رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

طولانی ‌ترین شبکه ریلی جهان متعلق به کدام کشورها است؟

میلیون ها خط راه ‌آهن از زمان ساخته‌شدنِ قطار در تمام جهان به وجود آمده‌است. با کمک آن ها مردم و انواع بارهای مختلف به مکان های متفاوت منتقل می‌ شوند. این صنعت بیشتر به این منظور است که حمل‌ و‌ نقل ریلی در تمام جهان از دوره پایین بودن رونق گذشته و امروزه دوباره رونق بسیاری پیدا کرده است.اگر به فهرست طولانی‌ ترین خطوط ریلی جهان نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که کشورهای قدرتمند و بزرگ، دارای طولانی‌ ترین و بزرگ ترین خطوط راه ‌آهن هستند. در این مقاله طولانی ‌ترین شبکه ریلی جهان را به شما معرفی کرده ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مقاله همراه ما باشید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

شبکه ریلی در هر کشوری به منظور حمل‌ و‌ نقل مسافری و حمل‌ و‌ نقل باری بوده که یکی از معیارهای موفقیت این صنعت طول خطوط ریلی آن است. تعدادی از کشورهای جهان در مدیریت و توسعه خطوط ریلی پیشرفت چشمگیر و زیادی داشتند. این کشورها همواره برای توسعه کیفی و کمی خطوط ریلی در تلاش هستند.

اگر به فهرست طولانی‌ ترین خطوط ریلی جهان نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که کشورهای قدرتمند و بزرگ، دارای طولانی‌ ترین و بزرگ ترین خطوط راه ‌آهن هستند. در این مقاله طولانی ‌ترین خطوط ریلی جهان را به شما معرفی کرده ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مقاله همراه ما باشید.

خط آهن برزیل، یکی از طولانی ‌ترین شبکه های ریلی جهان

این شبکه ریلی دومین شبکه بزرگ در آمریکای جنوبی به شمار می‌رود و دارای طول خطوط ریلی به اندازه ۵۰۰,۲۸ برخوردار است. شبکه ریلی در کشور برزیل با شبکه ‌های منطقه مانند شبکه ریلی اروگوئه، بولیوی و آرژانتین ارتباط بسیار خوبی دارد.

برای شبکه برزیل ارتباطات قاره ای از این نظر پر اهمیت است که نقش بسیار مهمی را در حمل ‌و‌ نقل بار بین اقتصاد های عمده آمریکای جنوبی مخصوصا در قسمت کشاورزی ایفا می‌ کند. در سال ۱۹۸۴ بود که اولین خط آهن برزیل فعالیت خود را شروع کرد. شبکه ریلی برزیل در حقیقت در سال ۱۹۵۴ میلادی بود که ملی شد و بعدها آن را به سرویس‌ های زیادی تقسیم بندی کردند.

شبکه ریلی در کشور برزیل بر حمل و نقل بار تمرکز بیشتری دارد. خطوط و خدمات ریلی مسافربری برزیل هم بیشتر روی نواحی شهری و پیرامون تمرکز کرده است. از همه مهمتر ۸ شهر برزیل دارای سیستم مترو هستند که شهر سائوپائولو بزرگ ‌ترین آن ها محسوب می‌ شود.

trane5 - طولانی ‌ترین شبکه ریلی جهان متعلق به کدام کشورها است؟

طولانی ‌ترین شبکه ریلی جهان

فرانسه

دومین شبکه ریلی وسیع و بزرگ در اروپا دارای طول خطوط ریلی ۲۹۰۰۰ کیلومتری است و به وسیله شرکت ملی ریلی در کشور فرانسه اداره می ‌شود. این شبکه ملی از قوانین اتحادیه اروپا پیروی می کند. باید بدانید که در کل مسیرهای ریلی که در اکثر اروپا هستند، قوانین اتحادیه اروپا حرف اول را می زند. کشور فرانسه هم در ارتباطات ریلی خود با کشورهایی که عضو این اتحادیه هستند همکاری می‌ کند.

بخش باری در خطوط ریلی این کشور هنوز هم بر اساس قوانین دهه ۱۹۸۰ فعالیت دارد. کشور فرانسه از اولین کشورهایی به شمار می‌ رود که تکنولوژی ریلی پرسرعت را در کشور خود به وجود آورد.

مطالعه
خرید جاکفشی و جالباسی

شبکه ریلی فرانسه رتبه دوم طولانی ترین خط ریلی با ۲۹ هزار کیلومتر طول در اروپا و رتبه نهم طولانی ‌ترین شبکه ریلی جهان را دارد. این شبکه ریلی پهناور بر جابه‌ جایی مسافر تمرکز داشته و بیشتر از ۵۰ درصد از خط‌ های آن هم امروزه به شکل برقی فعالیت دارند. شرکت SNCF هم مهم‌ ترین اپراتور ریلی در فرانسه به شمار می ‌رود.

آفریقای جنوبی

این کشور دارای ۳۱۰۰۰ کیلومتر مسیر راه ‌آهن است که ۲۵۰۰۰ کیلومتر آن به صورت برقی و دارای تراکم بالغ بر ۱۷۴۲ نفر در هر مسیر دارد. خط پر شهرت راه‌آهن آبی (Blue Line Train) فاصله‌ ای ۱۶۰۰ کیلومتری مابین کیپ تاون و ژوهانسبورگ دارد. این خط یکی از لوکس ترین خطوط راه ‌آهن در جهان به شمار می ‌رود و یک جاذبه گردشگری به‌ حساب می آید.

مسیر ریلی رووس در آفریقای جنوبی است که شهرت بسیاری دارد. این مسیر انتخاب مناسبی برای یک سفر طولانی خاطره ‌انگیز برای شماست. مسیر ریلی رووس فاصله‌ ای ۳۰۰۰ کیلومتری را بین کشورهای نامیبیا و آفریقای جنوبی می گذراند و فرصت دیدن جاذبه‌ های گردشگری شگفت انگیزی در جنوب قاره آفریقا را به گردشگران می‌ دهد.

trane2 - طولانی ‌ترین شبکه ریلی جهان متعلق به کدام کشورها است؟

طولانی ‌ترین شبکه ریلی جهان

آرژانتین

شهر بوینس‌ آیرس در مرکز شبکه ریلی آرژانتین است و طولی ۳۶ هزار کیلومتری دارد. این شبکه در قسمت مسافری و باری از پیچیده‌ ترین و پیشرفته ‌ترین و طولانی‌ترین خطوط ریلی جهان محسوب می شود و رتبه پانزدهم را در مقدار جابه‌ جایی مسافر به خود اختصاص داده است.

یک نکته جالب‌ در مورد شبکه ریلی آرژانتین این است که این کشور زمانی که جنگ جهانی دوم به پایان رسید، یکی از بزرگ ترین و پر کاربرد ترین خطوط ریلی جهان را با ۴۷۰۰۰ کیلومتر طول داشت. اما با گذشت زمان و افزایش ساخت و ساز در بزرگراه‌ ها، طول این خطوط به ۳۶.۰۰۰ کیلومتر می ‌رسد. علت اصلی آن کاهش سود دهی حمل‌ و نقل ریلی و ملی شدن خطوط ریلی آرژانتین است.

استرالیا

حمل‌ و‌ نقل باری قسمت زیادی در فعالیت‌ های ریلی استرالیا را به خود اختصاص‌داده و چیزی حدود ۳۰۰۰ کیلومتر آن برقی است. شبکه ریلی استرالیا رتبه هفتم در بین خطوط ریلی جهان را دارد. قسمت بزرگی از زیر ساخت ‌های این شبکه ریلی زیر نظر مدیریت دولت استرالیا یا دولت فدرال است. با این وجود که اداره اکثر قطارهای این شبکه ریلی را شرکت‌ های خصوصی بر عهده دارند.

شبکه ریلی در استرالیا هنوز به قطار پرسرعت مجهز نیست. این کشور تنها دارای یک شبکه ریلی پرسرعت است که بریسبان، سیدنی، کانبرا و ملبورن را به هم وصل می‌ کند. ولی قرار است که از طریق هزینه ۱۱۴ میلیارد دلار و در چند مرحله طرح قطار پرسرعت انجام شود. این بهره‌ برداری در سال ۲۰۳۵ اتفاق می افتد. شبکه ریلی کشور آلمان ۴۱۰۰۰ کیلومتر طول دارد. هم‌ زمان شبکه راه آهن خصوصی و دولتی را شامل می شود که ۱۹۰۰۰ کیلومتر این خط راه‌ آهن به صورت برقی است.

trane3 - طولانی ‌ترین شبکه ریلی جهان متعلق به کدام کشورها است؟

طولانی ‌ترین خطوط ریلی جهان

خدمات دولت استرالیا

دولت در این کشور، خدمات مسافری بسیار پر سرعتی که نام آن اینترسیتی اکسپرس (Intercity Express) است را مدیریت می کند. اما این نکته بسیار حائز اهمیت است که بیشتر از ۱۵۰ شرکت راه‌ آهن خصوصی در آلمان مشغول به کار هستند. این کشور دارای اتوبان ‌هایی بدون محدودیت سرعت و همچنین، شبکه ‌ای بزرگ از قطارهای بسیار سریع است که به بیشتر از ۲ میلیارد مسافر در سال خدمات می دهد.

مطالعه
وبینار مشاوران املاک موفق : دکوراسیون دفتر املاک (جلسه سوم)

شرکت حمل‌ و ‌نقل ریلی در آلمان وجود دارد که نام آن «دویچه بان» است و کل مسیرهای ریلی کشور را به دست دارد. همه ساله بیشتر از ۴۱۵ میلیون تن بار را جا به‌ جا‌ می‌ کند. همچنین ۸۰ درصد از کل ترافیک باری و ۹۹ درصد از ترافیک مسافری کشور را کنترل می ‌کند. این شرکت که به دلیل کارایی خوب و بالا شهرت پیدا کرده، در سطح اروپا یکی از اپراتورهای فعال ریلی است و با موقعیت مرکزی که دارد کشورهای دیگر را به هم وصل می‌ کند.

کانادا

در تمام جهان تنها دو کشور دارای سیستم ریلی مخصوص به خود هستند. کانادا جزو اولین کشورهایی به شمار می رود که سیستم ریلی آن خصوصی ‌سازی شده است. شبکه ریلی کشور کانادا بسیار به استرالیا شباهت دارد و همین امر باعث شده که تمرکز عمده شبکه ریلی کانادا بر بخش حمل و نقل باری باشد. شبکه ریلی کانادا دارای طولی به اندازه ۴۸۰۰۰ کیلومتر است و رتبه پنجمین خط ریلی طولانی جهان را به خود اختصاص داده است.

خط ریلی ملی کانادا و خط ریلی کانادا پاسیفیک دو اپراتور ریلی و از طولانی ‌ترین شبکه ریلی جهان بسیار مهم هستند. این دو خط در کشور بارها را جا به جا می کنند. در حالی که شرکت Via Rail در کانادا سرویس مسافربری بین شهری ارائه می‌ دهد. شرکت‌ های Alogma Central و Ontario Northland هم شرکت‌ های ‌کوچک‌ تری هستند و باعث می ‌شوند مسافران به مناطق روستایی معینی در کشور دسترسی داشته باشند.

طولانی ‌ترین شبکه ریلی جهان در هندوستان

باید بدانید که در هر کیلومتر از مسیر شبکه ریلی کشور هندوستان تعداد ۱۹۰۰۰ نفر در رفت و آمد هستند. همین آمار باعث‌شده که شبکه ریلی ۶۵۰۰۰ کیلومتری در هند شلوغ‌ ترین شبکه ریلی در جهان محسوب شود.

با وجود این حجم بالای جمعیت خطوط ریلی در هندوستان همه ساله ۹۲۱۰۰۰۰۰۰ تن بار را هم جا به‌ جا‌ می‌ کند. باید بدانید که این شبکه بزرگ علاوه بر حمل ‌و ‌نقل بارهای داخلی، بارهایی به مقصد پاکستان، بنگلادش و نپال را نیز جا به جا خواهد کرد. چهارمین خط ریلی جهان متعلق به خطوط ریلی هند است. این خط ریلی تحت مالکیت و اداره دولت این کشور قرار دارد. طبق آماری که در سال ۲۰۱۳، گرفته‌شده این شبکه ریلی تقریبا ۸ میلیارد مسافر و یک میلیارد بار را جا به‌ جا کرده‌است.

trane6 - طولانی ‌ترین شبکه ریلی جهان متعلق به کدام کشورها است؟

طولانی ‌ترین خطوط ریلی جهان

چین

شبکه ریلی در کشور پهناور چین، سومین شبکه ریلی بزرگ در جهان محسوب می شود. این شبکه شلوغ رفت و آمد بسیار بالایی دارد. شبکه ریلی چین در سال ۲۰۱۳ بیش از دو میلیارد نفر مسافر و ۳ میلیارد تن بار را جا به جا کرده است. سرمایه‌ گذاری زیادی برای گسترش دادن شبکه ریلی چین در سال‌ های اخیر انجام شده، چرا که این کشور نیاز به افزایش ظرفیت حمل بار دارد. این خط بزرگ و وسیع به وسیله شرکت دولتی China Railway اداره می شود.

اصلی‌ ترین روش حمل‌ و‌ نقل در چین حمل و نقل ریلی است که از ۱۰۰۰۰ خط ریلی با سرعت بسیار بالا تشکیل شده‌است. دولت چین در تلاش است مجموع خطوط ریلی کشور را تا سال ۲۰۵۰ از مرز ۲۷۰۰۰۰ کیلومتر رد کند. بزرگ شدنِ شبکه ریلی پرسرعت چین در چند سال گذشته سبب‌شده که خطوط راه‌ آهن در این کشور به یکی از بزرگ‌ ترین شبکه‌ های ریلی در جهان تبدیل شود.

مطالعه
راهنمای خرید دوچرخه

روسیه

از قرن ۱۹ به بعد بود که شبکه ریلی در روسیه به یک شگفتی مبدل شد و همواره در این راه جایگاه خود را حفظ کرد. روسیه جمعیت کمتری نسبت به کشور چین و آمریکا دارد. بنابراین حمل‌ و‌ نقل ریلی و باری در کشور روسیه در مسافت‌ های طولانی‌ تر صورت می‌ پذیرد. این شبکه راه‌ آهن یکی از شبکه‌ های جهان به شمار می‌رود که تاثیر زیادی از بخش حمل‌ و‌ نقل باری گرفته‌است.

شبکه سراسری راه‌ آهن کشور روسیه ۸۵.۵۰۰ کیلومتر طول دارد و در انحصار Russian Railways است. آخرین آمارها حاکی از آن است که قطارهای ملی در سال ۲۰۱۳ این امکان را داشته اند که یک میلیارد مسافر و ۱٫۲ میلیارد تن بار را جا به‌ جا کنند. شبکه ریلی روسیه دارای ۱۲ خط اصلی است که تعداد زیادی از آن‌ها راه های مستقیمی به سیستم‌ های ریلی ملی در آسیا و اروپا مثل کشورهای فنلاند، فرانسه، آلمان، لهستان، چین، مغولستان و کره شمالی دارند.

آمریکا

ایالات متحده آمریکا اولین جایگاه در بین بزرگترین ترین خطوط ریلی و راه ‌آهن در جهان را دارد. شبکه ریلی آمریکا ۲۵۰ هزار کیلومتر طول دارد و ۸۰ درصد از مسیرش به جا به ‌جایی بار مربوط بوده که ۳۵ هزار کیلومتر از مسیرش را به جابه‌ جایی مسافر اختصاص داده‌است. شبکه باری آمریکا از ۵۳۸ راه آهن که از هم جدا هستند، تشکیل‌شده که ۷ خط آهن کلاس یک و ۲۱ خط آهن منطقه‌ ای و ۵۱۰ خط آهن محلی دارد.

تمام این خط های راه‌ آهن و ریلی به وسیله شرکت‌ های خصوصی مثل Union Pacific Railroad و شرکت BNSF اداره می‌ شوند. اما این نکته حائز اهمیت است که شبکه ریلی مخصوص جابه‌ جایی مسافر در آمریکا بر عهده شرکت قطارهای امتراک است که در بیشتر از ۳۰ مسیر و ۵۰۰ مقصد را در ۴۶ ایالت مختلف آمریکا به هم وصل می‌ کند.

trane1 - طولانی ‌ترین شبکه ریلی جهان متعلق به کدام کشورها است؟

طولانی ‌ترین خطوط ریلی جهان

نتیجه گیری

تقریبا در اکثر کشورهای جهان خطوط ریلی و راه آهن وجود دارند. اما ما در این مقاله سعی داشتیم طولانی ‌ترین شبکه ریلی جهان را برای شما شرح دهیم. بعد از خواندن این مقاله با کشور هایی که خطوط ریلی طولانی تری دارند آشنا خواهید شد. اگر در مورد قطارها و خطوط ریلی کشورهای مختلف سوالاتی دارید می ‌توانید سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

. برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.