رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

در ۷ مرحله روف گاردن درست کنید

بام سبز مجموعه‌ای از گیاهان کانتینری است که باغبان‌های خانه یا باغبان‌های منظر در پشت بام یک ساختمان مسطح، اغلب یک ساختمان آپارتمانی، نگهداری می‌کنند. گیاهان می توانند از گیاهان گیاهی گرفته تا درختچه های زینتی متفاوت باشند. راه اندازی می تواند به سادگی کاشت چند گیاه در گلدان های سفالی یا به اندازه تخت های باغچه ساخته شده با سیستم های آبیاری خودکار باشد.

باغ‌های پشت بام شباهت‌هایی با بام‌های سبز دارند، یا سقف‌هایی که با سدوم و خزه‌ها کاشته شده‌اند تا به عایق‌کاری و روان‌اب‌های طوفانی کمک کنند.

با یکی از مربیان جدید خود آشنا شوید

  1. نوع گیاه برای بام سبز

شرایط آب و هوایی سقف ها می تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از پشت بام ها آفتاب کامل دارند در حالی که ساختمان های همسایه روی برخی دیگر سایه می اندازند. برخی از سقف ها می توانند به دمای ۱۷۰ درجه فارنهایت برسند، در حالی که برخی دیگر بادهای شدید را تجربه می کنند. هنگام انتخاب گیاهان برای باغ کانتینری پشت بام خود، شرایط آب و هوایی سقف خود را در نظر بگیرید و گیاهان خود را بر اساس آن انتخاب کنید. در اینجا چند نوع گیاه وجود دارد که ممکن است در پشت بام شما رشد کنند:

روف گاردن - در 7 مرحله روف گاردن درست کنید

  1. گیاهان مقاوم به خشکی : بسیاری از بام سبز که در معرض شرایط آفتابی و باد قرار دارند، برای کمک به رشد گیاهان به آبیاری عمیق و مداوم نیاز دارند. اگر علاقه یا توانایی نصب یک سیستم قطره ای یا مخزن بشکه باران را ندارید، ممکن است از کشیدن یک قوطی آبیاری به پشت بام خود برای آبیاری روزانه گیاهان خسته شوید. کاشت گیاهان مقاوم به خشکی می‌تواند به نگهداری کم باغ پشت بام و مدیریت آسان‌تر آن کمک کند- گیاهانی مانند ساکولنت‌های بیابانی مانند گل رز برفی، مریم گلی ، علف‌های هرز پروانه‌ای و درختان و درختچه‌های همیشه سبز را در نظر بگیرید.
  2. گیاهان مقاوم در برابر سایه : اگر ساختمان ها یا درختان همسایه در بیشتر ساعات روز روی سقف شما سایه می اندازند، گیاهان مقاوم در برابر سایه گزینه بسیار خوبی هستند. برخی از گیاهان محبوب نیمه آفتاب شامل هاستا و کاهو هستند.
  3. گیاهان آفتاب دوست : بسیاری از پشت بام ها آفتاب کامل را تجربه می کنند (حداقل شش ساعت نور مستقیم خورشید در روز)، بنابراین گیاهان آفتاب دوست منطقی ترین گزینه هستند. اگر سقف شما آفتاب زیادی دارد، گیاهانی مانند گیاهان گوجه فرنگی و توت فرنگی ، درختان کوچک مانند درختان افرای ژاپنی و گل هایی مانند همیشه بهار، گل های وحشی و گل های مخروطی را در نظر بگیرید.
  4. گیاهان مقاوم به باد : بسیاری از پشت بام ها شرایط باد بالاتری را نسبت به باغ های سطح زمین تجربه می کنند، زیرا ساختمان ها یا درختان دیگری وجود ندارند که مانع وزش باد شوند. اگر سقف شما باد زیادی می‌وزد، درختچه‌ها و پوشش‌های زیرزمینی مانند چمن‌های زینتی، ادریسی و بوته‌های پیچ امین الدوله را در نظر بگیرید.
مطالعه
شناخت انواع مختلف پکیج بوتان

مزایای باغ پشت بام

بام سبز مزایای زیادی دارند:

  • عالی برای فضاهای محدود : یکی از مزیت های اصلی باغ پشت بام این است که به افراد اجازه می دهد بدون توجه به وضعیت حیاط خلوت خود، گیاهان فضای باز را در خانه نگهداری کنند. بام سبز یک انتخاب باغ شهری محبوب برای افرادی است که در آپارتمان ها و آپارتمان ها زندگی می کنند.
  • شانس بیشتری برای نور خورشید: باغ‌های پشت بام نسبت به باغ‌های روی زمین یا گیاهان آپارتمانی بیشتر آفتاب کامل دریافت می‌کنند، زیرا معمولاً در سایه درختان یا ساختمان‌های دیگر نیستند. این نور خورشید کافی به باغبان اجازه می دهد تا از بین طیف وسیع تری از گیاهان، از جمله گیاهان سبزی و گل های آفتاب دوست، انتخاب کنند.
  • مقاوم در برابر آفات : بسیاری از باغ‌های روی زمین می‌توانند هدف علف‌های هرز و حیات‌وحش محلی مانند آهو و خرگوش باشند و رشد برخی گیاهان را با مشکل مواجه کنند. بام سبز گیاهان را دور از دسترس آن حیوانات و بسیاری از علف های هرز پرورش می دهند و انواع آفاتی را که می توانند بر رشد آنها تأثیر بگذارند محدود می کنند و نیاز به علف های هرز را کاهش می دهند .
  • جذابیت بصری : بام سبز راه بسیار خوبی برای افزودن جذابیت بصری به فضای پشت بام هستند و یک منطقه مسطح را به فضای بیرونی دلپذیرتر با فضای سبز برای استراحت یا سرگرمی تبدیل می کنند. همچنین می‌توانید عرشه، آتش‌دان، آلاچیق یا صندلی‌های تزئینی را برای زیباتر کردن طراحی باغ پشت بام خود اضافه کنید.

معایب باغ پشت بام

بام سبز نیز دارای چند معایب هستند:

  • مشکلات آب : بزرگترین نقطه ضعف باغبانی روی پشت بام ایجاد یک سیستم آبیاری پایدار است. باغ‌های پشت بام معمولاً تشنگی بیشتری دارند (به دلیل آفتاب زیاد و باد) اما آبیاری آنها نسبت به باغ‌های دیگر مشکل‌تر است، زیرا از لوله‌ها و خطوط آب دورتر هستند و برای راه‌اندازی سیستم‌های آبیاری قطره‌ای یا مخزن نیاز به مهندسی بیشتری دارند.
  • شرایط آب و هوایی نامطلوب : باغ‌های پشت بام نسبت به باغ‌های دیگر با شرایط آب و هوایی نامناسب‌تری مواجه هستند، به ویژه بادهای شدید و دمای گرم، بنابراین مهم است که گیاهان مقاومی را برای پشت بام‌هایی که به طور منظم آب و هوای نامطلوب را تجربه می‌کنند، تهیه کنید.
  • محدود به ظروف : باغ‌های پشت بام باید در ظروف یا تخت‌های باغی مرتفع باشند زیرا از سطح زمین بالا هستند، که می‌تواند تنوع گیاهانی را که باغبان‌ها می‌توانند استفاده کنند محدود می‌کند. باغچه های کانتینری می توانند هزینه بیشتری نسبت به کاشت مستقیم در زمین داشته باشند.
  • محدودیت وزن : سقف ها فقط می توانند مقدار محدودی وزن اضافی را تحمل کنند. هنگام برنامه ریزی یک بام سبز، اگر قصد نصب آن را دارید، باید مطمئن شوید که سقف شما می تواند وزن ظروف، خاک و مخزن آب را تحمل کند.
مطالعه
علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان

چگونه یک باغ پشت بام را در ۷ مرحله راه اندازی کنیم

روف گاردن 2 - در 7 مرحله روف گاردن درست کنید

در اینجا یک راهنمای گام به گام اساسی برای شروع یک بام سبز آورده شده است:

  1. کدهای ساختمان خود را بررسی کنید . قبل از خرید هر گونه گیاه، کدهای ساختمان محلی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مجاز به کاشت در پشت بام هستید. اگر در آپارتمان یا کاندو هستید ، با صاحبان ساختمان یا انجمن کاندوها مشورت کنید تا ببینید آیا آنها اجازه کاشت گیاهان در فضای مشترک را می‌دهند یا خیر. اگر در خانه هستید، با انجمن مالکان خانه بررسی کنید یا قوانین ساختمان محلی را بررسی کنید تا ببینید آیا محدودیتی در ارتفاع یا زیبایی وجود دارد یا خیر.
  2. گیاهان خود را انتخاب کنید . هنگام انتخاب گیاهان برای باغ پشت بام خود، شرایط آب و هوایی پشت بام خود را در نظر بگیرید و گیاهان خود را بر اساس آن انتخاب کنید. اگر سقف شما در آفتاب کامل است یا به رنگ مشکی است، گیاهان آفتاب دوست و گرما دوست را انتخاب کنید. اگر سقف شما دارای بلوک های باد کمی است، گیاهان کم ارتفاع را انتخاب کنید و از کاشت های سنگین پایین استفاده کنید.
  3. کانتینرها را انتخاب کنید یا بسازید . باغ‌های پشت بام بی‌نهایت قابل تنظیم هستند—برای کاشت‌کاران، می‌توانید در سطل‌های ساده پنج گالن (با سوراخ‌های زهکشی)، یا تخت‌های برافراشته سفارشی DIY بکارید تا ظاهر صیقلی‌تری داشته باشید. در هر چیزی که برای کاشت انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که ظرف زهکشی کافی داشته باشد تا ریشه‌های گیاهان شما در آب یا خاک خیس ننشیند که می‌تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود. محدودیت وزن سقف را در نظر بگیرید زیرا ظروف پلاستیکی یا چوبی سبک تر از بتن یا سنگ خواهند بود.
  4. بلوک های باد را راه اندازی کنید . اگر منطقه شما باد زیادی می‌وزد، ممکن است بخواهید بادگیرهایی در اطراف گیاهان خود ایجاد کنید تا از وزش آنها بر روی سقف خود جلوگیری کنید. یک پرده یا یک دیوار محیطی به جلوگیری از تندبادهای سنگین و لنگر انداختن گیاهان شما در خاک کمک می کند.
  5. خاک را آماده کنید . از آنجایی که بام سبز به خاک زمین دسترسی ندارند، باید خاک بخرید و آن را به ظروف پشت بام خود بیاورید. بیشتر گیاهان در خاک با زهکشی خوب و غنی از مواد آلی رشد می کنند، مانند خاک گلدان اصلاح شده با کمپوست آلی .
  6. انتخاب های خود را بکارید . هنگامی که ظروف خود را آماده کردید، سوراخ هایی را در ظروف خود حفر کنید و گیاهان انتخابی خود را بکارید. سپس به طور کامل آبیاری کنید تا خاک ته نشین شود و گیاهان لنگر بزنند.
  7. گیاهان را در صورت لزوم آبیاری کنید . ساده ترین راه برای آبیاری بام سبز، استفاده از قوطی آبیاری است. با این حال، برای باغ‌های بزرگ‌تر روی پشت‌بام یا برای جلوگیری از بالا رفتن از پله‌ها هر روز صبح با یک قوطی آبیاری، می‌توانید سیستم‌های آبیاری گسترده‌تری را راه‌اندازی کنید. یک گزینه محبوب، نصب بشکه یا مخزن باران برای گرفتن آب باران در قوطی آبیاری است. همچنین می توانید یک سیستم قطره ای متصل به یک لوله آب در سطح سقف راه اندازی کنید.
aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.