رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

انواع بذر اسفناج

d8a7d986d988d8a7d8b9 d8a8d8b0d8b1 d8a7d8b3d981d986d8a7d8ac - انواع بذر اسفناج

مقدمه

انواع بذر اسفناج در اوایل بهار، پاییز و حتی زمستان در برخی مناطق کاشته می‌شود. این گیاه سبزرنگ که دربرابر سرما بسیار مقاوم است، محبوبیت زیادی را میان انواع بذر سبزیجات به‌خود اختصاص داده است. شرایط رشد تخم اسفناج مانند کاهو است و به‌هردوصورت خام یا پخته استفاده می‌شود. این گیاه مقوی، سرشار از ویتامین‌های A، B و C بوده و یکی از بهترین منابع آهن و کلسیم است.

تخم اسفناج در بهار کاشته می‌شود و به شش‌هفته هوای خنک احتیاج دارد تا به‌خوبی رشد کند. درواقع باید درست قبل از رسیدن هوای سرد پاییز، اسفناج کاشته شود. دراین‌میان، انواع بذر اسفناج خارجی مانند اسفناج نیوزلندی وجود دارند که در فصل گرم تابستان هم قابل برداشت هستند. بهترین مکان برای کاشت اسفناج، خاکی است که زهکشی مناسبی داشته باشد و آفتاب نسبتاً خوبی به‌آن بتابد.
خواص انواع بذر سبزیجات: بذر اسفناج

همانطور که گفته شد، اسفناج منبعی غنی از آهن و کلسیم است. یکی دیگر از خواص اسفناج، تضمین سلامت قلب بوده و با داشتن مقادیر بالایی از ویتامین‌های A و C، نقش بسیارمهمی در بدن ایفا می‌کند. از خواص ویژه اسفناج، می‌توان تأثیر آن در رفع کم‌خونی را نام برد.

مطالعه
مقایسه و بررسی انواع آبسردکن استیل صنعتی

همچنین وجود آنتی‌اکسیدان‌ها در این گیاه سبزرنگ پرفایده، از بروز سرطان یا پیری زودرس سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند. گفتنی است انواع بذر اسفناج علاوه‌بر تمام فوایدی که نام برده شد، می‌تواند سطح گلوکز خون و درنهایت قند خون را کنترل کند. برای افرادی‌که مبتلا به فشار خون هستند هم نقش بسیار مفیدی دارد.

این منبع سرشار از ویتامین‌ها با کربوهیدرات مناسب و کالری کم، دو آنتی‌اکسیدان مهم به نام‌های لوتئین و زآگزانتین هم دارد که درکنار ویتامین آ، در تقویت بینایی شما بی‌نظیر عمل می‌کنند. گفتن این نکته خالی از لطف نیست که اسفناج می‌تواند در درمان افسردگی هم نقش چشمگیری داشته باشد. با تمام نکاتی‌که برای رشد بهتر اسفناج گفته شد، جالب است بدانید پرورش این گیاه حساسیت خاصی به آب‌وهوا ندارد و به‌راحتی رشد می‌کند.

انواع بذر اسفناج

انواع بذر اسفناج: بذر اسفناج خارجی

بذر اسفناج هندی یکی از پرفروش‌ترین انواع بذر این گیاه است. گونه‌های متفاوت گیاه اسفناج عبارتند از اسفناج بی‌تیغ، اسفناج تیغ‌دار، اسفناج خردل ژاپنی قرمز، اسفناج آبی برگ بامبو و چند گونه دیگر که از ارزش غذایی بسیاربالایی برخوردار هستند. متناسب با نیاز شما، بذر اسفناج خارجی و ایرانی در تمام انواع و به‌راحتی قابل خریداری هستند.
پرورش بهترین بذر اسفناج

مطالعه
آیا پاکسازی پوست برای جوانسازی موثره؟

برای بهترین نگهداری و مراقبت از بذرهای اسفناج، به این چندنکته دقت کنید تا محصول نهایی با بالاترین کیفیت رشد کند:

بذر اسفناج باکیفیت خریداری کنید.
پیش از کاشت بذرها، زمین را به‌خوبی کود دهید تا تمام مواد غذایی مورد نیاز انواع بذر اسفناج جذب شود.
درصورت نیاز به رشد سریع‌تر گیاه اسفناج، از کود ازت استفاده کنید.
به علف‌های هرز اطراف دقت کنید تا بتوانید اسفناج‌ها را از آسیب آن‌ها حفظ کنید.

قیمت بذر اسفناج کیلویی

برای اطلاع از قیمت بذر اسفناج، می‌توانید با خواندن اطلاعات دقیق محصولات، وزن مورد نظرتان را در سایت انتخاب کرده و نوع اسفناج دلخواه را تنها با چند کلیک خریداری کنید. کیفیت بذرهای اسفناج باتوجه به انواع آن‌ها متفاوت است. این تفاوت کیفیت در قیمت آن‌ها هم موثر است. درهرصورت با خرید از (سایت مشتری)، تضمین خریداری مرغوب‌ترین بذر با بهترین قیمت به شما داده می‌شود.
مدت‌زمان رشد انواع بذر اسفناج چقدر است

مطالعه
سبک های محبوب نقاشی

مدت‌زمانی که از کاشت تا برداشت اسفناج طول می‌کشد، حدود ۴۵ روز است که دراین‌بین ممکن است به‌علت بزرگی بیش از حد برخی برگ‌ها، این برگ‌های بزرگتر زودتر هم چیده شوند. کافی است دقت کنید تا هنگام چیدن این برگ‌های درشت، به بقیه گیاه آسیب نزنید.
نتیجه‌گیری

برای آنکه بهترین نتیجه را از رشد برگ‌های اسفناج بگیرید، دقت کنید تا پیش از کاشت گیاه، خاک را تا بیش از ۳۰ سانتی‌متر حفر کنید؛ چراکه اسفناج باید بتواند ریشه‌های عمیقی تشکیل دهد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم حدود یک هفته قبل از کاشت دانه‌ها، انواع بذر اسفناج را حدود ۲۴ ساعت در آب هم‌دمای محیط خیس کنید تا بهترین نتیجه را از رشد متوالی آن بگیرید.

منبع:
https://agridocan.com/product-category/%D8%A8%D8%B0%D8%B1/%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A8%D8%B0%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D9%81%D9%86%D8%A7%D8%AC/

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.