رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

آشنایی بیشتر با پکیج ایران رادیاتور

آیا شما هم از استفاده کنندگان پکیج ایران رادیاتور هستید؟ آیا با چگونگی و نحوه رسوب زدایی این دستگاه آشنا هستید؟ در صورت ایجاد جرم در دستگاه اولین اقدام شما چیست؟ آیا تاکنون مقاله ای درباره آموزش رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور را مطالعه کرده اید؟

شما می توانید با مطالعه این مطلب آموزشی دکتر تعمیرکار به پاسخ تمام پرسش های به وجود آمده درباره جرم گیری این دستگاه دست پیدا کنید. پس تا انتهای مطلب ما را همراهی نمایید.

آشنایی بیشتر با پکیج ایران رادیاتور

یکی از مشکلات رایج که به مرور زمان در حین عملکرد این دستگاه به وجود می آید، انباشت رسوب در آن است. نوع عملکرد طبیعی پکیج این است که آب سرد را گرم می کند سپس آب گرم تبخیر می شود و گرمای مورد نیاز را تامین می نماید. در این پروسه از فعالیت رسوب و جرم در دستگاه به وجود می آید.

علت اصلی آن هم سختی و املاح موجود در آب است. باید بدانید این دستگاه پس از نصب و بعد از مدت کوتاهی استفاده نیازمند رسیدگی هایی به نام  سرویس دوره ایی خواهد داشت و دلیل اصلی آن هم رفع منیزیم و کلسیم درون لوله ها و به اصلاح رسوبات است.

از این رو اگر سهل انگاری صورت گیرد، احتمال خرابی و خسارت به دستگاه بیشتر می شود. رسوبات از مدار گرمایشی به داخل دستگاه انتقال می یابد و کار رسوب زدایی را سختر و در نتیجه پرهزینه تر می کند.

نکته: بازه زمانی سرویس کردن پکیج هر شش یا هفت ماه یکبار پس از نصب و راه اندازی آن است.

در صورت تمایل می توانید مطلب آموزشی حالت تابستانه پکیج ایران رادیاتور را از سری مقالات آموزشی این مجموعه مطالعه فرمایید.

حتما بخوانید:  چگونگی رفع خطای پکیج بوتان

%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84 %D9%88 %D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87 %D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%A8 %D8%B2%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86 %D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1 %D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1 %D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1 %DA%A9%D8%A7%D8%B1 new 300x201 - آشنایی بیشتر با پکیج ایران رادیاتور

نحوه تشخیص گرفتگی رسوب در پکیج

در ادامه آموزش رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور در ابتدا به چونگی تشخیص بروز این مشکل می پردازیم. که از مهمترین علایم این رخداد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زود سرد وگرم شدن آب گرم
  • گرم نشدن آب رادیاتورها و آب بهداشتی
  • ایجاد صدای تق تق در حین کار
  • بالا رفتن فشار دستگاه
  • ایجاد ارور با چشمک زدن چراغ های ۷۰ و یا  ۴٠ و ٧٠ و ٨٠ در دستگاه
مطالعه
دستگاه کیسه پر کن برنج و گندم

به طور معمول هر کدام از موارد و مشکلات بالا در اثر رسوبات ایجاد شده در دستگاه است. باید برای رفع جرم اقدامات لازم را انجام دهید. تکنسین های دکتر تعمیرکار فرایند رسوب زدایی را به سرعت انجام داده و فرایند گرمایشی را به روال طبیعی خود برمی گردانند.

وسایل مورد نیاز رسوب زدایی

چنانچه بخواهیم به طور کامل به آموزش رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور بپردازیم بهتر است با ابزار کار برای رفع این مشکل دستگاه بیشتر آشنا شوید.

  • پیج گوشتی چهار سو
  • فاز متر
  • آلن دسته بلند نمره ۴
  • دیسکلر (اسید ۳۳ درصد)
  • اورینگ مبدل ثانویه ۴ عدد
  • پمپ کولر
  • سطل پلاستیکی
  • شیلنگ یک متری ۲ عدد
  • سر شیلنگی ۲ عدد
  • گیت شستشو مبدل ثانویه ۲ عدد
  • بست سه عدد
  • دستکش و عینک و ماسک لباس ایمنی

مراحل و نحوه رسوب زدایی

دو روش برای رسوب زدایی قطعات و لوله های پکیج وجود داردند که عبارتند از:

  1. روش با استفاده از مواد جرم گیر
  2. با استفاده از پمپ

نکته: به هنگام کار موارد ایمنی را رعایت کنید. مراقب باشید اسید به صورت و لباس های شما پاشیده نشود.

در روش اول

گام به گام و با دقت مراحل جرم زدایی را انجام دهید. جریان برق و گاز مربوط و متصل به دستگاه را قطع کنید.

  • مراحل تخلیه آب پکیج

تمام شیرهای زیر دستگاه را ببندید. که شامل لوله ورودی آب سرد به همراه دو عدد لوله رفت و برگشت آب شوفاژ است. شیر پرکن دستگاه را خلاف عقربه های ساعت و به سمت چپ بچرخانید و باز کنید. شیر آب گرم دستشویی را باز کنید و بر زمین بگذارید تا کاملا آب تخلیه شود.

حتما بخوانید:  آموزش روشن کردن پکیج دیواری

بعد از تخلیه آب، قاب بدنه را با استفاده از پیج گوشتی چهارسو باز کنید. پنل برد را بخوابانید. دقت کنید عقربه بار روی صفر باشد. با آلن پیچ های پکیج را باز کنید و بعد با دست مبدل را جدا کنید.

مطالعه
اولین تراکتورهای جهان

مبدل را داخل سطل آب قرار دهید. اسید یا همان دیسکلر را از یک طرف سوارخ ها داخل مبدل بریزید. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اسید و رسوب و جرم‌ها را با فشار آب تخلیه کنید. مجددا دیسکلر درون مبدل بریزید و بعد از چند دقیقه با چند ضربه محکم و تکان کل جرم چسبیده به داخل مبدل را جدا کنید.

در حین ضربه زدن مراقب جای پیج ها و سوراخ های مبدل باشید تا آسیبی به آن وارد نشود. اینبار با استفاده از آب مبدل را پر کنید و چند ضربه محکم بزنید تا باقیمانده اسید و رسوب کاملا تخلیه شود.

اگر رسوبات هم چنان درون مبدل باقی ماندن آن را روی حرارت و شعله گاز قرار دهید. زمانی که کاملا سرخ و داغ شد با چند ضربه و فشار آب تمام جرم مقاوم را خارج نمایید و تمیز کنید.

سپس اورینگ های پکیج را تعویض نمایید. مبدل را سرجای خود قرار دهید. در زمان بستن مبدل، شیارهای آن باید به سمت چپ باشند. در ادامه بقیه قطعات وقاب بدنه را وصل کنید و دستگاه را روشن نمایید.

در روش دوم

نیز به مشابه روش اول مراحل جداسازی قطعات را انجام بدهید. بعد از باز کردن مبدل کیت شستشو را به همراه سر شیلنگ ۱ و۲ به دو شیلنگ یک متری و پمپ کولر متصل نمایید. شلینگ ها را به وسیله بست به پمپ محکم ببندید. یک شیلنگ را داخل سطل و دیگری را خارج ظرف قرار دهید.

حتما بخوانید:  علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری

پمپ را درون سطل قرار دهید. سطل پلاستیکی را تا نیمه پمپ پر از دیسکلر کنید. پمپ و شیلنگ ها را با دست نگه دارید تا مانع جا به جا شدن آن ها شوید. سیم های پمپ را به برق متصل کنید تا روشن شده و دیسکلر درون مبدل به چرخش درآید.

مطالعه
بالابر مسکونی آسیابرج

هر ۵ دقیقه پمپ را خاموش کنید تا رسوب زدایی بهتر انجام شود. بعد از ۱۵ دقیقه آن را خاموش کنید و مبدل را با آب شستشو دهید تا رسوبات و دیسکلر کاملا تخلیه شود.

نکته: بیش از ۱۵ دقیقه نباید اسید (دیسکلر) درون مبدل بماند؛ زیرا موجب سوراخ در این قطعه می شود.

بهترین روش، کارآمدترین و سریع ترین روش رسوب زدایی از طریق پمپ کولر است. با این روش مبدل اولیه و ثانویه که مربوط به رادیاتورها است؛ کاملا پاک سازی و تمیز می شوند. توجه نمایید جایگزین دیسکلر یا همان اسید ۳۳ درصد، سرکه و یا جوهرنمک صنعتی می باشد.

%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1 %D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C %D8%A7%D8%B2 %D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF %D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%A8 %D8%AF%D8%B1 %D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC new 300x189 - آشنایی بیشتر با پکیج ایران رادیاتور

راهکار جلوگیری از ایجاد رسوب در پکیج ایران رادیاتور

  • نصب فیلتر روی ورودی آب سرد
  • استفاده از محلول محافظ و ضد رسوب رادیاتور در حین نصب پکیج

کلام آخر

در پایان مقاله آموزش رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور توضیح دادیم که بهترین روش برای رفع رسوبات املاح و مواد معدنی در دستگاه انجام سرویس های دوره ای پکیج است. از این رو بهره بردن از تجارب کارشناسان متبحر و زبده در سرویس دوره ای دستگاه در عملکرد، بازدهی و طول عمر آن نقش مهمی دارد.

شما عزیزان می توانید با یک تماس از  خدمات حرفه ای و تخصصی تکنسین های مجرب دکتر تعمیرکار در زمینه پکیج خود در تمامی نقاط تهران اعم از شمال و جنوب، شرق و غرب (ونک، تجریش، شمال، شرق و غرب تهران) و نیز شهرهای اطراف آن همچون رباط کریم، اسلام شهر، اندیشه و غیره با قیمتی ارزان و به صورت تضمین شده بهره ببری

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.