رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

فیلر مایعات استیل ۳۱۶

مقدمه

یکی از کاربردی ترین محصولات فولادی که آلیاژهایی با پوشش متفاوت را دارا بوده و امروزه در صنایع مختلفی قابل استفاده است، ورق استیل در گرید ها و نوع های مختلف است. ورق های استیل برطبق آلیاژی که در تولید آن ها به کار رفته است به دو نوع استیل ۳۰۰ و استیل ۴۰۰ دسته بندی شده که هر یک در صنایع متفاوتی به کار گرفته می شود. مهمترین ویژگی که برای ورق استیل برشمرده می شود، ضد زنگ بودن، صیقلی بودن، ظاهر براق و قابلیت بازیافت است. استیل های سری ۳۰۰ در چندین گرید تولید و عرضه می شود که ورق استیل ۳۱۶ معروف به استیل ضد اسید، مقاومت بالاتری در برابر خوردگی داشته و یکی از آلیاژهای پرکاربرد در صنایع غذایی به شمار می رود.

ورق استیل ۳۱۶

دومین ورق استیل ضد زنگ کاربردی در صنایع پس از استیل ۳۰۴، ورق استیل ۳۱۶ است. تشابه بین استیل ۳۱۶ و ۳۰۴ در خواص فیزیکی و مکانیکی و ترکیبات تشکیل دهنده اصلی آن ها بوده و تنها تفاوتی که موجب تمایز استیل ۳۱۶ شده است، استفاده از مقادیر مشخصی عنصر مولیبدن در تولید آن است. در واقع استیل ۳۱۶ دارای ۱۶ درصد کروم، ۱۰ درصد نیکل و ۲ درصد مولیبدن بوده که همین عنصر اضافه در ترکیبات شیمیایی آن موجب مقاومت بسیار بالای این فولاد ضد زنگ در برابر خوردگی و مواد اسیدی شده است.

مطالعه
بهترین دوچرخه برای کودک ۴ ساله کدام است؟

استفاده از استیل در ساخت پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات یکی از ماشین آلات ضروری جهت بالا بردن دقت و سرعت بسته بندی مایعات است که در صنایع غذایی، شیمیایی، دارویی، آرایشی، بهداشتی و مواد اسیدی مورد استفاده قرار می گیرد. نوع متریالی که در ساخت این دستگاه ها استفاده می شود با توجه به نوع مایعات و شرایط به کارگیری دستگاه متفاوت خواهد بود و این نوع دستگاه ها یکی از ماشین آلاتی هستند که به وسیله استنلس استیل تولید می شود. چرا که استیل دارای شکل پذیری بسیار خوبی است، دوام و استحکام بیشتری دارد، به لحاظ بهداشتی کاملا مورد تایید است و جنس بدنه این دستگاه ها با مواد غذایی و خوراکی متناسب است.

دلایل استفاده از ورق استیل ۳۱۶ در ساخت پرکن مایعات

یکی از مهمترین ویژگی هایی که دستگاه های پرکن مایعات باید دارا باشند، قابلیت تحمل حرارت بسیار بالا و فشار زیاد وارد شده بر آن ها است. از طرفی در بسیاری از صنایع از دستگاه پرکن برای افزودن مواد اسیدی به درون بسته بندی های مخصوص استفاده می شود و ضد اسیدی بودن مخزن دستگاه پرکن یکی از ویژگی های مهم آن محسوب می شود. خوشبختانه ورق استیل ۳۱۶، به دلیل وجود عنصر مولیبدن در ترکیبات آن، دارای خاصیت مکانیکی بسیار بالایی است. به گونه ای که نسبت به سایر استیل های سری ۳۰۰ از خاصیت ضد اسیدی خوبی در برابر مواد خورنده برخوردار است.

پرکن مایعات2 - فیلر مایعات استیل 316

از سویی دیگر ورق استیل ۳۱۶ از توانایی جوش پذیری و شکل دهی بسیار عالی برخوردار است. استیل ۳۱۶ به دلیل خاصیت غیر واکنشی، به خوبی باعث افزایش کیفیت دستگاه پرکن و حفظ عملکرد دستگاه در دراز مدت می گردد که این امر هم نقش مهمی در تعمیر و نگهداری و کاهش هزینه آن‌ها خواهد داشت. از آنجا که میزان نیکل و مولیبدن به کار رفته در تولید استیل ۳۱۶ بیشتر از استیل ۳۰۴ است، قیمت ورق استیل ۳۱۶ که در ساخت دستگاه پرکن استفاده می شود بالاتر خواهد بود. اما این افزایش هزینه اولیه، در طولانی مدت و به شکل کاهش در هزینه های ثانویه و بالا رفتن طول عمر دستگاه موجب سودآوری بیشتر و بهره وری بالاتر صنعت مربوطه می گردد.
میزان استقامت ورق استیل ۳۱۶ در برابر گرما و اکسیداسیون تا دمای ۹۲۵ درجه سانتیگراد در شرایط پیوسته و تا دمای ۸۷۰ درجه سانتیگراد در شرایط متغیر و متناوب است. بنابراین مجموع ویژگی های دستگاه پرکن مایعات ساخته شده توسط استیل ۳۱۶ بیانگر بازده کاری بسیار بالای این نوع دستگاه بوده که از لحاظ اقتصادی و میزان مصرف انرژی نقش مؤثری در بهره وری بالای صنعت تولید پرکن مایعات خواهند داشت.

مطالعه
سیم و کابل نسوز

قیمت ورق استیل ۳۱۶

فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت ورق های استیل در سری ۳۰۰ و ۴۰۰ موثر است. در واقع نوع استیل و گرید تعیین شده برای آن نقش تاثیرگذاری در قیمت ورق استیل خواهد داشت. به عنوان مثال استیل ۳۱۶ به دلیل دارا بودن مقادیری از مولیبدن نسبت به گرید ۳۰۴ که فاقد مولیبدن است، از قیمت بالاتری برخوردار است. علاوه بر آن، میزان ضخامت و ابعاد ورق و نوع پرداختی که بر روی ورق های استیل انجام می شود برای هر یک از صنایع متفاوت است و همین امر موجب تغییر قیمت گریدهای استیل خواهد شد. از سویی دیگر نوسانات نرخ ارز و شرایط به وجود آمده ناشی از تحریم موجب می گردد که در هر موقعیتی قیمت نهایی ورق های استنلس استیل متفاوت باشد. بنابراین برای آگاهی از قیمت ورق استیل ۳۱۶ جهت تولید دستگاه پرکن مایعات، می بایست با توجه به نیاز صنعت، نوع مایعات از لحاظ میزان غلظت و اسیدیته بودن و همچنین شدت دما و فشار وارده بر دستگاه نسبت به استعلام قیمت استیل ۳۱۶ اقدام نمود.

مطالعه
آموزش نحوه انبارگردانی در نرم افزار انبارداری میزان

پرکن مایعات4 - فیلر مایعات استیل 316

یکی از اساسی ترین ویژگی های دستگاه پر کن مایعات که ممکن است با انواع مواد شیمیایی، اسیدی، خورنده و با حساسیت بالا سر و کار داشته باشند این است که از مقاومت نسبتا بالایی در برابر محیط های اسیدی و کلریدی برخوردار باشند. استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ اصلی ترین مواد اولیه در ساخت بخش های داخلی دستگاه پرکن مایعات و مخازن نگهدارنده آن ها است که با توجه به خصوصیات منحصر به فردی که در رابطه با ورق استیل ال ۳۱۶ ذکر گردید در کنار مقاومت به مواد اسیدی، این نوع استیل از میان سایر گریدهای ورق های استیل، مناسب ترین فولاد ضدزنگ در تولید و اجرای دستگاه پرکن مایعات است.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.