رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

انواع بک اسپلش استیل زیبا و متنوع

image 1 - انواع بک اسپلش استیل زیبا و متنوع

مقدمه

بَک اِسپِلَش (Backsplash)، نوعی پوشش دیواری است که با هدف زیباتر کردن دکوراسیون داخلی آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. تنوع رنگ و ظاهر زیبای این پوشش، فضایی چشم نواز و دلنشین در آشپزخانه به وجود می آورد، به طوری که آشپزی و غذا خوردن در چنین محیطی، حسی لذت بخش به همراه خواهد داشت.
ایده طراحی داخلی با این نسل از پوشش دیواری نتیجه ای کاملاً متفاوت خواهد داشت، به طوری که به جرأت می توان گفت شاهکاری در بحث دکوراسیون داخلی به نمایش گذاشته خواهد شد. در دنیای طراحی داخلی، بک اسپلش برای معمارانی که طرح های خلاقانه و مبتکرانه ای در سر دارند، گزینه ای محبوب و انتخابی ترجیحی محسوب می شود.

تعریف بک اسپلش

این پوشش، نوعی پنل افقی یا عمودی بوده که در ناحیه ی پشتیِ اجاق گاز یا سینک ظرفشویی نصب می شود. بک اسپلش در واقع نوعی دیوارپوش می باشد، به طوری که روی دیوار نصب شده و از آن در برابر آلودگی های ناشی از پاشش آب، روغن و دیگر ذرات ناشی از آشپزی محافظت می کند. این پوشش همچنین فضای بین کابینت های بالایی و پایینی را پر می کند. در برخی موارد، بک اسپلش تا مرز بین دیوار و سقف نیز ادامه می یابد.
دیوار پشت اجاق گاز و سینک ظرفشویی، پس از مدت کوتاهی در اثر رطوبت، ذرات چربی و آلودگی های از این قبیل، تحت آسیب و خرابی قرار می گیرد. اعمال و نصب بک اسپلش به عنوان پوششی که زوال دیوار را به تعویق می اندازد، گزینه ای کاربردی و در عین حال زیبا محسوب می شود.

مطالعه
چاپ روی مش

traditional with a twist ki3 design img eba18e8e0b6f32b5 4 8614 1 07ec9a8 - انواع بک اسپلش استیل زیبا و متنوع

ویژگی های بک اسپلش

از مزایای بک اسپلش و علت محبوبیت روز افزون آن می توان به سهولت نگهداری و همچنین سرعت بالای تمیزکاری آن اشاره کرد. زیبایی منحصر به فرد، تنوع طراحی و از همه مهم تر کاربردی بودن آن، دیر یا زود باعث خواهد شد تا بسیاری از افراد به نصب آن در آشپزخانه هایشان ترغیب شوند و به تدریج آن را به عنوان عضوی جدید در خانه هایشان بپذیرند.

نصب بک اسپلش

حد فاصل بین اتمام نصب کابینت های پایینی و بالایی، سینک ظرفشویی، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و شروع به استفاده از آنها، بهترین زمان برای نصب این پوشش می باشد. بک اسپلش به گونه ای دیوار را می پوشاند که حتی کوچکترین ذره ی آب، روغن و دیگر عوامل آلوده کننده نمی تواند به دیوار نفوذ کند. این عوامل باعث رشد باکتری و انواع قارچ می شوند که استفاده از این پوشش احتمال آن را از بین می برد.

انواع بک اسپلش و ویژگی آنها

از مهم ترین مواد ساخت این پوشش می توان به ورق استیل نگیر، شیشه گرمادیده، لمینت و کوارتز اشاره کرد. در ادامه به بررسی ویژگی های هر یک از آنها پرداخته خواهد شد.

مطالعه
راهنمای خرید و قیمت یخچال لبنیاتی (یخچال ماست بندی)

بک اسپلس از جنس ورق استیل ۳۰۴

ویژگی های بک اسپلش ساخته شده از جنس ورق استیل ۳۰۴ عبارتند از مقاومت در برابر خوردگی های ناشی از گرما و رطوبت، پاشش آب و روغن و همچنین سهولت تمیزکاری. سطح ورق استیل نگیر با پارچه ای نم دار به راحتی تمیز می شود. نصب پوشش از این جنس راحت می باشد، به طوریکه می توان آن را با استفاده از چسب یا پیچ روی دیوار نصب کرد. قیمت ورق استیل نگیر مورد استفاده در ساخت این پوشش بر قیمت آن تاثیرگذار است. به عبارتی، قیمت بک اسپلش استیل بدون شک تحت تاثیر نوسانات قیمت ورق استیل نگیر قرار می گیرد و ممکن است در برخی موارد سیر سعودی یا نزولی به خود بگیرد.

بک اسپلش از جنس شیشه گرمادیده

مقاومت در برابر خراش و حرارت، سهولت نصب و نگهداری آسان، قابلیت استفاده در محیط های مختلف و تنوع فراوان از لحظه ی اجرا تا هنگام اتمام، از جمله ویژگی های این پوشش از جنس شیشه گرمادیده می باشد. بک اسپلش شیشه ای از قابلیت اجرای طرح های دلخواه با اعمال رنگ های متنوع بر روی آن برخوردار است که همین موضوع زیبایی اش را دوچندان خواهد کرد. همچنین برخی از انواع آن به منظور پاگیزگی آسان تر دارای خواص ضدباکتریایی هستند.

Chalk wall kitchen backsplash 27717 - انواع بک اسپلش استیل زیبا و متنوع

بک اسپلش از جنس لمینت

پوشش های دیواری از این جنس مقرون به صرفه بوده، در برابر آب و روغن مقاوم اند و تمیزکاری آنها به سهولت انجام می شود. ظاهر آنها یکپارچه است و در رنگ های متنوعی تولید می شوند. طراحی پوشش های لمینتی ظاهر چوب و سنگ را شبیه سازی می کند، به طوریکه افراد گمان می کنند که واقعاً چوب یا سنگ روی دیوار کار شده است. لازم به ذکر است که این جنس برای استفاده در ناحیه پشت اجاق گاز مناسب نیست، زیرا مقاومت کافی در برابر حرارت و گرما ندارد و در صورت قرارگرفتن در معرض آن ذوب خواهد شد. این پوشش همچنین مستعد خراش است و در اثر خط و خش، ظاهر آن به کلی تحت تاثیر قرار می گیرد.

مطالعه
دیگ فولادی چیست و چه کاربردی دارد؟

بک اسپلش از جنس کوارتز

پوشش های از این جنس غیر قابل نفوذ اند و با آب گرم و صابون به راحتی قابل شستشو می باشند. کوارتز اگر در برابر حرارت و گرمای اجاق گاز قرار گیرد، هرگز رنگ خود را از دست نمی دهد و ثبات رنگ خوبی دارد. نصب آن در قالب پنل های بزرگ انجام می شود، بدین معنی که کمترین درزِ ممکن وجود خواهد داشت. کوارتز همچنین گران و پرهزینه است و نصب آن به افراد متخصص وابسته می باشد.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.