رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

راهنمای ماشین لباسشویی الکترولوکس

پس از خرید دستگاه الکترولوکس خود بهتر است با مطالعه راهنمای ماشین لباسشویی الکترولوکس اطلاعاتِ مفیدی در رابطه با نحوه استفاده و عملکرد دستگاه خود به دست آورید. در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم و اطلاعات سودمندی را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم با  ( نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی الکترولوکس )
دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی الکترولوکس

دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی الکترولوکس جزو وسایلی است که پس از خرید به همراه گارانتی محصول در اختیارتان قرار داده می شود. شما عزیزان با مطالعه این دفترچه می توانید از برنامه های شستشو، ارورهای دستگاه، طریقه نصب، هشدارها و نحوه درست استفاده و مراقبت از دستگاه آشنا شوید.

راهنمای نصب و راه اندازی لباسشویی الکترولوکس

از جمله کارهایی که نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی الکترولوکس انجام می دهد نصب اولیه دستگاه و گارانتی آن پس از خرید و تماس اولیه شما با شرکت است. البته در دفترچه راهنمای محصول مورد نظر بخشی به نام نصب دستگاه وجود دارد که مراحل کار نصب را به صورت جزء به جزء توضیح داده است و عبارتند از:

نصاب باید دقت کند که ارتفاع خروجی آب باید در حدود ۵۰ تا ۹۰ سانتی متر باشد تا آب از دستگاه به بیرون نشت نکند.
برای اتصال برق و دوشاخه مربوطه حتما از پریز مجزا استفاده گردد.
برای تراز کردن دستگاه شیب دو درصد را فراموش نکنید چراکه علاوه بر جلوگیری از لرزش و تولید صداهای اضافی بر عمر مفید دستگاه نیز افزوده می شود.
جهت اتصال آب شهری حتما از شیر جداگانه استفاده کنید.
دقت کنید لباسشویی تازه خریداری شده از سه یا چهار پیچ در پشت پنل دستگاه برخوردار است که دیگ را به بدنه دستگاه فیکس می کنند تا در زمان حمل و نقل به بدنه ضربه نزده و آسیب نرساند. به هنگام نصب دستگاه آن ها را باز کرده و نگه داری کنید تا برای جابه جایی های آینده از آن ها مجددا استفاده نمایید.
توجه کنید شماره سریال، مدل و برند دستگاه خود را در کارت گارانتی به همراه مهر امضا نمایندگی نصب شرکت چک کنید.

مطالعه
ویژگی های هود استیل

حتما بخوانید:  آموزش تعمیر لباسشویی در منزل
آموزش و نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی الکترولوکس

به طور معمول نمایندگی این برند نصب اولیه آن را به صورت رایگان انجام می دهد. اما چنانچه بخواهید از سایر مراکز و تعمیرگاه های تخصصی لباسشویی الکترولوکس استفاه کنید بهتر است علاوه بر دقت در مجاز بودن تعمیرگاه به مهارت تکنسین های آن نیز توجه نمایید.

مجموعه دکتر تعمیرکار یک کار گروه متشکل از صدها تعمیرکار حرفه ای و باسابقه در انواع مختلف برند لباسشویی از جمله دوو، اسنوا، امرسان، کرال، سام، پاکشوما، ارج، آزمایش، پارس، زیرووات، آبسال و غیره می باشد که به صورت مستقل و غیر رسمی از نمایندگی برندها فعالیت می کند. در حال حاضر شعب این مجموعه در سراسر مناطق تهران از جمله شمال و جنوب، شرق و غرب و سایر شهرهای اطراف وجود دارند.

و اما برای تراز کردن این دستگاه باید دقت کرد که:

اغلب برندهای خارجی لباسشویی از پایه‌های عقب تنظیم خودکار برخوردار هستند. برای تنظیم این پایه ها باید به این صورت عمل کرد که با کج کردن کل دستگاه روی پایه‌های جلو به تنظیم پایه های پشت پرداخت. توجه کنید پایه‌ های عقب باید به اندازه‌ی سه تا چهار اینچ از کف فاصله داشته باشند.
سپس اطمینان حاصل کنید که تراز سطح ماشین از جهات مختلف همچون پهلو، جلو و عقب در وضعیت مناسبی قرار دارند.

مطالعه
خدمات جوشکاری آرگون و CO2 در شهریار

آموزش و نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی الکترولوکس
آشنایی با دکمه های روی پنل دستگاه

معانی این دکمه ها به طور خلاصه عبارتند از:

on/off : دکمه مربوط به روشن و خاموش کردن دستگاه

Temp: دکمه تنظیم دما آب

Spin : دکمه تعیین کننده میزان سرعت چرخش
حتما بخوانید:  برنامه های شستشوی لباسشویی مجیک [نکات جدید]

adjust time : جهت تنظیم زمان شستشوی لباسها

child lock : جهت قفل کردن صفحه نمایش و غیر فعال کردن آن به کار می رود.
راهنمای برنامه شستشوی متنوع لباسشویی الکترولوکس

به طور خلاصه برنامه های کاربردی این دستگاه عبارتند از:

Cotton: به منظور شستشوی انواع لباسهای نخی و کتان استفاده می شود.

Mix: می توان انواع لباس ها را به صورت ترکیبی با این برنامه شست.

Delicate: مناسب جهت شستن لباس های ظریف مانند لباس زیر می باشد.

energy saver: توانایی شستشو با حداقل مصرف برق و آب را دارد.

bedding: در صورت شستشوی پتو و ملحفه و غیره به کار می رود.

Wool: مناسب برای شستن لباسهای پشمی است.
آموزش تمیزکردن و جرم گیری ماشین لباسشویی الکترولوکس

روش های مختلفی جهت تمیز کردن و جرم گیری ماشین لباسشویی وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از مواد خانگی همچون اسید سیتریک و جوش شیرین است. برای انجام این کار باید به مقدار ۱ پیمانه اسید سیتریک و ۲/۱ پیمانه جوش شیرین برای این کار استفاده کرد. دستگاه را روی دمای ۹۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و زمان مورد نیاز را یک ساعت قرار دهید؛ سپس دکمه استارت یا شروع را بزنید.

مطالعه
پکیج برقی

نکته: می توان به روشی آسانتر یعنی با استفاده از قرص جرمگیر به تمیز کردن دستگاه پرداخت. برای این کار باید قرص جرم گیر را درون محفظه قرار دهید و لباسشویی را روی ۶۰ دقیقه بدون دور تند تنظیم کرده تا جرمگیری به خوبی انجام شود.
نحوه مراقبت و افزایش عمر لباسشویی الکترولوکس

علاوه بر مطالعه دفترچه راهنمای لباسشویی الکترولوکس باید به صورت مداوم و دوره ای به سرویس آن نیز پرداخت. به این صورت که تعمیرکار حرفه ای الکترولوکس:

به هنگام انجام سرویس دستگاه فیلترهای ورودی و خروجی را با دقت بررسی می کند. چنانچه نیاز به تمیز کردن یا تعویض داشته باشد خیلی سریع به انجام آن می پردازد.

گاهی اوقات اشیاء خارجی نظیر سکه و غیره در قسمت فیلتر دستگاه گیر کرده و نیاز به خروج آن ها است. اگر کاربر نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد صدمات جبران ناپذیری در قطعه پمپ دستگاه رخ خواهد داد.

باید از انجام جرمگیری ماشین لباسشویی نیز غافل نشد. در ضمن سرویسکار با بازدید لاستیک دور درب در صورت فرسودگی، خرابی و تجمع باکتری ها به تعویض آن اقدام می کند. سرویسکار عملکرد تمامی قطعات دستگاه را بررسی کرده و به تعمیر نقص های جزئی آن می پردازد ، در این مقاله ارورهای ماشین لباسشویی الکترولوکس را بخوانید .

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.