رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

فرایند ورود آب به لباسشویی

با مجموعه دکتر تعمیرکار دلیل گرم نکردن آب لباسشویی را بررسی کنید. برای گرم نشدن آب علل مختلفی می تواند دخیل باشد. هر یک از این قطعات دچار اختلال هرچند جزئی هم شوند آب گرم برای شستن لباس ها تامین نمی گردد. ماشین برای شستشو به آب گرم احتیاج دارد. در برخی از دستگاه ها دو شیر ورودی آب گرم و سرد وجود دارد. اما در برخی دیگر تنها یک شیر آب سرد به ماشین متصل است که با کمک اجزائی دیگر در طی فرایند شستشو آب را به درجه حرارت لازم خواهد رساند.

فرایند ورود آب به لباسشویی

برای تمیز شدن و شستشوی لباس ها باید هریک از مراحل برحسب تنظیمات دستگاه پیش رود. ورود آب جز اولین مراحل بشمار می آید که برخی از اجزا را درگیر می‌کند. در هر یک از قطعات خللی ایجاد شود مراحل به درستی طی نخواهد شد.

دو شیر ورودی آب سرد و گرم از طریق شلنگ و یک شلنگ تخلیه به ماشین متصل هستند. شیر برقی در ورودی آب قرار دارد و با دریافت فرمان قطع و وصل آب از جانب برد الکتریکی سطح آب دیگ را تنظیم می کند. به این ترتیب آبگیری لباسشویی انجام می گیرد. در این بخش نحوه تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را هم مطالعه بفرمایید.

%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1 %D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C new 300x165 - فرایند ورود آب به لباسشویی

علل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی چیست؟

در زیر عواملی که دلیل گرم نکردن آب لباسشویی هستند مورد بررسی قرار می گیرند.

  • مشکل از ترموستات یا سنسور است.

ترموستات یا سنسور دما را در یک سطح مشخص ثابت نگه می دارد. درجه حرارت دمای آب به تنظیمات صحیح دمای دستگاه مربوط می شود. اگر ترموستات یا سنسور از کار بی افتد و یا سیم های آن فرسوده و جدا شده باشد باید این قطعه تعویض گردد تا مشکل گرم شدن آب مرتفع شود.

حتما بخوانید:  برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی میدیا

نکته : با اهم متر می توان از سالم بودن ترموستات و سنسور اطمینان یافت.

  • خرابی در هیدروستات
مطالعه
بدون آمارگیری بازاریابی دیجیتال املاک شما ناقص است!

به طور اتوماتیک هنگامی که سطح آب در مخزن به مقدار مناسب رسید هیدروستات وارد عمل شده و مانع ورود آب می شود. تنظیم هیدروستات قابل تغییر دادن نیست و این تنظیمات در برند و مدل های مختلف توسط کارخانه انجام می شود.

به هر علت هیدروستات دچار مشکل شد فقط توسط افراد خبره باید تنظیم و تعمیر شود.

  • مشکلات برد و تایمر ماشین

درباره برد الکتریکی مطالب فراوانی گفته شده که یکی از آن ها برد الکتریکی را مغز دستگاه قلمداد می کنند. خرابی برد الکتریکی کار بقیه قطعات را نیز به درستی پیش نخواهد برد. اما گاهی اوقات برنامه ماشین لباسشویی در برخی تنظیمات شستشو به درستی ادامه و بعد پایان می یابد.

اگر مشاهده کردید ماشین در برخی از برنامه های شستشو مثلا برنامه شستشوی دستی در مدت و دمای مشخص را آب گرم کرد و البسه را شست ولی در برخی برنامه ها و تنظیمات مثلا شستشوی لباس های کتان درجه و دمای  آب گرم نشد مشکل را در تایمر که روی برد متصل است را جستجو کنید. برای برطرف کردن ایراد حتما تایمر را تعویض کنید.

  • ایراد در شیر برقی آب

برد با صدور فرمان آبگیری و  ورود آب به وسیله شیر برقی عملیات شستشو را آغاز می کند. شیر برقی مجوز ورود آب به دیگ تا وقتی به حد تعیین شده برسد را می‌دهد. آنگاه هیدروستات وارد عمل گشته و شیر برقی را غیر فعال می کند. اختلال در عملکرد شیر برقی ورود آب و سپس در گرم نشدن آن تاثیرگذار است. شیر برقی را توسط تعمیرکاران ماهر تعمیر و یا از کار افتادگی تعویض نمایید.

  • معیوب شدن المنت  (هیتر)
حتما بخوانید:  علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی

گاهی شستن لباس ها به درجات بالاتر دمای آب نیاز دارد. المنت می تواند آب را به دمای مورد نظر برساند. خرابی المنت در لباسشویی های جدید با کد خطا نمایان می شود. اما در ماشین های قریمی تر توان نشان دادن خرابی المنت وجود ندارد.

مطالعه
راه اندازی کارگاه تولیدی با سرمایه کم

برای آزمایش کردن المنت در مدل های قدیمی باید دستگاه را روی برنامه کتان یا عدد ۱ و یا حرف A و دمای ۷۰ تا ۹۰ درجه قرار دهید. بعد از گذشت حدود ۲۰ دقیقه درب را لمس کنید اگر داغ بود المنت سالم است و اگر شیشه داغ نبود المنت معیوب است که آب را گرم نمی‌کند پس حتما از تجربه یک تکنسین کمک بگیرید و المنت سالم را جایگزین هیتر معیوب کنید.

نکته: مقاومت و سالم بودن المنت را از طریق اهم متر اندازه گیری کنید. عدد نمایش داده شده باید بین ۲۰ تا  ۵۰ اهم باشد.

  • مشکلات شلنگ آب گرم

در خیلی از موارد اتفاق می افتد که شلنگ مربوط به آب گرم خم شده آب از آن عبور نمی کند. سوراخ شدن و هم چنین گرفتگی لوله و فیلتر نصب شده یکی دیگر از دلایل گرم نشدن آب ماشین است. برای رفع ایرادات ماشین را خاموش یا شلنگ فرسوده را تعویض و یا رسوبات فیلتر و لوله را کاملا خارج و تمیز کنید.

%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1 %D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C %D8%A8%D9%88%D8%B4 new 300x180 - فرایند ورود آب به لباسشویی

آیا تمام لباسشویی ها به شیر آب گرم وصل هستند؟

باید عرض کرد تمامی دستگاه ها به شیر آب گرم متصل نیستند و در حقیقت شیر ورودی آب گرم برای آنان تعبیه نشده است. در هر دو صورت چه شیر آب گرم وجود داشته باشد چه نباشد المنت وظیفه گرم کردن آب را برعهده دارد. تنها مزیت وجود شیر آب گرم صرفه جویی در مصرف انرژی است. از این رو المنت هم دیرتر دچار فرسایش می شود.

حتما بخوانید:  آموزش جامع شستن پتو با ماشین لباسشویی

نکته: جرم گرفتگی المنت نیز مانع رسیدن به درجه حرارت آب مورد نیاز می گردد.

مطالعه
چطوری هم به مقصد برسی هم وزن کم کنی؟

در ادامه لطفا مقاله دلیل گرم نکردن آب لباسشویی را نیز بخوانید!

در آخر

دلیل گرم نکردن آب لباسشویی را در قطعاتی مانند، ترموستات، سنسور، برد الکتریکی، تایمر، شلنگ آب گرم، شیر برقی و المنت جستجو کنید. عیب یابی، تعمیر و تعویض هر یک از این قطعات کار تخصصی است که مستلزم حضور کارشناسان زبده و مجرب در حوزه تعمیرات لوازم خانگی می باشد. تمامی کادر دکتر تعمیرکار تجربه را با دانش روز درآمیخته اند و با تضمین در کیفیت خدمات و منصفانه ترین دستمزد و هزینه خدمت‌رسانی می کنند. همشهریان مناطق شمال، غرب، جنوب و شرق تهران، شهرستان های حومه نظیر رباط کریم، شهریار، اندیشه و غیره می توانید با تماس با مجموعه دکتر تعمیرکار کلیه خدمات تعمیرات لوازم خانگی برندهای مختلف را دریافت نمایید. اعزام نیروهای که مجهز به حسن اخلاق هستند و حدود اخلاقی را رعایت می کنند جز اولویت و وظایف مهم ماست.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.