رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

شیر سه راهه پکیج چه کارکردی دارد؟

چه دستگاهی سیستم گرمایش و آب گرم منزل شما را تامین می­کند؟ آیا با طریقه راه­اندازی و چگونگی تعمیر پکیج آشنا هستید؟ تا چه اندازه با قطعات و نحوه عملکرد آن­ها آگاهی دارید؟ وظیفه شیر موتوری چیست؟ در صورت خرابی، طریقه تعویض شیر سه راهه پکیج چگونه است؟ برای تست خرابی و مراحل تعویض آن و کسب اطلاعات بیشتر با این مقاله از دکتر تعمیرکار همراه باشید. راه ارتباط با این مرکز از طریق پر کردن فرم آنلاین یا تماس با شماره تلفن موجود در سایت است. اگر توان و تخصص تعمیرات وسایل منزل را ندارید پس اکیدا توصیه می­شود تنها و بدون کمک تعمیرکار مجاز اجزای دستگاه را باز و برای برطرف کردن ایرادات آن اقدام نکنید.

شیر سه راهه پکیج چه کارکردی دارد؟

شیر سه راهه یا همان شیر سه طرفه موتوری بر حسب مدل پکیج­ها انواع مختلفی دارد. ولیکن طریقه کارکرد آن­ها ثابت است. اجزای آن شامل موتور، بلوک سه راهه و سوپاپ است که در هماهنگی با هم وظیفه باز و بسته شدن و هدایت جریان آب گرم به سمت شیر آب و رادیاتورها را دارد. از سه جهت آب درون این قطعه عبور می­کند. از یک سمت که ورودی آن محسوب می­شود و به مبدل اولیه وصل است آب وارد و در دو طرف دیگر آب خارج می­شود که یکی به سمت شیر آب گرم بهداشتی که به مبدل ثانویه وصل می­شود و خروجی دیگر مختص هدایت آب به طرف رادیاتورها می­باشد. در این بخش می­توانید به مطالعه مقاله تفاوت پکیج دیواری تک مبدل و دومبدل بپردازید.به این علت که اولویت اصلی پکیج تامین آب گرم مصرفی است هر وقت پیغام باز شدن شیر آب گرم مصرفی به قطعات ارسال شد سوپاپ حرکت کرده و به درون فشار داده می­شود تا عبور آب گرم به طرف رادیاتورها بسته و متوقف شود. سپس آب گرم به سمت شیر آب منزل انتقال می یابد. هرگاه شیر آب گرم بسته شد مسیر برای ورود آب رادیاتور و مدار گرمایشی باز می­گردد. موتور در یک حرکت خطی رفت و برگشتی با بالا رفتن آب مدار گرمایش و شوفاژها را باز می­کند و با پایین آمدن آب گرم بهداشتی را به وسیله سوپاپ باز می­نماید.

مطالعه
معرفی دوربین مداربسته و انواع دوربین لامپی

پکیج

علائم خرابی شیر سه راهه پکیج
اکنون این سوال ایجاد می­شود علائم خرابی شیر سه طرفه موتوری چگونه بروز می­کند؟ در صورت اطلاع از نشانه­ها قادر خواهید بود عیب­یابی پکیج را به درستی انجام دهید.

تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور new 705x282 1 - شیر سه راهه پکیج چه کارکردی دارد؟

عدم تامین آب گرم بهداشتی
گرم نشدن رادیاتورها
افت فشار پکیج
به­علاوه زمانی هم این مشکل رخ می­دهد که شوفاژها گرم است اما آب مصرفی گرم نخواهد بود همه این علائم با ارورهایی همراه است که به نمایش گذاشته خواهد شد. برای رفع مشکلات خرابی و طریقه تعویض شیر سه راهه پکیج ادامه مطب را مطالعه نمایید.

تست ایراد شیر سه راهه پکیچ دیواری چگونه است؟
قبلا نیز بیان شد علائم خرابی شیر سه راهه و عیب­یابی شیر سه طرفه موتوری از اهمیت فراوانی برخوردار است تا بتوان افت فشار ومشکلات مرتبط با مدار آب را برطرف کرد. تست شیر سه طرفه موتوری را می­توان ازسه راه موتور این قطعه، آب گرم بهداشتی و حالت زمستانه انجام داد.

مطالعه
تفکیک زباله در منزل چه اهمیتی دارد؟

حتما بخوانید: پکیج برقی خوب است یا گازی؟
طریقه تست موتور شیر سه راهه پکیج
هیچ گاه توسط این قطعه نمی­توان در یک زمان هم آب گرم مصرفی را تامین کرد و هم گرمای مدار شوفاژها را زیرا موتور با حرکت خطی بالا و پایین خود به­طور مثال با باز شدن آب گرم مصرفی و پایین رفتن موتور و حرکت میله شاسی درون آن راه و ورودی آب گرم بهداشتی باز و ورودی و انشعاب و راه مدار گرمایش شوفاژها به وسیله اورنگ بسته خواهد شد. مراحل تست موتور شیر سه طرفه به قرار زیر است.

سر فیش­هارا باز نمایید.
یکی از سیم­های جانبی و سیم وسطی را باید به برق شهری متصل کنید.
اگر این قطعه سالم بود، موتور روشن خواهد شد و محور آن موازی دیواره­ها قرار خواهد گرفت. در صورت عدم معیوب بودن موتور شیر سه طرفه پکیج، اگر اتصالات برق شهری سیم جانبی را قطع کرده و به سیم جانبی دیگر وصل نمایید محور مجددا به مکان قبلی خود که داخل است بر می­گردد.
تست شیر سه راهه در وضعیت آب گرم مصرفی
شیر آب گرم را باز نمایید.
چند ثانیه صبر کنید تا آب گرم خارج شود.
اکنون دمای لوله رفت را بسنجید.
اگر لوله گرم بود و حرارت داشت احتمالا سوپاپ ایراد و یا نشتی دارد.

تست شیر سه طرفه در حالت زمستانه
دستگاه را در وضعیت زمستانه پکیج قرار دهید.
دمای لوله برگشت را بررسی کنید. ( محل قرارگیری لوله برگشت قبل از ورود به پکیج و پس از پمپ است.)
اگر دمای لوله بعد از پمپ بیشتر بود احتمالا سوپاپ نشتی دارد و باید آن را تعویض کنید.
اگر اورینگ در حالت زمستانه نتواند مسیر آب را ببندد زمانی که آب گرم را باز می­کنید کل آب گرم از مبدل اولیه به مبدل ثانویه منتقل نمی­شود و مقداری آب وارد شوفاژ می­شود. آنگاه منجر به کاهش راندمان پکیج و و گرم نشدن آب بهداشتی می­گردد.
حتما بخوانید: آموزش مقدماتی جهت تعمیر برد پکیج بوتان
طریقه تعویض شیر سه راهه پکیج چگونه است؟
پکیخ را خاموش کنید.
شیر ورودی آب دستگاه را ببندید و آب پکیج را تخلیه نمایید.
دستگاه را باز کرده و بست­های سه انشعاب شیر سه طرفه را باز کنید و قطعه را خارج نمایید.
شیر سه راهه سالم را به انشعابات سه سمت با بست محکم متصل کنید تا هیچ نشتی نداشته باشد.
این قطعه را می­توانید هم در مسیر رفت یا برگشت پکیج نیز وصل نمایید.
سخن آخر
در پایان مقاله طریقه تعویض شیر سه راهه پکیج یادآوری کنیم به خاطر ارتباط دو جانبه­ایی که با آب و هم جریان برق دارد این قطعه را از نوع ضد زنگ که در برابر رطوبت و ضرب دیدگی مقاومت دارند انتخاب و خریداری کنید. شعب دکتر تعمیرکار در سراسر شهر تهران و شهرستان­های اطراف به­طور شبانه روز فعال و تکنسین­های کارآزموده آن آماده ارائه خدمات هستند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.