رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

۷ سوال متداول در شروع برنامه نویسی که باید از خودتان بپرسید

10jpg 1 750x422 - 7 سوال متداول در شروع برنامه نویسی که باید از خودتان بپرسید

یکی از تخصص هایی که این روزها نیاز اولیه متخصصین حوزه فناوری اطلاعات به حساب می آید ، یادگیری برنامه نویسی است. آموزش برنامه نویسی و شروع یادگیری زبان های برنامه نویسی از جمله دغدغه های اصلی تازه واردهای حوزه تخصصی فناوری اطلاعات است. همیشه سوالاتی مثل اینکه با چه زبانی برنامه نویسی را شروع کنیم یا بهترین زبان برای شروع برنامه نویسی چیست یا اینکه ترتیب یادگیری دوره های برنامه نویسی برای ورود به بازار کار کدام است ، از جمله مهمترین سوالات چالشی برای شروع آموزش برنامه نویسی است.

امروز و در این مقاله ما می خواهیم به شما پاسخ سوالات متداولی که برای شروع یک حوزه تخصصی از برنامه نویسی ، نیاز دارید که بدانید را با هم مرور می کنیم . دقت کنید که قبل از شروع این مقاله حتما به این موضوع توجه کنید که ما برنامه نویسی را به به حوزه های مختلفی تقسیم بندی می کنیم که به ترتیب : برنامه نویسی دسکتاپ ، برنامه نویسی وب و برنامه نویسی موبایل از مهمترین گرایش های تخصصی برنامه نویسی هستند که به شدت مورد نیاز بازار کار هستند. پس تا انتهای مقاله با ما باشید.
سوال اول : چگونه کدنویسی را شروع کنیم؟

برای شروع برنامه نویسی ابتدا باید بدانید برای چه چیزی می خواهید برنامه نویس شوید و هدفتان چیست؟ سپس یک زبان برنامه نویسی برای شروع یادگیری را انتخاب می کنید. در دوره های آموزش برنامه نویسی آنلاین شرکت می کنید. آموزشهای ویدیویی متنوع را یاد می گیرید ، کتاب می خواهید و از ابزارهای کدنویسی سریع برای افزایش خلاقیت و سرعت کدنویسی استفاده می کنید و در نهایت با نگاه کردن به نمونه کدهای برنامه نویسی سایر برنامه نویس ها شروع یا انجام پروژه های برنامه نویسی می کنید.
سوال دوم : برنامه نویسی دسکتاپ را از کجا شروع کنیم؟

برنامه نویسی دسکتاپ به معنی برنامه نویسی برای سیستم عامل هایی است که بصورت رومیزی استفاده می شوند. برای مثال نوشتن برنامه ای که روی کامپیوتر شخصی شما ( PC ) یا لپتاپ با هر نوع سیستم عاملی اعم از ویندوز یا لینوکس یا مکینتاش اجرا می شود ، یک برنامه دسکتاپی به حساب می آیند که بازار کار بسیار خوبی دارد.

مطالعه
چرا پشه ها در اطراف گوشها وزوز می کنند

از مهمترین زبان های برنامه نویسی که بصورت تخصصی و به بهترین شکل به شما کمک می کنند می توانیم به زبان برنامه نویسی جاوا و زبان برنامه نویسی سی شارپ اشاره کنیم. برای شروع یادگیری آموزش جاوا می توانید به این لینک مراجعه کنید.

سوال سوم : برنامه نویسی وب را از کجا شروع کنیم؟

هر وب سایت که به آن مراجعه می کنید با یک زبان برنامه نویسی نوشته شده است. این زبان برنامه نویسی انواع و اقسام مختلفی دارد که مهمترین زبان های برنامه نویسی وب به ترتیب زبان PHP و زبان ASP.NET هستند. سایر زبان های برنامه نویسی وب به محبوبیت زبانهای برنامه نویسی پی اچ پی و ای اس پی دات نت نیستند.

یکی از مزایای برنامه نویسی وب ، امکان کار کردن بصورت فریلنسری و دورکاری است که به همین دلیل یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی وب به حساب می آیند. برای شروع یادگیری و آموزش PHP ( پی اچ پی )مراجعه کنید.

سوال چهارم : برنامه نویسی موبایل را از کجا شروع کنیم؟

هر برنامه ای که در گوشی های شما نصب شده باشند ، چه گوشی شما از سیستم عامل اندروید استفاده کرده باشد و چه از سیستم عامل اپل ، در نهایت با یک زبان برنامه نویسی نوشته شده است. بسته به تعداد استفاده از یک سیستم عامل گوشی ، محبوبیت برنامه نویسی به زبان برنامه نویسی سیستم عامل مربوطه هم بیشتر خواهد بود.

برای مثال امروزه با رشد روز افزون استفاده از گوشی های اندرویدی ، بازار برنامه نویسی اندروید بسیار داغ است. شما می توانید با زبان های برنامه نویسی متنوعی اقدام به نوشتن برنامه های اندرویدی کنید. زبان های برنامه نویسی سی شارپ ، جاوا و … همگی امکان نوشته شدن برنامه برای سیستم عامل های اندرویدی را به شما می دهند.
سوال پنجم : جایگاه زبان پایتون در برنامه نویسی چیست؟

مطالعه
پرینت سه‌بعدی از چه زمانی آغاز شد و چه مزایایی دارد؟

این روزها برنامه نویسی به زبان پایتون از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. از زبان پایتون می توان در نوشتن برنامه های ساده و اسکریپت نویسی و حتی هک و نفوذ تا نوشتن برنامه های موبایل و حتی طراحی وب سایت هم استفاده کرد. یادگیری زبان پایتون به عنوان یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی در دنیا ، این روزها دارای محبوبیت بسیار بالایی است.

حتی افرادیکه در حوزه های تخصصی غیر از برنامه نویسی مثل شبکه و امنیت هم فعالیت می کنند می توانند برای نوشتن اسکریپت های کاربردی از پایتون استفاده کنند. پایتون برای نوشتن برنامه های مختلف برای پلتفرم های مختلف از به اصطلاح ماژول های مختلفی استفاده می کند . برای مثال برای نوشتن برنامه های تحت وب یا وب سایت به زبان پایتون از پلتفرمی به نام جنگو استفاده می شود. شما می توانید برای دسترسی به دوره آموزش جنگو Django مراجعه کنید.

سوال ششم : دوره های آموزش برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم؟

به شخصه اعتقاد دارم که برنامه نویسی یک هنر است . یک برنامه نویس با درک کردن ماهیت و مفهوم و استدلال برنامه نویسی می تواند به هر زبانی برنامه بنویسد. زبان برنامه نویسی صرفا یک ابزار است و این شما هستید که تعیین می کنید بهترین زبان چیست و چه چیزی باید به چه شکل نوشته شود.

اما برای افراد تازه کار پیشنهادات مختلفی وجود دارد. معمولا برای شروع برنامه نویسی شما با یک دوره پایتون یا دوره ای که مفاهیم اولیه برنامه نویسی را به شما آموزش بدهد شروع می کنید و در ادامه به زبان های قوی تری مثل سی شارپ یا جاوا می رسید.

مطالعه
نوار نقاله چگونه کار می کنند؟

هر چند ما در این مقاله بحثی در خصوص زبان های سطح پایین برنامه نویسی نکردیم که بحث کاملا متفاوتی است و در این مقاله نمی گنجد. فراموش نکنید ، پایتون ، سی شارپ ، جاوا قطعا یکی از گزینه های موفقیت شما خواهند بود اما قطعیت انتخاب مسیر راه یادگیری برنامه نویسی بر اساس نیاز شما خواهد بود.
سوال هفتم : آیا نیاز به یادگیری زبان برنامه نویسی C یا C++ وجود دارد؟

زبانهای برنامه نویسی مثل C و C++ و حتی اسمبلی به نسبت برای شروع یادگیری برنامه نویسی بسیار سخت و دشوار هستند و معمولا برای افرادیکه می خواهند به تازگی برنامه نویسی را شروع کنند توصیه نمی شوند. معمولا کاربرد این نوع زبان های برنامه نویسی ، نوشتن برنامه هایی برای هسته سیستم عامل ها ، برنامه های صنعتی و برنامه های خاص منظوره است و به نسبت بازار کار کمتر اما تخصصی تری دارند. این کاملا درست است که کسیکه با این زبانها برنامه نویسی کرده باشد ، زبانهای سطح بالا را براحتی می تواند یاد بگیرد و هیچ مشکلی با آنها ندارد اما هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد.

در انتها فراموش نکنید که برای اینکه خیالتان راحت شود ، به خوبی تحقیق کنید. به عنوان کلام آخر به شما می گویم که چیزی به نام بهترین زبان برنامه نویسی وجود ندارد و فقط برنامه نویس خوب و بد وجود دارد.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.