رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

آموزش نحوه تعویض فیلتر پکیج

حتما در حین نصب پکیج یا سرویس کردن و رسوب زدایی از آن به شما پیشنهاد می شود که از فیلتر و سخت گیر استفاده کنید. دلیل این امر هم افزوده شدن بر عمر مفید دستگاه و کاهش هزینه ها عنوان می شود.

وقتی که شما با آموزش و نحوه تعویض فیلتر و صافی برگشت پکیج و انواع آن آشنا باشید؛ مطمئنا به درستی در حفظ، نگهداری و عملکرد صحیح وسیله مصرفی خود اقدام خواهید کرد و در ادامه دلیل روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور را نیز بخوانید!

کاربرد فیلتر و صافی برگشت چگونه است؟

در واقع بر همگان آشکار است که هر منطقه ایی با درجه متفاوتی از سختی آب رو به رو است. هر چه بارش یک منطقه کمتر شود بر میزان سختی و املاح آب افزوده خواهد شد. این مواد و املاح آب بر بدن و حتی وسایل خانگی و هر وسیله ایی که با آب سر و کار دارد تاثیر گذار است.

به خصوص اگر سیستم گرمایشی و تامین آب مصرفی ساختمان مسکونی و اداری و تجاری با دستگاهی مانند پکیج تامین شود بیشترین اثر را خواهد گذاشت. در طول فرایند کار پکیج و در اثر ورود آب با میزانی از سختی و حتی شن ریزه ها به داخل دستگاه و حرارت دیدن از طریق مشعل و گرم شدن آب، املاح تبدیل به ذرات و رسوباتی می شوند که در مبدل پکیج تجمع می یابد.

حتی در حین خروج آب گرم و ورود به رادیاتورها باز رسوبات تشکیل شده منجر به آسیب به دیگر قطعات می شود و عملکرد صحیح آن را با مشکل مواجه می کند.

در این موارد هنگامی که رسوب کل بدنه و مبدل را دربرگیرد به رسوب زدایی و استفاده از اسیدشویی نیاز دارید. بهتر است برای پیشگیری از رسوب داخل پکیج فیلتر و سخت گیرهای مختلفی که در بازار موجود است را نصب کنید.

حتما بخوانید:  روش رفع ارور E81 ایران رادیاتور

فیلتر مغناطیسی و یا مگنتی در داخل مبدل و یا در سر شیر

مطالعه
سیر تا پیاز یادگیری لغات انگلیسی با استاد فتحی

tehranpkg service new 300x300 - آموزش نحوه تعویض فیلتر پکیج

های ورودی و خروجی آب سرد و گرم متصل می شوند. سپس مانع چسبیدن و حتی تشکیل جرم داخل وسیله گرمایشی خواهند شد.

نشان های وجود جرم در دستگاه

اگر بعد از گذشت زمان در استفاده از سیستم گرمایشی ساختمان متوجه علائمی نظیر افت فشار آب، گرم نشدن آب، نوسانات دمای آب، حرکت کند آب داخل لوله ها شدید؛ حتما به وجود رسوب درون آن پی خواهید برد.

برای رفع آن اقدامات مقتضی از جمله اسید شویی و مصرف محلول ضد جرم و به کارگیری فیلتر و صافی برگشت و نصب و تعویض آن را انجام دهید. مجموعه دکتر تعمیرکار با دارا بودن مجرب ترین کادر متخصص در حیطه تعمیرات می تواند رفع کننده ایرادات و مشکلات لوازم خانگی شما باشد.

نصب و سرویس و خرابی پکیج در تمام برند و مدل ها را با آخرین اطلاعات و دانش به روز تعمیر خواهند کرد. در صورت نیاز به سایت و صفحه اصلی رفته و با تماس و یا تکمیل فرم درخواست آنلاین تقاضای اعزام کارشناسان خبره در محل درخواستی شما را داشته باشید. در ضمن با شناخت نسبت به انواع صافی و آموزش نحوه تعویض فیلتر و صافی برگشت پکیج به راحتی از ایجاد مشکلات دیگر جلوگیری کنید.

انواع فیلتر و سخت گیر و صافی برگشت

اما انواع این فیلترها که در بازار وجود دارند شامل چه مواردی هستند:

  • فیلتر مغناطیسی

این سخت گیر در ابتدای مسیر آب مصرفی وصل خواهد شد و جنس مگنتی دارند. و با ایجاد میدان مغناطیسی یون های موجود در آب را جذب و یا با بر هم زدن تعادل آن ها و خنثی نمودن ذرات  مانع از چسبندگی تجمع جرم اهکی به بدنه و مبدل و دیگر قطعات می شود.

  • فیلتر پلی فسفات

سخت گیر پلی فسفات نیز در ابتدای مسیر آب مصرفی متصل می شود. در درون این قطعه سنگ سدیم هگزا متازون وجود دارد که با آزاد کردن درصدی نمک در آب باعث جذب کلسیم و منیزیم آن شده و سختی و آن را گرفته و مانع تشکیل جرم می گردد.

  • فیلتر پلی مگنت
حتما بخوانید:  مهمترین تفاوت پکیج با آبگرمکن در چیست؟

از ترکیب سخت گیر پلی فسفات و مغناطیسی ساخته شده و در ورودی آب سرد نصب می شود. دارای خاصیت و کارکرد دو فیلتر بالا را دارد. که ابتدا از سخت گیر مغناطیسی رد و با شکست یون‌ها و آزاد کردن آن ها در آب و سپس با عبور از قسمت پلی فسفاتی کل منیزیم و آهک و جرم ها از آب گرفته خواهد شد.

  • صافی برنجی
مطالعه
چگونه در خانه فضای بازی ایجاد کنیم؟

جنس این نوع از صافی فازی و برنجی هست. در خروجی آب گرم به رادیاتور ها باید نصب شود. آب گرمی که در اثر حرارت مقداری بخار شده و املاح آن به شکل ذرات ریز رسوب درآمده با رد شدن از این سخت گیر برنجی مانع عبور رسوبات به داخل رادیاتور شده و گرفته می شود و از مشکلات بعدی مانند خورندگی فلز و نشتی رادیاتور، کاهش دبی آب و غیره می گردد.

DSC09190 new 300x225 - آموزش نحوه تعویض فیلتر پکیج

نحوه تعویض فیلتر

در ادامه مراحل تعویض و پاکسازی انواع این قطعه را برایتان بازگو می کنیم.

تعویض صافی مغناطیسی

  1. شیر ورودی آب پکیج را ببندید. شیر پر کن را باز کنید. سپس پایین ترین شیر آب گرم مصرفی را باز نمایید تا کل آب پکیج تخلیه و فشار آب به روی صفر قرار گیرد. در این بخش به آموزش تخلیه فشار پکیج مراجعه کنید.
  2. بعد از تخلیه کامل آب، روکش بدنه را باز سنسور و مبدل اولیه و ثانویه را خارج و جرم گیری کنید. در ادامه شیلنگ ورودی آب را با استفاده از وسایل مربوطه و آچار باز و فیلتر را وصل کنید.
  3. در صورتی که احتیاجی به تعویض نداشت آن را پیچ دهید تا باز شود. صافی را تمیز و از هر نوع آلودگی پاکسازی و دوباره ببندید. واشر آن را به درستی جا گذاری نمایید تا نشتی نداشته باشد.
حتما بخوانید:  عیب یابی پکیج دیواری و نحوه بر طرف کردن آن

تعویض صافی پلی فسفاتی

  1. طبق توضیحات قبل آب پکیج را خالی کنید. مسیر رفت و برگشت آب را شناسایی کنید. برای اینکه شیر کنترل فشار آب را نصب نمایید.
  2. آب سرد را از مدار خارج و به این ترتیب تنظیم فشار آب را انجام دهید.
  3. مسیر بای پاس را با به کار بردن قطه هایی مانند والو، شیر و چند عدد سه راهه ایجاد و به لوله متصل نمایید.
  4. در این مرحله سخت گیر پلی فسفات را در جای خود نصب کنید.
  5. باید هر ۶ ماه یکبار نسبت به تعویض این صافی اقدام به عمل آوردید. پس از تعویض نمک آن و محکم کردن در سرجای خود بدونه نشتی، شیر اصلی را و شیر پرکن را باز تا بار پکیج به ۱.۵ برسد.
  6. مجددا شیر پرکن را ببندید و این گونه پکیج را مجددا راه اندازی کردید.
مطالعه
ترمز دوچرخه چیست و آنرا بهتر بشناسید!

تعویض سخت گیر برنجی

  1. شیلنگ خروج آب گرم به رادیاتور که در زیر پکیج قرار دارد را با آچار باز کرده و فیلتر برنجی را خارج و صافی برگشت جدید را ببندید.
  2. حال دوباره شیلنگ را محکم به صافی وصل کنید.

 کلام آخر

برای حفظ راندمان بالای پکیج و عدم تشکیل رسوب احتیاج به نصب سخت گیر دارید. با آموزش نحوه تعویض فیلتر و صافی برگشت پکیج قادر خواهید بود مراحل آن را گام به گام اجرا  و تعویض کنید.

گروه متخصص دکتر تعمیرکار در اقصی نقاط تهران و شهرستان های شهریار، اندیشه، ملارد، رباط کریم و غیره شعب فعال در زمینه تعمیر کلیه وسایل منزل یخچال، کولرگازی، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و غیره در برندهای خارجی و ایرانی را دارد. در صورت لزوم بدون اتلاف وقت با ما تماس بگیرید و از خدمات تکنسین حاذق ما در محل برخوردار شوید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.