رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

سرد شدن آب پکیج

آیا همیشه برای مصارف بهداشتی آب گرم در دسترس شما هست؟ آیا ناخواسته استحمام و دوش گرفتن با آب سرد را تجربه کرده اید؟ شیر آب گرم منزل را باز می کنید هرچه صبر می کنید آب گرمی از لوله ها خارج نمی شود. در این حالت باید  تنظیمات پکیج را بررسی کنید. اما دلایل گرم نکردن آب پکیج چیست؟ به چه علت مثل همیشه آب گرم داخل لوله ها پایین نمی آید. در این مطلب دکتر تعمیرکار علل مختلف بروز این مشکل را تک به تک توضیح خواهد داد. اگر تخصص لازم در زمینه تعمیرات پکیج ندارید لطفا قطعات دستگاه را دستکاری نکنید. زیرا کمترین خطا چه بسا بیشترین خرابی و هزینه را ایجاد کند. پس برای کسب اطلاعات بیشتر ما را همراهی نمایید.

سرد شدن آب پکیج

در طول شبانه روز هر وقت آب گرم را باز کرده ایم به راحتی در اختیار ما قرار گرفته است. هرگز توجه نمی‌کنیم که دستگاه به چه شکل آب را گرم می‌کند و اگر اختلالی در عملکرد آن پیش بیاید در آن لحظه چه می کنیم. به این روال عادت داریم که هر لحظه آب گرم در لوله ها  وجود داشته باشد اگر به جای آن با آب سرد مواجه شویم مقداری از این پیشامد سردرگم خواهیم شد. اما تنها دلیل آن را در خاموش بودن دستگاه می دانیم. ولیکن موارد آن می تواند بسیار متنوع باشد. در ادامه نوشتار، دلایل گرم نکردن آب پکیج چیست؟ را به طور کامل شرح می دهیم.

مشکلات مربوط به سنسور دما NTC

یکی از قطعات مهمی که هماهنگی دقیقی با برد الکتریکی دارد سنسور دمای پکیج است. هنگامی که شیر آب گرم مصرفی باز می شود فلوسوییچ پیغام باز شدن آب گرم را به سنسور دما ارسال می کند. سنسور دما نیز در آنه واحد دمای آب را اندازه گیری و تشخیص می دهد. سپس دمای فعلی را با دمای تنظیم شده پکیج مقایسه می کند. اگر کمتر از مقدار تنظیمی باشد اطلاعات را به برد ارسال می‌کند تا فرمان روشن شدن دستگاه را صادر کند. اگر در این فرایند سنسور دما قادر به تشخیص نباشد عملکرد دستگاه مختل می گردد و آب گرمی وجود نخواهد داشت.

حتما بخوانید:  پکیج برقی خوب است یا گازی؟

با کمک یک اهم متر از سالم بودن قطعه مطمئن شوید.

  • نیاز است که اول دستگاه را خاموش کنید.
  • مقاومت دو سر سنسور را با اهم متر اندازه بگیرید که باید در هوای اتاق، محدوده ۱۰ را نمایش دهد.
  • با یک شعله و حرارت مستقیم دمای سنسور را زیاد کنید.
  • پس از اینکار اگر عدد نمایش داده شده اهم متر کاهش پیدا کرد به معنای سالم بودن سنسور است. اگر هم صفر بود و یا تغییری نکرد مشخص می شود که سنسور معیوب است.
مطالعه
بهترین دوچرخه برای کودک ۴ ساله کدام است؟

xhow to flush tankless water heater.jpg.pagespeed.ic .IyCM0XXkQB new 300x157 - سرد شدن آب پکیج

معیوب بودن شیر برقی

همان طور که در مقاله علت صدا دادن شیر برقی چیست؟ بیان شد شیر سه طرفه برقی تنها در پکیج های دو مبدل تعبیه شده است. این قطعه در دو نوع برنجی و پلاستیکی وجود دارد. زمانی که شیر برقی خراب شود شعله مشعل روشن است اما آب وارد مبدل نمی شود. این مسئله به سرد بودن آب دستگاه ختم می شود.

  • در گام اول باید برق ۲۲۰ ولت AC  وجود داشته باشد.
  • پکیج را در وضعیت زمستانه قرار دهید.
  • شیر برقی سه طرفه و آب گرم را باز نمایید.
  • اگر زبانه شیر برقی سالم بود پس نیاز به تعویض ندارد و باید به رسوب زدایی شود.
  • نکته : جنس پلاستیکی شیر موتوری سه طرفه در داخل آب گرم دیرتر رسوب خواهد گرفت.

ایراد در فلوسوییچ

هر گاه شیر آب بهداشتی باز شود فلوسوییچ شروع به کار می‌کند. و روی صفحه نمایش پکیج به صورت یک شیر آب نشان داده می شود و چشمک خواهد زد. وقتی فلوسوییچ قادر به تشخیص باز شدن شیر آب نباشد این علامت  چشمک نخواهد زد. برای اینکه اطمینان یابید که ایراد در فلوسوییچ عامل سرد بودن آب است باید سیم های متصل به آن را اتصال کوتاه دهید. اگر بعد از اتصال کوتاه پکیج روشن شد پس مشکل گرم نشدن آب را پیدا کردید.

حتما بخوانید:  آموزش رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور

خرابی سوپاپ بای پس

برای جلوگیری از افت جریان و فشار آب و عدم انسداد، سوپاپ بای پس مسیر عبور و رفت و برگشت جریان آب در مدار گرمایش را به همدیگر متصل می کند. با وجود سوپاپ بای پس اگر هم افت فشار آب به وجود آید اما هم چنان گردش آب به آسانی ادامه می یابد.

مطالعه
تست صدا و خوانندگی برای چه افرادی مهم است؟

اگر این قطعه دچار مشکل شود مقدار کمی از آب در این مدار به گردش در می‌آید و دمای آب تغییر خواهد کرد.

برای رفع ایراد، این قطعه را باز نمایید. سپس رسوبات داخل لوله مسی آن را خارج و تمیز کنید.

نکته: برخی از پکیج های دو مبدل سوپاپ بای پس ندارند و کار این قطعه را مبدل ثانویه برعهده می گیرد.

کوپل بودن مسیر

کوپل شدن یعنی مدار آب گرم و سرد با هم تداخل پیدا کنند. سپس اتلاف انرژی و از دست دادن گرمای آب در مسیر لوله ها رخ می دهد . یکی از موارد گرم نشدن آب دستگاه کوپل بودن است که رفع آن نیاز به تخصص دارد.

زیاد بودن دبی آب سرد

هنگامی که آب سرد زیادی وارد دستگاه شود و پکیج توانایی گرم کردن این حجم از آب را نداشته باشد علنا آب گرم نخواهد شد.

نکته : دبی یعنی مقدار آب خروجی از واحد حجم که قابل اندازه گیری است.

cause hot package water 3 new 300x200 - سرد شدن آب پکیج

طولانی و زیاد بودن مسیر لوله کشی ساختمان

نقشه طراحی مسیر لوله ها و فاصله پکیج تا محل مصرف آب باید کوتاه ترین مسیر و فاصله را داشته باشد. لذا آب در طی حرکت در این مسیر انرژی و گرمای خود را از دست نمی‌دهد. در غیر این صورت و با طولانی بودن مسیر لوله کشی، آب گرم تا رسیدن به مقصد و استفاده کردن حرارت و گرمای خود را از دست می دهد. پس در هنگام لوله کشی به این مورد هم دقت کنید.

حتما بخوانید:  دلیل روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور

کم بودن شعله پکیج

کم بودن فشار گاز، نشتی لوله ها، مصدود شدن و مناسب نبودن لوله های گاز باعث می شود انرژی و سوخت کمتری به شعله مشعل برسد. بنابراین شعله توان حرارتی لازم برای گرم کردن آب سرد را نخواهد داشت.

مطالعه
خیلی ها از من می پرسند که بطور مثال من تله زندگی را در خودم تشخیص دادم. آیا می توانم خودم به تنهایی آنها را درمان کنم؟

کم بودن بیش از اندازه دمای آب ورودی

در برخی مناطق و یا فصل زمستان دمای آب ورودی به دستگاه بیش از حد پایین و سرد است. پکیج توانایی گرم کردن و رساندن دمای آب به اندازه تنظیم شده و مطلوب را نخواهد داشت. پس به این ترتیب آب پکیج گرم نخواهد شد.

کلام آخر

در برند بوتان به غیر از موارد گفته شده در مقاله دلایل گرم نکردن آب پکیچ چیست؟ عواملی چون رسوب گرفتگی، معیوب بودن حسگرها، کوچک بودن قطر لوله گاز هم در گرم نشدن آب دخیل هستند. در دیگر برندها نیز همین مشکلات باعث گرم نشدن آب خواهند بود. برای تعمیر تخصصی تمامی برندهای پکیج اعم از بوتان، ایران رادیاتور، تاچی، ایساتیس و… با کارشناسان زبده دکتر تعمیرکار ارتباط برقرار کنید تا در اسرع وقت با همراه داشتن تمام تجهیزات در محل درخواستی شما حضور یابند. نمایندگی های فعال دکتر تعمیرکار خدمات خود را به کاربران ساکن در تمامی مناطق تهران (جنوب، شمال، غرب، شرق) و شهرستان های اندیشه، ری، رباط کریم، شهریار و غیره عرضه می کنند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.