رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

سوخت و منابع انرژی در پکیج های جدید چیست؟

در عصر جدید توجه به بهینه مصرف کردن انرژی یکی از اولویت های زندگی کنونی تبدیل شده است. چنان چه روش های صرفه جویی انرژی در پکیج و وسایل خانگی را بدانید و از تکنیک های آن استفاده کنید هزینه برق، گاز منزل و اداره به طور عمده ایی کاهش می یابد. ذخایر انرژی محدود و تجدید ناپذیر هستند از طرفی آلودگی محیط زیست به معضل تازه ایی تبدیل شده است. پس چه بهتر هر کاربر با ایفای نقش حیاتی خود از ابتدا مصرف بهینه را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.

در این مقاله دکتر تعمیرکار راه  های کاهش مصرف انرژی و مقایسه بین انواع پکیج از نظر سوخت مصرفی و مقدار گاز استفاده شده در وسایل گرمایشی را بیان خواهد کرد. پس همراه دکتر تعمیرکار باشید و اگر در کارکرد وسایل خود به ایراد برخوردید و احتیاج به حضور تعمیرکار داشتید با این مجموعه تماس بگیرید.

سوخت و منابع انرژی در پکیج های جدید چیست؟

فهرست مطالب

قبلا که موتورخانه ها و آبگرمکن ها گرمایش منزل و آب بهداشتی را برعهده داشتند به طور سرسام آوری هزینه آب و گاز زیاد بود. زیرا سیستم لوله کشی موتورخانه ها پیچیده و اتلاف انرژی در آن ها زیاد بود. آبگرمکن ها نیز دارای مخزن بزرگ آب هستند که برای دائم گرم کردن آن نیاز است که شعله مشعل به طور مدام روشن باشد. اما اکنون هم سیستم عملکرد و هم بهره بردن از روش های صرفه جویی انرژی در پکیج منجر به بهینه مصرف کردن، و کاهش استفاده از منابع سوخت فسیلی، کاهش هزینه آب و برق و گاز شده است.

مطالعه
روش پیشنهادی برای مقاوم سازی سیمان

ابعاد پکیج ها کوچک تر از آبگرمکن های دیواری است که فضای کمتری اشغال می کنند اما بهره وری و بازدهی بهتری دارند. هنگامی که شیر آب گرم باز می شود در همان لحظه سنسورهای دستگاه شروع به کار می کنند و از طریق المنت یا مشعل مستقیما آب سرد گرم خواهد شد. با این فرآیند کوتاه صرفه جویی انرژی در پکیج در حال رقم خوردن است.

برای دانستن روش های صرفه جویی انرژی در پکیج باید از سوخت و منابع انرژی آن آگاه باشید. پکیج های دیواری عمدتا از دو منبع گاز و برق برای تامین سوخت خود بهره می برند.

حتما بخوانید:  بهترین برند پکیج دیواری ایرانی کدام است؟

مقایسه صرفه جویی انرژی در پکیج گازی با پکیج برقی

همان طور که گفتیم دو حامل سوخت باعث تقسیم بندی نوع دستگاه شده است. در پکیج برقی اتلاف و هدر رفت انرژی در حداقل ممکن خود است و تماما به گرمایش تبدیل می شود. اما قدرت گرمایشی نوع گازی بیشتر از دستگاه برقی است به طوری که در مساحت ۱۰۰ متری نوع برقی آن ۷ کیلو وات در ساعت و نوع گازی دستگاه ۲.۵ کیلو وات در ساعت انرژی مصرف می کند. همچنین هزینه گاز از برق هم کمتر است لذا خرید سیستم گرمایشی گازی مقرون به صرفه تر است زیرا در عملکرد آن صرفه جویی بیشتری اتفاق می افتد. در صورت تمایل می توانید به مقاله پکیج برقی خوب است یا گازی؟ رجوع نمایید.

Untitled 3 1 new 300x150 - سوخت و منابع انرژی در پکیج های جدید چیست؟

 

راهکارهای کاهش مصرف انرژی در پکیج کدام است؟

  • ظرفیت پکیج

یکی از راهکارهایی که در صرفه جویی انرژی کمک کننده خواهد بود انتخاب و هماهنگی بین ظرفیت پکیج با مساحت و متراژ ساختمان است. هرچه مساحت ساختمان افزایش یابد باید دستگاهی انتخاب و خریداری کنید که ظرفیت بیشتری دارد. از این رو دستگاه توانایی تامین آب گرم بهداشتی و گرم کردن رادیاتورها را خواهد داشت. در جدول زیر همه اطلاعات مرتبط به مساحت و ظرفیت درج شده است.

مطالعه
مزوتراپی مو چیست؟
ظرفیت پکیجمتراژ ساختمان
۲۴ هزار کیلو کالریبین ۶۴ متر تا ۱۲۰ متر
۲۸ هزار کیلوکالریکمتر از ۱۸۰ متر
۳۲ هزار کیلوکالریکمتر از ۲۲۰ متر
۳۵ هزار کیلو کالریکمتر از ۲۷۰ متر

 

اگر تعداد رادیاتورها، لوله ها، شیر آب و حمام و با ظرفیت دستگاه متناسب نباشد و نتواند نیاز شما را پوشش دهد در چنین مواقعی اگر اندازه و ظرفیت وسیله گرمایشی بیشتر از نیاز خانه  شما باشد یکی از روش های صرفه جویی انرژی در پکیج را از دست می دهید زیرا مصرف حامل های انرژی و سوخت افزایش می یابد. اگر هم ظرفیت کمتر از متراژ ساختمان باشد با عدم گرم شدن آب و محیط مواجه می شوید.

  • روش صحیح نصب پکیج

مهارت نصاب حرفه ایی در این بخش نمایان می گردد که بتواند لوله کشی ها را درست و اصولی متصل و دستگاه را صحیح نصب و تراز نماید تا آب به اندازه تنظیم شده گرم شود. هم چنین در سیستم گرمایش از کف نیز باز نقش و مهارت نصاب تعیین کننده گرمای ساختمان در فصل زمستان خواهد بود.

  • مکان نصب و لوله کشی صحیح پکیج
حتما بخوانید:  پکیج برقی خوب است یا گازی؟

مسئله مهم دیگری که بر مولفه صرفه جویی انرژی در پکیج تاثیر می گذارد و به کاهش مصرف سوخت می انجامد مکان نصب و قرارگیری دستگاه است.

  1. مکان قرارگیری و محل متصل شدن لوله ها تا مکان مصرف و شیر آب باید کمترین فاصله را داشته باشد. آنگاه لوله کشی کمتری نیاز دارد و آب رادیاتور نیز سریعا گرم میشود.
  2. جنس لوله های به کار رفته نیز عایق بندی و پلاستیکی باشد تا گرمای آب در مسیر لوله کشی هدر نرود.
  • خرید پکیج بر حسب مساحت ساختمان
مطالعه
استفاده از فریت بار برای ارسال بار به کانادا

در منازل و ادارات بزرگ از چند دستگاه کوچک از نوع گازی آن استفاده می کنند تا در هر یک دقیقه هزار لیتر آب گرم کند که قابل مصرف باشد. لذا در کاهش مصرف سوخت ظرفیت وگنجایش دستگاه بسیار تعیین کننده است.

  • کم شدن جریان آب

این وسیله گرمایشی قادر است در هر ۶۰ ثانیه صد لیتر آب سرد را گرم کند. پس اگر به این حجم و مقدار آب احتیاج ندارید با کم کردن جریان آن در صرفه جویی آب مشارکت نمایید.

%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3 %D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC new 300x195 - سوخت و منابع انرژی در پکیج های جدید چیست؟

  • شیرآلات مربوطه

شیرآلات قدیمی و فرسوده را بررسی نمایید تا مقدار عبور آب و مصرف آن را متوجه شوید. شیرآلاتی را انتخاب کنید که جریان و مقدار آب ورودی را کم و در صرفه جویی آن موثر باشد.

  • سرویس دوره ایی دستگاه

هر ۶ ماه یکبار وسایل منزل را سرویس نمایید تا از ایرادات و مشکلات جزئی آن مطلع شوید. با این روش به کم شدن هزینه های تعمیرات کمک می شود و عملکرد بهینه و مصرف سوخت را در پی دارد.در ادامه می توانیدنکات طلایی در نگهداری پکیج مطالعه فرمایید.

در آخر

دکتر تعمیرکار توصیه می نماید پیش از به کار بردن روش های صرفه جویی انرژی در پکیج به برچسب انرژی وسیله نیز اهمیت دهید و تمام اطلاعات آن را بررسی کنید. هر چه تکنولوژی ساخت پکیج برای کاهش مصرف سوخت بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. مجموعه بزرگ دکتر تعمیرکار در تهران و شهرستان های اطراف نمایندگی نصب، سرویس و تعمیر برندهای بوتان، ایران رادیاتور، لورچ و… را دارد در صورت لزوم با شعب فعال آن تماس بگیرید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.