رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

علل بروز جوش پیشانی و راههای درمان خانگی

جوش در قسمت پیشانی - علل بروز جوش پیشانی و راههای درمان خانگی
جوش در قسمت پیشانی

 

علت بروز جوش در پیشانی چیست؟

پوست پیشانی با وجود غدد چربی زیادی که دارد مستعد جوش زدن است، جوش پیشانی در برخی موارد میتواند نشان دهنده رژیم غذایی نامناسب و یا عملکرد ضعیف کبد باشد.

جوش پیشانی علامت چیست؟

علت بروز جوش پیشانی میتواند در افراد مختلف ، متفاوت باشد از جمله ، شوره سر ، غدد چربی بیش از حد فعال یا موهای چرب ، جوش پیشانی میتواند نشان دهنده رژیم غذایی ضعیف یا کم آبی بدن باشد.

پوست پیشانی به دلیل غدد چربی زیادی که دارد، مستعد جوش زدن است ولی گاهی میتواند هشدار دهنده باشد اگر میخواید بدانید جوش پیشانی نشانه چه بیماری است با ما همراه شوید.

 

• جوش پیشانی و کبد

جوش صورت و عملکرد ضعیف کبد معمولا ارتباط مستقیم با هم دارند . یکی از علایم ابتلا به کبد چرب میتواند افزایش بروز جوش پیشانی یا سایر قسمت های صورت باشد.

جوش میانه پیشانی و بین دو ابرو با کبد در ارتباط است که میتواند مربوط به مصرف الکل ، غذاهای چرب یا حساسیت غذایی مثل حساسیت به لاکتوز باشد.

جوش پیشانی در کودکان - علل بروز جوش پیشانی و راههای درمان خانگی
جوش پیشانی در کودکان

 

• جوش پیشانی در کودکان

جوش پیشانی در کودکان میتواند نشان دهنده حساسیت های غذایی باشد مثلا حساسیت به گردو ، خرما ، انجیر ، پسته ، تخمه  یا آجیل های دیگر ، شکلات ، کافیئن ، ادویه جات و غیره باشد که با حذف مواد غذایی حساسیت زا و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات غیر حساسیت زا ،  این جوش ها هم به تدریج محو میشوند.

مطالعه
طراحی لبخند یا اصلاح طرح لبخند چیست؟

جوش پیشانی و چانه کودکان معمولا نگران کننده نیست و با رعایت رژیم غذایی مناسب قابل درمان است. به طوری کلی کودکانی که طبع گرمی دارند با مصرف مواد غذایی که ذکر شد دچار جوش پیشانی و چانه میشوند و در صورتی که تمایل به حفظ زیبایی ظاهری و لک نشدن پوست کوک خود دارید باید مانع از مصرف مواد غذایی حساسیت زا توسط او شوید.

 

• جوش پیشانی و ابرو

جوش پیشانی و ابرو میتونید به دلیل بسته شدن منافذ فولیکول های مو ابرو یجاد شود. جوش ابرو معمولا با خارش و حساسیت پوستی شروع شده و سپس با یک برآمدگی کوچک قرمز روبرو هستید که به مرور زمان بزرگتر میشود و در صورت عدم درمان میتواند تبدیل به یک کیسه چرکی شود.

جوش های روی خط ابرو بر اساس طب سنتی چین به دلیل استرس کبد و عادت غذایی ضعیف یا استرس روحی ایجاد میشود.
جوش پیشانی در بارداری - علل بروز جوش پیشانی و راههای درمان خانگی
جوش پیشانی در بارداری

 

• جوش پیشانی در بارداری

معمولا نیمی از زنان در سه ماهه اول بارداری دچار آکنه پوستی میشوند. در صورتی که سابقه ایجاد آکنه قبل از قاعدگی را دارید احتمال این که در معرض آکنه بارداری باشید بیشتر است.

جوش پیشانی در بارداری و قاعدگی به دلیل تغییرات هورمونی بسیار رایج است. در دوران بارداری ، عدم تعادل هورمونی میتواند منجر به ایجاد آکنه هایی مشابه دوران بلوغ در پوست پیشانی و صورت شود.

تغییرات هورمونی دوران بارداری منجر به افزایش متابولیسم ، غدد عرق و غدد سبابه میشود که مسئولیت ترشح چربی موم مانند روی پوست را دارند که همین امر میتواند منجر به مسدود شدن منافذ پوستی و ایجاد آکنه شود.

مطالعه
بهترین کرم دور چشم حاوی چه ترکیباتی است؟

مصرف نوشیدنی های گازدار و کافئین دار را به حداقل برسانید.

شکلات و کیک و لیموناد کمتری بخورید.

نوشیدن چای سبز به بهبود متابولیسم بدن کمک زیادی میکند.

نوشیدن آب کافی به تخلیه سموم بدن و کاهش جوش پیشانی کمک میکند.

برای درمان جوش پیشانی در بارداری فقط میتوانید از درمان های موضعی خانگی یا آنتی بیوتیکی استفاده کنید و مصرف داروهای خوراکی یا ترتینوئین ها برای شما غیر مجاز است.

 

علت جوش پیشانی در طب سنتی

جوش پیشانی معمولا نشان دهنده تجمع سموم در دستگاه گوارش است و میتواند نشان دهنده مشکلی در سیستم گوارش باشد. مثلا :

شما کم آب میخورید و درست غذا نمیخورید و در مصرف فست فود و شیرینی جات زیاده روی میکنید و از سویی دیگر متابولیسم بدنتان ضعیف شده بنابراین برای درمان زمینه ای آکنه پیشانی باید مصرف میوه ها و سبزیجات را جایگزین غذاهای غیر سالم کنید و به طور منظم ورزش کنید تا متابولیسمتان تقویت شود.
درمان خانگی جوش پیشانی - علل بروز جوش پیشانی و راههای درمان خانگی
درمان خانگی جوش پیشانی

 

درمان خانگی برای جوش پیشانی

با کمک درمان های خانگی میتوانید منافذ پوست را باز کرده و مانع از ایجاد جوش پیشانی شوید و یا التهاب جوش و آکنه پیشانی را کاهش داده و به بهبود سریعتر آن ها بدون این که جای اسکار یا لک باقی بماند ، کمک کنید.

ژل و محلول های آنتی بیوتیک موضعی : برای بهبود سریعتر جوش های پیشانی میتوانید از محلول یا ژل اریترومایسین و کلیندا مایسین استفاده کنید. استفاده روزانه ۲ بار از ژل های موضعی اگر قبل از چرکی شدن جوش انجام شود باعث خوابیدن التهاب و از بین رفتن کامل آکنه میشود بدون این که کوچکترین لک یا اثری از آن باقی بماند.

مطالعه
پیشانی برجسته چیست و چگونه درمان می‌شود؟

ماسک خاک رس و روغن درخت چای : مقداری خاک رس آرایشی را با آب مخلوط نموده تا خمیر رقیقی درست شود چند قطره روغن درخت چای به آن افزوده و روی پیشانی خود یا فقط روی جوش ها بمالید و بگذارید یک شب بماند.

روغن درخت چای دارای آنتی بیوتیک است که باکتری ها و آلودگی های روی پوست را از بین میبرد میتوانید پنبه ای را خیس کرده و ۲ قطره روغن درخت چای رویش بریزید و به طور مستقیم روی پیشانی یا جوش ها بکشید.

آبلیمو : قبل از خواب مقداری پنبه را به آبلیمو آغشته کرده و روی پیشانی یا فقط روی جوش ها بمالید و بگذارید شب روی پوستتان بماند.

سرکه سیب : سرکه سیب را میتوانید روزی ۲ بار روی پیشانی یا جوش های خود بمالید.

ماسک پودر خردل و عسل : پودر خردل دارای اسید سالیسیک است که در اغلب داروهای ضد جوش استفاده میشود. کمی پودر خردل را با عسل خمیر کرده روی پیشانی بمالید و ۲۰ دقیقه بعد بشویید.

ماسک پوست پرتقال : پوست خشک پرتقال را بکوبید و با آب خمیر کنید و روی پیشانی بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.