رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

جدول استاندارد پیچ های آلن

پیچ آلن توانسته این روزها با طراحی و کاربرد گسترده‌ای که دارد توجه بسیاری از کاربران را به منظور ایجاد اتصالاتی محکم و قابل اعتماد جلب کند. دیاپیچ به عنوان یکی از برندهای معتبر در حوزه انواع پیچ‌ها و مهره‌ها قصد دارد در این مقاله کسانی را که قصد خرید پیچ آلن دارند با این نوع پیچ‌ها بیشتر آشنا کند. در این مقاله می‌توانید جدول استاندارد پیچ های آلن، قیمت، کاربرد و هر آنچه که نیاز دارید را در این خصوص مطالعه کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از طریق این شرکت مناسب‌ترین قیمت پیچ آلن را با کیفیتی بالا خریداری کنید.

پیچ الن چیست؟

پیچ الن یا به عبارتی دیگر همان الن پیچ نوع پیچ‌های شش گوش هستند. به این معنا که این پیچ‌ها با هدف از بین بردن برخی ایرادهای کار در استفاده از پیچ‌های شش گوش طراحی شده‌اند. این پیچ‌ها دارای انواع مختلفی بوده و هر یک از این انواع در ابعاد و سایز متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شود. استفاده از این پیچ‌ها سبب می‌شود تا با حداقل تعداد پیچ اتصالی محکم و متعادل برقرار گردد. فاصله و حالت رزوه‌های ایجاد شده در بدنه این پیچ‌ها بسته به طراحی که دارند می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین کاربران باید با اطلاع و شناخت کافی و در نظر گرفتن حوزه کاری خرید خود را انجام دهند.

مطالعه
معماری ایرانی نماد شکوهِ تمدن خاورمیانه!

begyq7ovsltk - جدول استاندارد پیچ های آلن

استاندارد پیچ آلن

شرکت‌های معتبر و شناخته شده‌ای که در زمینه طراحی و تولید انواع پیچ‌ها و مهره‌ها فعالیت می‌کنند از استانداردهای بین‌المللی برای این منظور استفاده می‌کنند. این موضوع در مورد پیچ آلن نیز صدق می‌کند. استاندارد پیچ آلن بر پایه DIN آلمان در نظر گرفته شده است. استانداردهای پیچ آلن به صورت زیر در نظر گرفته می‌شود:

  • استاندارد DIN 7991
  • استاندارد DIN 912

ابعاد پیچ آلن بر اساس استانداردهای آن‌ها تعیین می‌شود. خریداران قبل از خرید باید جدول استاندارد پیچ های آلن را مطالعه کرده و گزینه مناسب را با توجه به حوزه کاری خود انتخاب کنند. در زیر جدول استاندارد پیچ آلن بر اساس استاندارد DIN 912  آورده شده است.

انواع پیچ آلن

همان طور که گفته شد پیچ آلن دارای انواع مختلفی است. این انواع بر اساس نوع طراحی که دارند از یکدیگر متمایز می‌شوند. در زیر به معرفی انواع پیچ آلن پرداخته‌ایم:

  • پیچ آلن مغزی

پیچ‌ آلن مغزی عموما در اتصالات شیرآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. از لحاظ طراحی دارای بدنه‌ای استوانه‌ای شکل است که رزوه‌کاری شده و گل پیچ ندارد. باز و بسته کردن این پیچ بدون نیاز به آچار یا پیچ گوشتی انجام می‌شود.

  • پیچ آلن سر استوانه‌ای
مطالعه
خرید و قیمت انواع فریزر (یخچال) بستنی با طرح های دومینو و میهن

نوع دیگری از آلن پیچ‌ها، پیچ آلن سر استوانه‌ای نام دارد. این گزینه دارای بدنه‌ای استوانه‌ای که رزوه‌کاری شده‌ است، می‌باشد. دو سر این استوانه به صورت ماشینی و معمولی است. برای محکم کردن این نوع پیچ‌ها از مهره‌ مخصوص متناسب با سایز آن استفاده می‌شود. طراحی خاص آن سبب شده تا در مصارف خانگی و صنعتی به طور گسترده‌ای به کار برده شود.

  • پیچ آلن سر تخت

پیچ آلن سر تخت نوع دیگری از این پیچ‌ها است که با نام پیچ آلن سر خزینه نیز شناخته می‌شود. این گزینه دارای گل پیچ تخت بوده که بر روی آن سوراخی شش گوش وجود دارد. کاربرد اصلی این گزینه در اتصال دادن سطوح نرم به یکدیگر است.

  • پیچ آلن شش گوش سر کوتاه

این نوع از پیچ آلن دارای ظرافت بیشتری است. همین موضوع سبب شده تا از آن برای متصل کردن قطعات نازک به یکدیگر استفاده شود.

  • پیچ آلن با سر شولدری

اگر قصد سوراخ‌کاری یا شکل‌دهی در یک صنعتی را دارید استفاده از پیچ آلن با سر شولدری توصیه می‌شود. علاوه بر آن از این نوع پیچ‌ها می‌توان به منظور ایجاد اتصالات اهرم‌ها، پاشنه‌های گردان، پیچ‌های دو سر دنده، پین‌های تکیه گاهی در بازوهای نوسانی و … استفاده کرد. آنچه این پیچ‌ها را از دیگر انواع پیچ آلن متمایز می‌کند وجود یک قسمت برش خورده بین رزوه و ناحیه شولدر آن است.

مطالعه
جدیدترین تلویزیون سامسونگ

2l8cruq6pz6p - جدول استاندارد پیچ های آلن

خرید پیچ آلن

اگر تصمیم نهایی خود را برای خرید پیچ آلن گرفته‌اید همین حالا می‌توانید با کارشناسان ما در بخش فروش تماس گرفته و خرید خود را نهایی کنید. کارشناسان ما در شرکت دیاپیچ به روزترین قیمت انواع پیچ الن را در اختیار شما قرار داده و شما می‌توانید خرید خود را با اعتماد کامل از قیمت مناسب و کیفیت بالای محصولات خریداری کنید. همچنین شما این فرصت را خواهید داشت تا به صورت اینترنتی خرید پیچ آلن سرتخت و سایر انواع این پیچ‌ها را به آسانی سفارش داده و درب منزل خود دریافت کنید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید به بخش فروش پیچ آلن مراجعه کرده و کاتالوگ پیچ آلن را مطالعه کنید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.