسیار آسان می باشد زیرا این ضایعات در سطح خارجی پوست قرار دارند. می توان گفت هر گونه درمانی که برای سفید شدن این لکه های پوستی در سطح پوست ایجاد شود، می تواند به تشخیص پزشک باشد.

سوء تغذیه و کمبود ویتامین و مصرف برخی دارو ها

گاهی اوقات کمبود ویتامین هایی مانند B12، A، C، اسید فولیک و غیره ممکن است باعث ایجاد لک هایی بر روی صورت شود و این لک ها نیز با مزوتراپی صورت از بین می رود. هم چنین داروهای سرطان، داروهای ضد مالاریا، داروهای آکنه و غیره اگر به پوست ما نسازد باعث ایجاد کک و مک می شوند.

مطالعه
ایمپلنت دیجیتال چیست؟

لکه های صورت ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید

در افراد در هر سنی، حتی جوانان، قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون استفاده از کرم ضد آفتاب و پوشش مناسب می تواند باعث ایجاد لکه شود. تعداد زیادی از لکه‌های صورت و پوست در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شوند یا بدتر می‌شوند. بنابراین اهمیت استفاده از ضد آفتاب و محافظت در برابر آفتاب بدیهی است.

درمان ملاسما چگونه انجام میشود؟

در کل، ساده ترین راه از بین بردن ملاسما استفاده از کرم های حاوی هیدروکینون، کوجیک اسید یا عصاره شیرین بیان یا ترکیباتی است که معمولاً به عنوان ضد لک استفاده می شود

این کرم ها همراه با ترکیباتی مانند AHA ها یا ترتینوئین ها. برای درمان این بیماری از فرمول کلیگمن یا فرمول های دیگر نیز استفاده می شود.

456204 210 - سریعترین راه از بین بردن لک صورت چیست؟

برای اینکه این ترکیبات سودمند واقع شوند، باید بیش از ۲۴ ماده ترکیب شوند و باید در مقابل درستی به نور خورشید محافظت شوند.

در صورت باقی ماندن لکه های ملاسما می توان از لیزرهایی مانند ND YAG استفاده کرد. انرژی لیزر بر اساس نوع پوست بیمار توسط پزشک انتخاب می شود.

در بعضی موارد، لیزرهای نرم و لیزرهای فرسوده در ترکیب با ND YAG برای کارایی بیشتر استفاده می شود، مانند CO2 و Erbium YAG.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.

1 دیدگاه

  1. واقعا خوبه؟؟؟ من شنیدم هایفوتراپی واسه لک بدن بهتر از مزوتراپی شما اطلاعی دارید؟