رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

راهنمای کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی ال جی

گاهی به هنگام کار با دستگاه ماشین لباسشویی ال جی خود متوجه یکسری ارور ها یا کد های خطا روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی می شوید. در این هنگام سعی در راه اندازی مجدد دستگاه و رفع آن خطاها می کنید اما فایده‌ای ندارد. به همین علت بهتر است با مهمترین دلایل بروز ” کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی ال جی” خود آشنا باشید. تعمیر لباسشویی ال جی در این مطلب قصد داریم لیست کلی از خطاها و ارورهای ماشین لباسشویی ال جی را مورد بررسی قرار دهیم. پس تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.
مهمترین خطاها در ماشین لباسشویی ال جی کدام است؟

از آنجایی که ماشین لباسشویی یک دستگاه پیچیده از قطعات فنی مختلفی می باشد ممکن است به دلایل مختلفی کد های خطا را روی صفحه نمایش مشاهده کنید که عمدتا به دو دسته طبقه بندی می شوند.
• دسته اول بروز این کدهای خطا مربوط به نحوه نادرست استفاده یا مشکلات بیرونی دستگاه ماشین لباسشویی است. به عنوان مثال اتصال نادرست و خرابی در شیلنگ آب، اشکالات در شیر آب ورودی و غیره.
• دسته دوم مربوط به وجود ایرادات و یا نقص فنی دستگاه است که برای رفع آن نیازمند دانش فنی و تخصص در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی می باشد. به عنوان مثال می توان به ارور e5 اشاره کرد. با دیدن ارور e5 که نشان از وجود مشکل در موتور ماشین لباسشویی است باید با تعمیرکاران ماشین لباسشویی تماس بگیرید.
بررسی مهمترین ارورها در ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی ال جی جزو پرطرفدارترین برندهای ماشین لباسشویی است. در این بخش به بررسی تک تک ارورها در این ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت.

ارور IE در ماشین لباسشویی ال جی

وقتی این ارور را روی صفحه نمایش مشاهده کردید باید به بررسی بخش آب ورودی دستگاه لباسشویی خود بپردازید. احتمالاً مشکلاتی در لوله آب ورودی یا بخش شیر آب به وجود آمده است. در غیر این صورت باید برد دستگاه را مورد ارزیابی قرار داد.

مطالعه
انواع برندهای کاغذ a4

ارور OE در ماشین لباسشویی ال جی

حتما بخوانید: خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

گاهی اوقات بدون هیچ کد خطایی مشکلات مربوط به این کد در دستگاه ماشین لباسشویی شما به صورت عدم تخلیه آب در دیگ ظاهر می شود. اما وجود این کد خطا نیز حاکی از همین مشکل است. برای رفع این ایراد هر چه سریعتر پمپ تخلیه آب را از جهت هر گونه آسیب یا صدمه و یا گرفتگی در آن بررسی کنید.

ارور FE در ماشین لباسشویی ال جی

این کد نشان از وجود ترک در شیر آب ورودی و عدم تخلیه مناسب آب از دستگاه است. در این حالت شکلی از سرریز شدن آب در دستگاه را مشاهده خواهید کرد. برای رفع آن هر چه سریعتر با تعمیرکاران مجاز ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

ارور PE در ماشین لباسشویی ال جی

وجود این کد خطا نشان از خرابی در سنسور تشخیص میزان حجم آب ورودی است. در غیر این صورت برد ماشین لباسشویی را باید مورد ارزیابی قرار داد.

ارور De در ماشین لباسشویی ال جی

چنانچه درب ماشین لباسشویی به خوبی چفت یا قفل نگردد این خطا نمایش داده خواهد شد. تعمیرکاران سنسورهای مربوط به قفل درب را بررسی کرده و به رفع این خطا می پردازند. گاهی حجم زیاد از لباس های قرار داده شده در دستگاه سبب بروز این خطا خواهد شد. شما می توانید در مواجهه با این موضوع دستگاه را خاموش کرده و پس از بررسی لباس های قرار داده شده در دستگاه مجدداً آن را راه اندازی کنید.

ارور tE در ماشین لباسشویی ال جی

پس از مشاهده این ارور، هیتر و المنت های مربوط به آن مورد بررسی قرار داده می شوند.

ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی

حتما بخوانید: آموزش جرمگیری ماشین لباسشویی

این ارور حاکی از وجود اشکالات در موتور ماشین لباسشویی نظیر اتصالی سیم ها می باشد. برای رفع این ارور نیازمند بررسی توسط یک تکنسین زبده تعمیرات ماشین لباسشویی است.

ارور EE در ماشین لباسشویی ال جی

مطالعه
تاریخچه تراکتورهای فرگوسن

این ارور نشان از خرابی در برد دستگاه بوده و چاره‌ای جز تعمیر یا تعویض آن ندارید.

ارور PF در ماشین لباسشویی ال جی

با دیدن این ارور نیازمند بررسی دستگاه توسط تعمیرکار از جهت برق ورودی یا اتصالات برقی در داخل ماشین لباسشویی هستید.

ارور CE در ماشین لباسشویی ال جی

به طور معمول پس از مشاهده این خطا یکبار دستگاه را از برق خارج کرده و مجدداً راه اندازی کنید. چنانچه مشکل رفع نشد با تعمیرکاران لباسشویی تماس بگیرید.

ارور CD در ماشین لباسشویی ال جی

نمایش این ارور حاکی از انجام عملیات خشک کن در ماشین لباسشویی بوده که به شما اعلام می کند مدت زمانی برای خنک شدن دستگاه اختصاص داده و بعد اقدام به خارج کردن لباس ها از ماشین لباسشویی کنید. این کار سبب شده تا میزان چروک لباس ها پس از اتمام کار لباسشویی بسیار کاهش یابد.
پس از پایان شستشو جهت جلوگیری از چروک شدن لباس ها آن ها را از داخل دیگ خارج کنید.

پس از پایان شستشو جهت جلوگیری از چروک شدن لباس ها آن ها را از داخل دیگ خارج کنید.

ارور CL در ماشین لباسشویی ال جی

این علامت حاکی از فعال شدن قفل کودک روی درب ماشین لباسشویی است. جهت غیرفعال کردن آن حدود ۳ ثانیه قفل را نگه دارید.

ارور SE در ماشین لباسشویی ال جی

با مشاهده این ارور که نشان از مشکلات فنی در موتور ماشین لباسشویی است هر چه سریعتر با تعمیرکاران ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

ارور ae در ماشین لباسشویی ال جی

با دیدن این ارور به بررسی وجود نشتی در قسمت شیلنگ ها، جاپودری یا زیر ماشین لباسشویی بپردازید.

ارور UE در ماشین لباسشویی ال جی

قرار دادن لباس ها بیش از ظرفیت مخزن ماشین لباسشویی و یا به صورت نامتعادل در داخل دیگ سبب بروز چنین اروری می شود. کافی است درب ماشین لباسشویی را باز کرده و از گذاشتن مقادیر زیاد و یا برعکس کم لباس ها در ماشین لباسشویی خودداری کنید.

مطالعه
دوچرخه چی بخرم؟

ارور tcl در ماشین لباسشویی ال جی

حتما بخوانید: بررسی کیفیت لباسشویی ایندزیت [مزایا و معایب]

وجود این ارور روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی نشان از وجود رسوب در دستگاه است. برای رفع این مشکل با استفاده از ریختن مواد رسوب زا در داخل جاپودری و زدن دکمه Tub Clean به تمیز کردن ماشین لباسشویی از وجود رسوب ها بپردازید. در مقاله آموزش جرمگیری ماشین لباسشویی این موضوع را به صورت کامل مورد بررسی قرار دادیم. در صورت نیاز می توانید آن را مطالعه کنید.

ارور sud در ماشین لباسشویی ال جی

وجود مقادیر بیش از اندازه پودر یا مایع لباسشویی در قسمت جاپودری سبب بروز این خطا می شود. کافی است جاپودری را تمیز کرده و مجدداً آن را با مقادیر مناسب از پودر یا مایع پرکنید و عملیات شستشو را راه اندازی نمایید.

ارور end در ماشین لباسشویی ال جی

با دیدن این کد اقدام به ریست کردن ماشین لباسشویی کنید.
کلام آخر

هدف از بیان ” کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی ال جی ” آشنایی شما عزیزان با اشکالات به وجود آمده در ماشین لباسشویی ال جی است. توجه کنید تمامی این کدها در مدل های مختلف این برند به صورت یکسان نمایش داده می شود. این ارور ها به صورت چراغ های ال ای دی روی صفحه نمایش ظاهر شده و به ما جهت بررسی دستگاه هشدار می دهند.
در صورتیکه شما اقدام به رفع آن ها کنید ولی همچنان روی صفحه نمایش باقی بمانند حاکی از بررسی های بیشتر توسط متخصصین فنی می باشد. مجموعه دکتر تعمیرکار با بیش از ۱۵ سال سابقه ارائه خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی جهت عیب یابی و رفع هر گونه مشکل در ماشین لباسشویی در خدمت شما عزیزان خواهد بود.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.