رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

مهمترین مزایای پکیج دیواری چیست؟

آیا شما نیز جز افرادی هستید که با نقص و خرابی در عملکرد وسایلی همچون پکیج مواجه شده اید؟ اولین اقدام شما در موقعیت های مشابه چیست؟ آیا آگاهی لازم درباره تعمیرات دستگاه خود را دارید؟ در این بخش قصد داریم اطلاعات لازم درباره عیب یابی پکیج دیواری و نحوه بر طرف کردن آن را در اختیارتان قرار دهیم. از این رو خوشحال می شویم تا پایان ما را همراهی کنید.

مهمترین مزایای پکیج دیواری چیست؟

پکیج ها جز دستگاه هایی هستند که امروزه جای خود را در بین دیگر وسایل ضروری منزل باز کرده اند. آب گرم برای مصارف بهداشتی، استحمام، شست و شو و گرم کردن رادیاتورها و فضای منزل و محیط کار در فصل سرد سال بر عهده همین دستگاه می باشد.

به همین علت سرویس کردن سالیانه پکیج های دیواری توسط تعمیرکار حرفه ای پکیج از اهمیت فوق العاده ایی برخوردار است. با این کار علاوه بر اینکه بر عمر مفید دستگاه افزوده می شود؛ و هم عملکرد دستگاه در بهترین حالت ممکن قرار خواهد گرفت.

مزایای استفاده از پکیج دیواری به حدی زیاد است که اگر اختلالی برای دستگاه به وجود آید با مشکلات عدیده ایی مواجه می شوید. نمونه هایی از مزایای این دستگاه عبارتند از:

  1. تامین آب گرم مصرفی
  2. گرم کردن محیط از طریق رادیاتورها
  3. نصب و راه اندازی آسان
  4. نیاز به فضای محدود و کم
  5. عملکرد آرام
  6. دارای ایمنی بالا
  7. و مصرف بهینه و به صرفه آن

combi boiler installation cost 1 new min 300x200 - مهمترین مزایای پکیج دیواری چیست؟

عیب یابی پکیج دیواری

در این قسمت به دنبال عیب یابی پکیج دیواری و نحوه بر طرف کردن آن با انواع ایرادات و عیب های این دستگاه آشنا خواهید شد. تووجه کنید که در صورت بروز هر گونه مشکلی با توجه به نوع ایراد، راه های برطرف کردن آن نیز متفاوت خواهد بود.

حتما بخوانید:  آموزش نحوه انتخاب و تعیین ظرفیت پکیج دیواری

عمده ایرادات که منجر به توقف کارکرد دستگاه می شود از قرار زیر است:

  • روشن نشدن دستگاه
مطالعه
تعمیر و سرویس پکیج ایساتیس

از ایرادات رایج خاموش شدن و روشن نشدن پکیج است. به محض روبه رو شدن با این مشکل گاز ورودی به دستگاه را بررسی کنید. اطمینان حاصل نمایید گاز متصل به آن باز است. در صورت بسته بودن آن را باز کنید.

اگر هم چنان ایراد پا بر جاست باید فشار آب را مورد بررسی قرار دهید. کم و یا قطع شدن آب دستگاه منجربه خاموشی آن می شود. برای رفع این مشکل، فشار آب ورودی را تنظیم کنید.

  • کم بودن دمای آب

ایراد در فلوسوییچ وقتی به وجود آید که نتواند به طور کامل میزان دمای آب را به برد ارسال و تنظیم کند در نتیجه دمای آب کم می شود. یکی دیگر از موارد ایجاد این اختلال کم یا زیاد شدن فشار آب است.

هنگامی که سنسورهای دمای پکیج، دچار نقص شود؛ آب به حد مورد نیاز گرم نشده و باعث سرد و گرم شدن آن می شود. رسوب گرفتن در این دستگاه نیز از جمله مواری است که باعث کم شدن دمای آب می شود.

  • انفجاری روشن شدن شعله و مشعل

در اغلب موارد این چنینی، نوسانات گاز ورودی منجر می شود تا شعله و مشعل به صورت انفجاری و ناگهانی روشن شود. در این هنگام گاز ورودی را بررسی کرده و نسبت به تنظیمات آن اقدام کنید.

یکی دیگر از دلایل این ایراد می تواند از الکترود جرقه زن باشد.

معیوب بودن این قطعه باعث می شود گاز در بخشی از دستگاه جمع شود و در نتیجه هنگام راه اندازی، شعله مشعل به صورت انفجاری روشن خواهد شد. اگر فاصله الکترود با مشعل زیاد بود حتما این فاصله را تنظیم نمایید.

حتما بخوانید:  عیب یابی پکیج بوتان

نکته: باید فاصله مشعل تا الکترود جرقه زن بین ٣ تا ۵ میلی متر باشد.

  • قطع بودن دودکش
مطالعه
منظور از اصطلاح ریست کردن پکیج چیست؟

اگر علت عیب را در دودکش ها مشاهده کردید، موارد مربوط به دودکش را بررسی کنید. از مسدود نبودن راه خروجی دود مطمئن شوید. دودکش را باز کنید. موانع انسداد را رفع نمایید و در صورت لزوم دودکش را تعویض کنید.

  • کم بودن فشار آب

نشتی در هر کدام از لوله های آب باعث کم شدن فشار آب پکیج می شود. از عدم نشتی آب در لوله ها اطمینان یابید. در صورت لزوم نشتی لوله های آب را گرفته و در صورت نیاز لوله ها را تعویض کنید.

  • زرد بودن شعله

بیشترین موارد که منجر به زرد بودن شعله پکیج می شود، نبود هوا در محیط دستگاه است. هوای اطراف پکیج را از طرق مختلف بیشتر کنید تا سبب منع زرد شدن شعله شود. مشعل را تمیز کنید. کثیف بودن مشعل هم یکی دیگر موارد زردی شعله است. دودکش ها و مکش آن ها را بررسی نموده و اگر نیاز بود تعمیر و تعویض نمایید.

  • ایجاد صدا در پکیج

اغلب مواردی که باعث ایجاد صدا در پکیج می شود، هوا گیری نکردن آن و هم چنین ایراد در رتور و عملکردنامناسب آن است. پکیج دیواری را هواگیری کنید و اگر هم چنان صدا ادامه داشت رتور را حتما تعویض کنید.

  • عدم گرم شدن شوفاژ ها و آب گرم مصرفی

دلیل رایج برای گرم نشدن شوفاژها و آب گرم می تواند از سیستم برق رسانی و گاز پکیج دیواری یا معیوب بودن و خرابی قطعات پمپ و پروگرام باشد. براساس نوع مشکل، از دستگاه رفع ایراد کنید.

  • خرابی در دکمه های پکیج دیواری
حتما بخوانید:  روش های هواگیری پکیج دیواری

احتمال اینکه بعد از مدتی دکمه های پکیج کار نکنند و جود دارد که باعث اختلال در کارکرد پکیج می شود. ممکن است کلید خاموش و روشن دستگاه مختل شود یا  ایرادی در دکمه ها و ولوم های دمای آب گرم و ترموستات پیش آمده که قادر به تنظیم دما نمی باشد در این حالت آب یا گرم تر و یا سردتر از دمای دلخواه شما خواهد شد. با مشاهده این مشکل نسبت به تعویض و تعمیر این قطعات اقدام کنید.

مطالعه
شناخت انواع مختلف پکیج بوتان

combi boiler installation 1 new min 300x200 - مهمترین مزایای پکیج دیواری چیست؟

حرف آخر

عیب یابی پکیج دیواری و نحوه برطرف کردن آن محدود به ایرادات ذکر شده در این مقاله نیست. زیرا نوع و برندهای موجود در بازار برای این دستگاه متنوع می باشند و در نتیجه بر اساس مدل نیز ایرادات متفاوت می باشند. برای هرگونه عیب یابی از پکیج دیواری خودمی توانید با خیالی آسوده از خدمات تضمین شده مجموعه تخصصی و حرفه ایی دکتر تعمیرکار بهره ببرید.

به یاد داشته باشید هر گونه اشتباه در تشخیص و عیب یابی دستگاه می تواند منجر به خسارت و خرابی بیشتر به دستگاه و در نتیجه تحمل هزینه بیشتر و سرسام آور شود. در هر لحظه از شبانه روز کارشناسان تعمیرات، دکتر تعمیرکار آماده خدمت رسانی به کاربران عزیز می باشد.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.