رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

پرینت سه‌بعدی از چه زمانی آغاز شد و چه مزایایی دارد؟

فرایند چاپ سه‌بعدی از دهه ۱۹۸۰ توسط چارلز دبلیو. هال اختراع شد. این عمل برای تولید لوازم جامد و سه‌بعدی تنها با ارسال فایل دیجیتال به پرینتر سه‌بعدی انجام می‌شود. از آن زمان تا کنون فرایند پرینت سه‌بعدی به‌صورت تصاعدی افزایش‌یافته و مزیت و امکانات امیدوارکننده زیادی را برای پیشرفت در همه زمینه‌ها از جمله صنعت، پزشکی و آموزشی به ارمغان آورده است.

print 3d - پرینت سه‌بعدی از چه زمانی آغاز شد و چه مزایایی دارد؟

چاپ سه‌بعدی چگونه انجام می‌شود؟

پرینت سه‌بعدی ابتدا نیاز به طراحی دارد، این طراحی با نرم‌افزارهای کامپیوتری انجام می‌شود. فایل دیجیتالی به کامپیوتر متصل به دستگاه، ارسال می‌شود. دستگاه طرح ارسال شده را به‌صورت لایه‌لایه کامل می‌کند و در آخر محصول نهایی تولید می‌شود. به این روش تولید افزودنی می‌گویند .
تولید با این روش با لایه‌بندی مواد مختلف از جمله پلاستیک، کامپوزیت و سایر مواد بسته به شکل، حجم و استحکام موردنظر انجام می‌شود.

مطالعه
کاملترین معرفی انواع شبکه های کامپیوتری و 4 دسته بندی شبکه

دستگاه پرینتر سه‌بعدی

دستگاه چاپگر سه‌بعدی مانند جعبه‌های جادویی در فیلم‌های تخیلی نیست. این پرینترها مانند پرینترهای دوبعدی سنتی که با جوهر کار می‌کنند از روی فایل دیجیتال محصول نهایی را ارائه می‌دهند. تفاوت پرینترهای سه‌بعدی با پرینترهای سنتی در این است که چاپگر سه‌بعدی پرینت را از یک نقطه شروع و مواد اولیه را به‌صورت لایه‌لایه روی‌هم انباشته می‌کند تا زمانی که جسم با همان مشخصات که تصور می‌شد کامل شود. مواد اولیه مختلف در این پرینترها به‌صورت پودر یا پلاستیک مذاب استفاده می‌شود.

printer3d - پرینت سه‌بعدی از چه زمانی آغاز شد و چه مزایایی دارد؟
شکل و اندازه دستگاه پرینتر سه‌بعدی متفاوت است. دستگاه‌های کوچک برای ساخت وسایل کوچک که روی میز جا می‌شوند استفاده می‌شوند. مدل‌های بزرگ ساختمانی از این پرینترها موجود است که به‌وسیله آنها خانه‌های بتنی ساخته می‌شود.
پرینترهای سه‌بعدی در سه نوع اصلی تولید می‌شوند که هر کدام از روش مختلفی برای پرینت استفاده می‌کنند.

انواع پرینتر سه‌بعدی

  • پرینتر سه‌بعدی استریولیتوگرافی یا SLA)) با استفاده از لیزر رزین مایع را به پلاستیک تبدیل می‌کنند.
  • پرینترهای SLS مجهز به یک نوع لیزر هستند که پودر پلیمر را به شکل جامد درمی‌آورند.
  • چاپگر سه‌بعدی FDM یا همان مدل‌سازی رسوب ذوب شده که رایج‌تر از دیگر انواع پرینترها است. در این روش رشته‌های ترموپلاستیک توسط یک نازل داغ ذوب می‌شوند و یک جسم جامد را به‌صورت لایه‌لایه تشکیل می‌دهند.
مطالعه
تکنولوژی اتصال ساعت به گوشی چگونه است؟

پرینت سه‌بعدی برای تولید چه نوع اجسامی کاربرد دارد؟

انعطاف‌پذیری پرینترهای سه‌بعدی برای تولید اجسام مختلف زیاد است. این دستگاه‌ها از پلاستیک مذاب برای تولید جسم سخت مثل عینک‌آفتابی استفاده می‌کنند. برای اجسام انعطاف پدر مثل دسته دوچرخه و قاب گوشی از پودر پلاستیک استفاده می‌شود بعضی از این چاپگرها قادر به استفاده از پودرهای فلزی و فیبر کربن برای تجهیزات صنعتی بسیار قوی هستند.

3dpstar - پرینت سه‌بعدی از چه زمانی آغاز شد و چه مزایایی دارد؟

چاپ‌خانه با پرینتر سه‌بعدی!

تقریباً تا ده سال پیش ایده چاپ‌خانه با پرینتر سه‌بعدی در حد یک رؤیا بود. امروزه چاپ‌خانه با پرینتر به یک واقعیت تبدیل شده و حتی پتانسیل تحول در صنعت ساخت‌وساز خانه را دارد. در این روش امکان ساخت خانه‌های کارآمد و اقتصادی‌تر وجود دارد. سازمان‌هایی در سراسر جهان برای حل مشکل بی‌خانمان‌ها به استفاده از پرینتر سه‌بعدی در ساخت خانه‌ها روی آورده‌اند. یک سازمان غیرانتفاعی در مکزیک به ایجاد شرایط بهتر زندگی اختصاص دارد، یک انجمن برای چاپ سه‌بعدی ساختمان ایجاد کرده است. به‌وسیله یک دستگاه پرینترخانه ساز ۳۳ فوتی یک‌خانه ۵۰۰ فوت مربعی دوخوابه با دیوارها و در و پنجره را در ۲۴ ساعت ساخته می‌شود. محله‌های خانگی پرینت سه‌بعدی کوچکی را در مکزیک، هائیتی، السالوادور و بولیوی ایجاد شده است که بیش از ۲۰۰۰ خانه ۱۰۰ درصد پرینت سه‌بعدی هستند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.