رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

سیر تا پیاز یادگیری لغات انگلیسی با استاد فتحی

به خاطر سپردن لغات جدید و بکار بردن آنها در مکالمات برای زبان آموزان همواره یک چالش بزرگ بوده است. بسیاری از زبان آموزان علی رغم دانستن لغات بسیار، توانایی بکار بردن آنها را در speaking و writing ندارند و در نتیجه احساس خوبی نخواهند داشت. آیا راه حلی برای این موضوع وجود دارد؟ آیا می توان آنچه را یاد میگیریم در مکالمه بکار بگیریم؟ اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که در آزمونهای بین المللی نظیر IELTS نمرات جداگانه ای در بخش های writing و speaking برای استفاده از لغات LR یا همان Lexical Resource در نظر گرفته می شود. بدیهی است زبان آموزانی که شناخت خوبی از لغات دارند و توانایی استفاده از آنها را در speaking و writing دارند نمرات بهتری را در آزمون های متعدد کسب می کنند. اما چگونه می توان به این مهم دست یافت؟

در این مقاله قصد داریم شما را با منابع معتبر فراگیری واژگان زبان انگلیسی آشنا کنیم و در ادامه روشهای متعددی را جهت یادگیری و فعال کردن این لغات در ذهنتان جهت بکار گیری آنها در writing و seaking پیشنهاد می دهیم که می توانند به شما بسیار کمک کننده باشند.

بهترین منابع یادگیری لغات انگلیسی:
احتمالا درست حدس زدید یکی از منابع مهم فراگیری لغت، کتاب Oxford Word Skills خواهد بود. این کتاب در سه سطح متفاوت ارائه می شود. Stuart Redman و Ruth Gairns در کتاب بینظیرشان بخشهای متفاوتی را گنجانده اند و هر درس به موضوع مخصوصی اشاره می کند و این باعث می شود شما در رابطه با موضوعات متعدد لغات بسیاری را فرابگیرید. هر سطح از کتاب از هشتاد درس تشکیل شده است و واضح است که برای مطالعه این کتاب باید برنامه ریزی مدونی داشته باشید. تجربه شخصی من این بود که با یک برنامه کوتاه مدت نمی توان به این کتاب چیره شد. حتما یک برنامه طولانی اما پیوسته را دنبال کنید. کاری که خود من شخصا انجام میدادم این بود که لغتها و متن کتاب را در یک روز مطالعه میکردم و در روز بعدی اقدام به انجام دادن تمرین های کتاب می کردم. با اینکار عملا لغاتی را که در بخاطر سپردنشان مشکل داشتم شناسایی میکردم. متن خود کتاب عموما بسیار کمک کننده است. لطفا از مرور متنها و دیدن لغات در قسمت های متفاوت کتاب غافل نشوید.

مطالعه
با ترفندهای خانه تکانی عید با آغوش باز به استقبال بهار بروید!

کمتر کسی است که نام B J Tomas را در حیطه بخاطر سپاری لغات نشنیده باشد. کتابهای لغت B J Tomas در سه سطح متفاوت ارائه می شود و با عناوین متفاوت لغتهای مربوط به آن بخش را ارائه می کند با توجه به حجم کم واضح است که موضوعات با حجم کمتری در این کتاب ارائه می شوند اما گوناگونی لغات حیرت آور است. راستی خبری از تصویر های رنگی نیست و کتاب به نحوی طراحی شده است که شما با پر کردن جاهای خالی در متن به یک متن قدرتمند دست پیدا خواهید کرد که تمام لغات را در خود دارد. مرور کردن لغات بخش لاینفک مطالعه این کتاب باید باشد. از روی تجربه خدمتتان عرض میکنم اگر متن کتاب را حداقل سه بار در بازه های متفاوت مطالعه نکنید به راحتی لغات را فراموش خواهید کرد.

مطالعه
انواع بذر اسفناج

اگر نان میخواهید باید آن را از نانوا طلب کنید و اگر لغت میخواهید باید آن را از Paul Nation بخواهید. استاد تمام عیار تدریس لغت در سری کتابهای ۴۰۰۰ واژه برای شما تمارین و متنهایی را آماده کرده است که کمک شایانی به زبان آموزان در بخاطر سپاری لغات میکند. دروس این کتاب برخلاف کتب ذکر شده با گروه مشخصی ارائه نمی شوند بلکه یک موضوع کلی تر لغات متفاوتی را در بر میگیرد. این عنوان از شش کتاب در سطح های متفاوت تشکیل می شود.

وقتی صحبت از لغت اینقدر بالا میگیرد شاید سخت باشد نامی از Pauline Cullen نبرد. Pauline تمرکز ویژه ای روی امتحانات بین المللی دارد. دو کتاب بینظیر Vocabulary for IELTS و Vocabulary for IELTS Advanced برای داوطلبین آزمون آیلتس (IELTS) به شدت کمک کننده است. سطح دو کتاب ذکر شده C1 و C2 است و برای زبان آموزانی با سطح زبانی upper intermediate به بالا مناسب است.

کتاب Vocabulary in use: این منبع مانند Oxford Word Skills با موضوعات متفاوتی دسته بندی شده و لغت ها را با دسته بندی های متفاوتی ارائه می کند. توصیه شخصی من این است که برای دروس اولیه این کتاب وقت زیادی نگذارید چرا که گاها درس های اولیه چندان کاربردی برای شما عزیزان نخواهد بود.

مطالعه
خرید پکیج در شهر اندیشه فاز 1 فاز 2 فاز 3 فاز 4

و اما بریم سراغ کتابهای نظیر ۱۱۰۰, ۵۰۴, vocabulary for high school students و Vocabulary for College bound students. این کتابها را باید در بخش جداگانه ای قرار بدهیم چرا که این کتب اهداف متفاوتی را دنبال می کنند. مثلا کتاب ۱۱۰۰ برای کسانی مفید است که می خواهند اشراف مشخصی به لغات پیشرفته و رسمی داشته باشند تا در آزمونهای بین اللملی و یا مصاحبه ها شرکت کنند و یا در می خواهند در مطالعه در کتابهای Academic مشکلی نداشته باشند. این دسته از زبان آموزان باید از سطح زبانی C1 و C2 باشند تا محتوای این کتابها برای آنها سودمند باشد. لغات بکار برده شده در این کتابها عموما رسمی است و گاها حتی برای native speaker ها هم مشکل ساز هستند.

از هرچه بگذریم از کتاب تحسین شده focus on vocabulary نمی توانیم بگذریم. این کتاب برای زبان آموزان intermediate و upper intermediate مناسب خواهد بود. لغات بکار برده شده در این کتاب از مجلات، روزنامه ها و رمان ها انتخاب شده اند و تمارین متعددی برای لغات در نظر گرفته شده است. این کتاب در دو سطح ارائه می شود و لغات بدیع با فراوانی متوسط در این کتاب تدریس می شوند.

آموزشگاه زبان انگلیسی ایران اروپا

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.