رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

آشنایی با گربه های آپارتمانی دوست داشتنی♥

آیا تصمیم گرفته اید که حیوان خانگی بعدی شما یک گربه اصیل باشد؟ شاید حتی یک یا چند نژاد را که به طور خاص دوست دارید شناسایی کرده باشید. اما آیا این نژادهای گربه با سبک زندگی و عادات شما سازگار هستند؟ چه نژاد گربه آپارتمانی را انتخاب کنیم؟ بهترین نژاد گربه آپارتمانی کدام هستند؟

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

گربه ها معمولا حیواناتی بازیگوش، جذاب، ملوس و زیبا هستند و نسبت به دیگر حیوانات محبوبیت بالایی در بین مردم دارند. این حیوانات بامزه سازگاری بالایی دارند و راحت تر با محیط زندگی شما کنار می آیند. در حالی که گربه ها به مستقل بودن و ماجراجویی شهرت دارند. اما همه نژاد گربه ها این طور نیستند. در واقع، برخی از گربه‌ ها که آرام‌ تر هستند، برای زندگی آپارتمانی کاملاً مناسب هستند. این گربه‌ های داخل خانه اغلب به صاحبان خود بسیار وابسته هستند و خواهان توجه و نوازش هستند. با این وجود آن ها می توانند در نبود شما (مثلاً در طول روز) از خود به خوبی مراقبت کنند. در ادامه به برخی از بهترین نژاد گربه هاس آپارتمانی اشاره می کنیم.

۱- گربه اسکاتیش فولد

اسکاتیش فولد یک نژاد نادر از گربه هاست که به دلیل یک جهش ژنتیکی در دهه ۱۹۶۰ به وجود آمد. همانطور که از نام آن مشخص است، منشا این نوع گربه ها از کشور اسکاتلند بوده و نسبت همگی آن ها به گربه ای به نام سوزی برمی گردد. ویژگی بارز این گربه گوش های تاخورده آن بود که گویی بریده شده اند. این گربه ها معمولا فعال، حساس و برون گرا هستند. همین ویژگی ها او را تبدیل به یک گربه آپارتمانی کرده است.
cat6 - آشنایی با گربه های آپارتمانی دوست داشتنی♥
آن‌ ها به‌ خاطر صورت‌ و بدن‌ گرد و چین‌ های منحصر به‌ فرد روی گوش‌ هایشان شناخته می‌ شوند که ظاهری شبیه جغد به آن‌ ها می‌ دهد. رنگ بدن آن ها می تواند از سفید تا سیاه یا هر رنگی بین آن ها متغیر باشد و حتی ممکن است در حالت های دو رنگ یا چند رنگ دیده می شوند. قبل از خرید اینگونه گربه ها حتما با فروشنده یا متخصص حیوانات مشورت کنید ‌و اطلاعاتی کامل درباره آن ها بگیرید. همچنین مطمئن شوید که آیا با شرایط زندگی شما سازگارند یا خیر.

جثه اسکاتیش فولد

گربه های ماده اسکاتیش معمولا وزنی بین ۳ تا ۴ کیلوگرم دارند و این وزن در نرهای آن بیشتر بوده و ممکن است به ۴ تا ۶ کیلوگرم برسند. در کل گربه های اسکاتیش اندازه ای متوسط و جثه ای جمع و جور دارند. همچنین میانگین عمر این گربه ها ۱۴ تا ۱۵ سال است.

مطالعه
مشخصات انواع هشدار دهنده های نشت دود و گاز شهری چیست؟

بهداشت و سلامتی گربه اسکاتیش

گربه های اسکاتیش فولد ممکن است به دلیل ساختار ژنتیکی خود دارای مشکلات سلامتی و جسمی باشند. این مشکلات ممکن است شامل نوعی بیماری قلبی بنام کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک باشند که ممکن است در اینگونه گربه ها دیده شود ولی هنوز مدرکی دلیل بر وراثت بودن این بیماری مشخص نشده است. همچنین بیماری دژنراتیو ممکن است در مچ، زانو و یا مفاصل آن رخ دهد که باعث درد یا حرکت ضعیف آن ها شود. اگر دم آن ها سخت و سفت شد، باید با احتیاط با آن برخورد کنید.

مراقبت از اسکاتیش فولد

  • موهای گربه خود را مرتب شانه بزنید تا گره نخورند، همچنین اگر موهای بلندی دارند باید روزانه تمیز و شانه کنید. اینکار باعث می شود چربی در سطح پوست آن کامل پخش شود.
  • جعبه یا سبد استراحت گربه را مرتبا تمیز کنید. این گربه ها به پاکیزگی بسیار حساس هستند و اگر محیطی پاکیزه داشته باشند، هم کمتر کثیف و کمتر مریض می شوند.
  • سعی کنید گربه های اسکاتیش فولد را معمولا در خانه نگهداری کنید تا آن ها را از حمله دیگر حیوانات و گربه ها، بیماری های قابل انتقال و سایر خطرات مانند برخورد با خودروها یا افتادن از پرتگاه، محافظت کنید. همچنین گربه های اسکاتیش آنقدر ناز و زیبا هستند که آرزوی بسیاری از افراد هستند و احتمالا به دلیل نداشتن هزینه خرید، بخواهند آن را بدزدند، پس مراقب باشید.

cat1 - آشنایی با گربه های آپارتمانی دوست داشتنی♥

تغذیه اسکاتیش فولد

گربه اسکاتیش فولد به رژیم غذایی خاصی نیاز ندارد و از رژیم غذایی گوشت خواری مشترک برای همه گربه ها استفاده می کند. یعنی یک رژیم غذایی سالم و متعادل، بدون مکمل های غذایی یا افزودنی های شیمیایی، اما با محتوای پروتئین بالا با منشاء حیوانی (گوشت و یا ماهی) برای آن ها بسیار مناسب است. اسکاتیش فولد یک حیوان کم تحرکی است که خطر اضافه وزن برای آن ها وجود دارد. پس مراقب باشید و غذای آن را به خوبی جیره بندی کنید.

۲- گربه بریتیش شورت هیر

گربه بریتیش شورت هیر یا گربه مو کوتاه بریتانیایی شاید از نظر عاطفی عالی نباشد ولی دوست دارد که با همه خوب رفتار کند. آن ها با دیگر حیوانات خانه مشکلی ندارند و معمولا آرام و ملایم هستند. همچنین شاید تمایل به آغوش گرفتن نداشته باشند اما یک نوازش ساده می تواند آن ها را خوشحال کند. اگر به دنبال گربه ای آرام و ساکت هستید که کارهایی از قبیل پریدن و جهش انجام ندهد، انتخاب گربه بریتیش شورت هیر بسیار مناسب است و کارهای آزار دهنده انجام نمی دهد. گربه بریتیش معمولا بین ۱۵ تا ۲۰ سال عمر می کند و وزنی بین ۴ تا ۸ کیلوگرم دارد. همچنین دوره بارداری اینگونه گربه ها ۶۵ روز است.
cat5 - آشنایی با گربه های آپارتمانی دوست داشتنی♥

ویژگی های ظاهری گربه بریتیش

گربه بریتیش بریتانیایی با سر گرد بزرگ، گونه های برجسته و گردنی عضلانی قابل تشخیص است. بدن او حجیم و قدرتمند است و دارای بینی کوتاه با سوراخ های منحنی و باز است. همچنین رنگ چشمشان همیشه با رنگ موهای آن ها مطابقت دارد. این گربه های جذاب در رنگ های متنوعی همچون آبی، قرمز، سفید، مشکی، طلایی، کرم، نقره ای، حنایی و دارچینی وجود دارند که می توانید متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید. فقط قبل از خرید حتما با یک کارشناس درباره نحوه نگهداری و شرایط کلی آن سوال کنید تا در مراقبت از آن دچار مشکل نشوید.

مطالعه
دوچرخه جاینت ساخت کجاست و چه ویژگیهایی دارد؟

نکات بهداشت و سلامتی گربه بریتیش

این گربه های آپارتمانی ممکن است دارای مشکلات سلامتی بسیاری باشند که احتمال دارد منشا ژنتیکی داشته باشد. بیماری کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک و التهاب لثه که ممکن است تمام نژادهای این گربه را درگیر کند.
cat2 - آشنایی با گربه های آپارتمانی دوست داشتنی♥

مراقبت از گربه بریتیش

  • گوش های گربه را مرتبا بررسی کرده و اگر کثیف بودند مقداری آب را با سرکه سیب ترکیب کنید و با یک پارچه نرم با پنبه به آرامی تمیز کنید.
  • جعبه استراحت یا سبد بستر آن را همیشه تمیز نگه دارید، چون نسبت به محل خواب خود بسیار حساس اند.
  • دندان های آن ها را دائما مسواک بزنید تا از بیماری های پریودنتال جلوگیری کنید. بهداشت روزانه دهان و دندان می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری به عمل آورد.
  • ناخن های گربه بریتیش را مرتبا کوتاه کنید تا از تجمع میکروب و آلودگی زیر ناخن آن ها جلوگیری کرده باشید.
  • ترشحات چشمی و گوشه چشم آن ها را با پارچه ای مرطوب و نرم پاک کنید. بهتر است پارچه تمیز کردن برای چشم ها جداگانه باشد تا عفونت گسترش پیدا نکند.
  • موهای آن را مرتبا کوتاه کنید تا زیاد بلند نشوند. همچنین مرتب شانه بزنید تا گره نخورند.

۳- گربه پرشین

گربه پرشین از محبوب ترین نژاد در بین گربه ها هستند که با موهای بلند زیبا، شخصیت آرام و صورت شیرین خود طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند. این گونه نژاد از نظر ژنتیکی مشکلات سلامتی دارند اما زیبایی و شخصیت آن ها به قدری است که بر این عیب غلبه می کند‌.

این گونه گربه ها بسیار آرام، شیرین، باوقار و مطیع هستند. اگرچه به ظاهر آرام اند و سریعا عکس العمل نشان نمی دهند، اما به این منظور نیست که از اتفاقات اطراف خود مانند سر و صدای بچه ها و دیگر حیوانات اذیت نمی شوند. این گربه ها هر نوع محبت و عشقی که با آن ها شود را متقابلاً به صاحب خود پس می دهند و یک دوست کاملا صمیمی و فداکاری خواهند بود.
cat3 - آشنایی با گربه های آپارتمانی دوست داشتنی♥

ویژگی های ظاهری گربه پرشین

پرشین گربه ای با جثه متوسط ​​تا بزرگ است و با بدنی عضلانی و پاهای نسبتاً کوتاه، مشخص می شود. این گربه ها دارای سر بسیار گرد، با چشمان درشت و گونه های برجسته هستند. پیشانی نیز پهن و گرد است. گوش های آن ها گرد و کوچک، نسبتاً از هم باز شده و موهای فراوانی دارند.

گربه های پرشین از نظر رنگ می‌ توانند نقش ‌های بسیار متنوعی مانند چینچیلا (خاکستری)، طلایی، تیغه‌ ای (تکه‌ ای یا مرمری)، لاک پشتی، دو رنگ، رنگی (رنگ روشن و انتهای تیره‌ تر)، دودی (خاکستری) و… داشته باشند. خز آن ها مجلل، ضخیم و بسیار نرم است بطوری که زرق و برق دنیای گربه ها محسوب می شوند.

مطالعه
دستگاه خشک کن دوکابینی

مراقب از گربه های پرشین

  • پرشین ها در درجه اول به شانه زدن منظم نیاز دارند تا پوست و پوشش خود را سالم نگه دارند. در واقع خز آن ها به راحتی گره می خورد و لازم است تا حد امکان از ایجاد گره جلوگیری شود. زیرا پس از مدتی شانه نزدن، بسیار دشوار خواهد بود. استحمام کردن ماهی یک بار نیز بسیار برای آن ها مفید خواهد بود.
  • چشمانشان به دلیل داشتن موهای فراوان، ناخالصی هایی را جمع می کند که باید با پنبه آغشته به آب ولرم به آرامی پاک شود.
  • همچنین مهم است که داخل گوش ها را به طور منظم بررسی کنید تا از عفونت های ناشی از تولید بیش از حد جرم گوش جلوگیری کنید. پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین بهتر است با توصیه دامپزشک آن ها را با محصولات مناسب تمیز کرد.
  • تمیز نگه داشتن بستر و جعبه استراحت او در جلوگیری از بیماری و شیوع آن کمک بسیاری می کند.

تغذیه مناسب گربه های پرشین

طول عمر گربه پرشین بین ۱۵ تا ۱۸ سال است بطوری که به درستی تغذیه و مراقبت شود. متأسفانه به دلیل له شدن صورتش ممکن است دچار بیماری های ژنتیکی و مشکلات تنفسی شود. لازم به ذکر است که گربه های پرشین احتمالاً از برخی اختلالات به ویژه اختلال عملکرد کلیه و مشکلات پوستی رنج می برند. به همین دلیل است که باید مراقب باشید که مواد غذایی با کیفیت و متناسب با سن آن تهیه شود که خطر ابتلا به بیماری اولیه را به حداقل می رساند.
cat7 - آشنایی با گربه های آپارتمانی دوست داشتنی♥

نتیجه گیری

در این مقاله ما سه مورد بهترین نژاد گربه آپارتمانی را ذکر کردیم و به شرایط نگهداری از آن ها پرداختیم. اما بهتر است برای خرید گربه آپارتمانی با مشاوران و پرورش دهندگان مشورت کنید و گربه ای متناسب با شرایط زندگی خود خریداری کنید. در موقع خرید حتما به متراژ خانه خود توجه کنید و این نکته را به فروشنده بگویید. همچنین ساعات کاری خود و نبودن در خانه را ذکر کنید. زیرا برخی از گونه ها نه طاقت تنهایی را دارند و نه طاقت خانه کوچک را.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، پیش فروش آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.