رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

آموزش راه اندازی وردپرس شبکه multisite

وردپرس امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار داده است و ممکن است برخی از این امکانات برای شما جدید باشد. یکی از این امکانات که کاربرد زیادی دارد وردپرس شبکه یا Miltisite است.

وردپرس شبکه چیست؟

Multisite یا وردپرس شبکه، یک ویژگی در وردپرس است که به کمک آن می‌توان شبکه‌ای از وبسایت‌ها را در یک سایت راه‌اندازی کرد. از زمانی که وردپرس نسخه ۳.۰ روی کار آمد، این ویژگی نیز به آن اضافه شد.

وردپرس شبکه، یا مالتی سایت که اون رو با نام wordpress MU می‌شناسیم این امکان رو به شما میده تا تنها با نصب یک وردپرس در دامنه اصلی سایتتون هر زمان که لازم داشتید به راحتی از طریق پیشخوان اقدام به نصب یک وردپرس جدید در ساب دامنه و یا ساب فولدر از سایت خودتون بکنید. از دیگر مواردی که در وردپرس چند سایته میتونید از اون استفاده کنید اینه که با استفاده از رمز و نام کاربری وردپرس اصلی که دارید میتونید در تمام سایت های وردپرسی که به صورت شبکه فعال کردید و در اصطلاح اونها را وبلاگ مینمامیم وارد شده و به مدیریت اونها بپردازید و همچنین این قابلیت رو به کاربران خودتون بدین تا با ثبت نام در سایت شما اقدام به ساخت یک وردپرس کنند و مشابه یک وبلاگ از اون استفاده کنند.

مطالعه
فاکتورهای رتبه‌بندی سئو

کاربرد های وردپرس شبکه

وردپرس شبکه کاربردهای بسیار فراوان و مفیدی برای ما خواهد داشت که از جمله اونها میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده برای دموی آنلاین قالب
  2. استفاده به عنوان یک وبلاگدهی برای سازمان‌ها و یا مدارس به شکلی که هر کاربر در اون برای خودش صفحه خاصی رو به عنوان وبلاگ داشته باشه و با مدیریت اون اقدام به تولید محتوا و درج مطالب کنه
  3. ساخت سیستم فروشگاه، پرسش و پاسخ و… در بخشی از ساب دامنه و یا ساب فولدر
  4. راه اندازی وبسایت برای شرکتهایی که دارای شعبه گوناگون در سطح کشور هستند و اختصاص دادن وبلاگ برای هر شعبه
  5. استفاده به عنوان شهرها در سایت های آگهی و نیازمندی برای اینکه آگهی ارسالی بر اساس هر استان رو مدیریت کنند
  6. استفاده برای سایت های چندزبانه که با استفاده از اون بتونید برای هر زبان که مد نظر شما هست یک وردپرس نصب کنید و به صورت کاملا اصولی به ترجمه محتوای سایت در اون بپردازید

نحوه نصب و فعال سازی وردپرس شبکه

برای شبکه کردن وردپرس ما دو راه داریم تا سایتهایی که بر روی اون نصب می کنیم نمایش داده شوند. حالت اول به صورت ساب فولدر هست که در این حالت برای هر وردپرس یک مسیر با آدرس سایت انتخاب شده اضافه میشه مثل yeksoal.com/blog اما در حالت دوم که به صورت ساب دامنه هستش در این حالت هر وردپرس بر روی یک ساب دامنه نصب و در دسترس قرار میگیره که میشه چیزی شبیه به blog.yeksoal.com این نوع شبکه بیشتر برای افراد مورد پسند هست و از اون استفاده میکنند که در این آموزش هم من میخوام که از همین نوع ساب دامنه برای سایت وردپرس شبکه استفاده کنم.

مطالعه
افزونه WebP برای بهینه سازی و فشرده سازی تصاویر

اولین گزینه‌ای که به آن نیاز دارید وردپرس است. بله همین وردپرس خودمان. باید بر روی هاست شما نصب شود، سپس با FTP به هاست خود متصل شده و فایل wp-config.php را به حالت ویرایش درآورید. سپس از پس ” That’s all, stop editing! Happy blogging” قطعه کد زیر را وارد کنید:

/* Multisite */
define('WP_ALLOW_MULTISITE', true);

حال فایل wp-config.php را ذخیره کرده و مجدد سایت وردپرسی خود را بارگذاری نمایید. حال به قسمت ابزارها>> راه اندازی شبکه بروید. اینجا دقیقا همان بخشی است که شما می‌توانید تنظیمات وردپرس شبکه خود را انجام دهید.

 

install mu wordpress 1 - آموزش راه اندازی وردپرس شبکه multisite

حالا مشابه اون چیزی که در تصویر مشاهده میکنید اگر خطایی برای شما وجود نداشت و همه موارد مورد نیاز برای راه اندازی وردپرس شبکه فعال بود مشابه کادر مشخص شده نوع وبلاگدهی را انتخاب کنید، که در اینجا من اونو تو حالت ساب دامین دهی قرار دادم بعد از این مرحله از قسمت عنوان شبکه یک نام دلخواه برای وردپرس شبکه انتخاب کنید و در نهایت ایمیل مدیر سایت را وارد کنید. حالا یک بار کلیه موارد را بررسی کنید که به درستی وارد کرده باشید و اگر مشکلی نبود و آماده بودید حالا روی دکمه نصب که در انتهای صفحه قرار داره کلیک کنید. بعد از اینکه از این مرحله بگذرید صفحه ای مشابه تصویر زیر برای شما باز خواهد شد که دوتا قطعه کد به شما میده تا اونها را در فایل wp-config.php و htaccess. اضافه کنید.

مطالعه
نکات مهم خرید سایت آماده

codes install wordpress mu - آموزش راه اندازی وردپرس شبکه multisite

فعال سازی ثبت نام کاربران

اگه مایل هستید تا کاربران بتونند تا در وردپرس شبکه شما عضو شده و اقدام به ساخت وبلاگ کنند لازمه تا با مراجعه به تنظیمات شبکه این امکان رو فعال کنید. بنابراین مشابه تصویر زیر به مسیر سایت‌های من> مدیر شبکه> تنظیمات مراجعه کنید. سپس در صفحه باز شده در قسمت تنظیمات نام‌نویسی امکان نام نویسی کاربران رو روی حالت سایت‌ها و حساب‌های کاربری قابل ثبت هستند قرار دهید تا کاربران بتونند در سایت ثبت نام کرده و اقدام به ساخت وبلاگ کنند.

 

register setting wordpress mu - آموزش راه اندازی وردپرس شبکه multisite

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.