رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

سیم خاردار اسرائیلی؛ معرفی، تولید؛ نحوه نصب

سیم خاردار یکی دیگر از انواع محصولات مفتولی می‌باشد. در پروژه‌های فنس کشی در اتمام کار از سیم خاردار استفاده می‌کنند. سیم‌خاردار در دو نوع سیم خاردار خطی و سیم خاردار حلقوی تولید می‌شوند و سیم خاردار حلقوی نیز به دو دسته حلقوی سوزنی و حلقوی تیغی یا تبری تقسیم شده است در واقع سیم‌خاردار اسرائیلی همان سیم‌خاردارحلقوی تبری یا تیغی است در این مقاله ما قصد داریم شما را با یکی از نمونه‌های سیم‌خاردار با نام سیم‌خاردار اسرائیلی آشنا کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

Welded razor wire - سیم خاردار اسرائیلی؛ معرفی، تولید؛ نحوه نصب

شاید برای خیلی از ما این سوال پیش آید چرا سیم خاردار حلقوی به نام سیم‌خاردار اسرائیلی معروف است. در گذشته‌ها به دلیل جنگ بین فلسطین و اسرائیل، کشور اسرائیل برای جلوگیری از ورود افراد بیگانه تصمیم گرفت برای مرزبندی کشور خود از سیم‌خاردار استفاده کند بنابراین سیم‌خاردار حلقوی تیغی را تولید کرد به دلیل اینکه در کشور خود تولید شد از آن پس سیم‌خاردار حلقوی در بازار با نام سیم‌خاردار اسرائیلی شهرت پیدا کرد.
سیم خاردار اسرائیلی همان‌طور که در بالا ذکر کردیم از مفتول فولادی تولید می‌شود و دارای قطر ۳ میلی‌متر در طول می‌باشد و همین باعث مقاومت بالای آن در مقابل بریده شدن توسط سیم‌چین می‌شود اسرائیلی‌ها برای اینکه این سیم‌خاردار زنگ نزند از ورقی روی آن استفاده کردند از نوع ورق گالوانیزه گرم تا در مقابل زنگ زدگی مقاوم باشد همان‌طور که همه ما می‌دانیم ورق گالوانیزه ضد زنگ است و در هر شرایط آب و هوایی می‌توان از آن استفاده کرد تیغ‌هایی که از ورق گالوانیزه به دست آمده را برروی مفتول فولادی منظم نورد می‌شوند و به کمک بست‌های فلزی به شکل حلقه‌های دایره‌ای متصل به هم در می‌آیند. سیم‌خاردار اسرائیلی از سیم‌خاردار بالای ۵ بست، ث بست و خطی تولید می‌شودو در مورد این ۳ سیم‌خاردار توضیح خواهیم داد.
سیم‌خاردار در نوع سیم تولید می‌شود کوچک و بزرگ تیغ‌های کوچکتر نسبت به تیغ‌های بزرگتر کارایی ندارد از این رو زیاد مورد توجه خریداران قرار نمی‌گیرد از تیغ‌های بزرگتر بیشتر در مناطق جنگی به دلیل جلوگیری از ورود افراد بیگانه و مناطقی که حائز اهمیت و امنیت بسیار است استفاده می‌شود.

مطالعه
کاربرد ورق استیل در تولید ترانسفورماتور

کاربرد سیم خاردار اسرائیلی

barbed wire - سیم خاردار اسرائیلی؛ معرفی، تولید؛ نحوه نصب

از سیم خاردار اسرائلیی اگر در بالای فنس‌کشی و حتی خیلی از خانه‌های مسکونی استفاده شود برای جلوگیری از دزدی کاربرد دارد و در بسیاری از پادگان‌ها در شهرهای مرزی برای جلوگیری از افراد بیگانه، از سیم‌خاردار اسرائیلی برای مرزبندی بین دو کشور نیز استفاده می‌شود. استفاده کردن از سیم‌های خاردار بنا به استفاده‌ای که می‌توان از آن کرد به طور مثال در مکان‌های معمولی در خانه‌های مسکونی در شهر برای جلوگیری از دزدی می‌توانند از خاردار خطی و ساده استفاده کنند اما اگر بخواهید از امنیت بیشتری برخوردار باشند مانند پادگان‌ها فرودگاه‌ها، کارخانه‌های خارج از شهر بهتر است از سیم خاردار حلقوی(اسرائیلی) یا بهتر است گفته شود سیم‌های لیزری استفاده شود از این نوع سیم برای جلوگیری از ورود حیوانات و سارقان به کار می‌رود

سیم‌خاردار اسرائیلی را چگونه نصب می‌کنند؟

روش نصب هر گونه سیم خاردار، چه سیم خاردار اسرائیلی و یا سیم‌خاردار خطی باید چند نکته را رعایت کرد:

مطالعه
دستگاه کیسه پر کن برنج و گندم

۱.از عینک کار مناسب استفاده کرد
۲. لباس محافظ و مناسب بپوشید
۳. پوشیدن چکمه در موقع اجرا
۴. داشتن نیروی کمکی
۵.تعیین نقشه حصار و نقاط متصل به سیم‌خاردار

اول داشتن تجهیزات ایمنی دوم اینکه قسمت‌هایی که قرار است سیم‌خاردار نصب شود علامت‌گذاری کنیم داشتن ابزار بست برای محکم بستن فنس با سیم‌خاردار، بعد از پیروی کردن این نکات از انتهای نصب فنس شروع کنید تا نیم متر ارتفاعی که برای سیم‌خاردار در نظر داشتید نصب کنید.

سیم خاردار در چند نوع تولید می‌شود:

سیم‌خاردار اسرائیلی در دونوع تولید می‌شود با ما همراه باشید تا در مورد هر کدام به طور مختصر توضیح دهیم.
۱. سیم‌خاردار حلقوی
۲. سیم‌خاردار خطی

سیم‌خاردار حلقوی

سیم‌خاردار حلقوی خود به دو نوع سیم‌خاردار تراکم بالا ۵ بست و تراکم پایین ۳ بست تقسیم می‌شود هر کدام از این سیم‌خاردارها به تنهایی تعریف دارند.
سیم‌خاردار تراکم بالا ۵ بست:
این نوع سیم‌خاردار به دلیل وزن سنگینی که دارد باعث پوشش‌دهی بهتر در مکان‌هایی که برای اجرای نصب علامت گذاری شده استفاده می‌شود نصب کردن سیم‌خاردار تراکم بالای ۵ احتیاج به اصلاح کردن ندارد و آرایش یکسانی دارد و از بست‌های متعددی استفاده می‌شود.

سیم‌خاردار تراکم بالای ۳ بست:
این نوع سیم یکی دیگر از انواع سیم‌خاردار حلقوی می‌باشد بالعکس سیم‌خاردار با تراکم ۵ بست وزن سبک‌تری دارد به همین دلیل پوشش‌دهی خوبی موقع اجرا کردن ندارد نصب کردن این سیم‌خاردار مشکل و دشوار است و موقع نصب کردن احتیاج به بست‌های کمتری دارد.

مطالعه
تفکیک زباله در منزل چه اهمیتی دارد؟

سیم‌خاردار خطی

سیم‌خاردار خطی تنها شباهتی که به سیم‌خاردار حلقوی دارد تیغی تولید می‌شود اما تفاوتی که این دو سیم خاردار باهم دارند در سیم‌خاردار حلقوی برای اجرای نصب نیاز به ابزار بست بود اما در سیم‌خاردار خطی اصلا احتیاجی به بست ندارد و همین باعث شده اجرای سخت و دشواری داشته باشد و نیاز به افراد با تجربه و ابزار خاص دارد.

نکته‌ای که در مورد این دو نوع سیم‌خاردار حلقوی و خطی باید در نظر داشت طبق تعریف‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم. اگر بخواهیم تراکم این دو نوع را از هم تشخیص دهیم بسته‌بندی هر دو مانند هم است و برای تشخیص دادن تراکم این دو محصول باید حلقه‌های آن را باز کرد. سیم‌خاردار حلقوی تراکم پایین و گام‌های باز دارد می‌توان آن را تشخیص داد.

در این مقاله شما با سیم‌خاردار اسرائیلی آشنا شدید و دانستید این نوع سیم خاردار از خانواده سیم‌خاردار حلقوی تیغی می‌باشد و در مورد کاربرد سیم‌خاردار اسرائیلی اطلاعاتی کسب کردید. این نکته را باید بدانید وجود سیم‌خاردار برای آسایش بهتر از نبود آن است اگر شما عزیزان قصد خریداری هر نوع سیم‌خاردار را دارید با کارشناسان صنایع فولاد توفیقی تماس فرمایید تا شما را راهنمایی کنند با توجه به نیاز و در کجا قرار است اجرا شود اطلاعات کافی را درخدمت شما بگذارند

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.