رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

مزایا و معایب زندگی در طبقه آخر آپارتمان

معمولا بیشتر طبقه آخر آپارتمان ها به علت ارتفاع زیاد و نیروی جاذبه، با مشکل کم بودن فشار آب بر می خورند. چنانچه از سیستم های گرمایشی مثل شوفاژ استفاده کنند این مشکل دو برابر می شود. در فصول سرد سال طبقات بالایی ساختمان ها نسبت به دیگر طبقات سردتر هستند و همچنین آفتاب گیرتر نیز هستند.

طبقات بالاتر می توانند با نصب تانکر و پمپ آب به فشار آب خود کمک کنند. برای خرید پمپ های آب باید به اصول فنی آن دقت کرد و همین طور برای اینکه آلودگی صوتی برای طبقات دیگر ایجاد نشود باید از مخازن استاندارد استفاده شود. بهترین روش برای حل مشکلات طبقات بالاتر کدام اند؟

در این مقاله از املاک داران قصد داریم به مواردی از مزایا و معایب طبقات بالاتر آپارتمان ها اشاره کنیم پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.
top floor1 1 - مزایا و معایب زندگی در طبقه آخر آپارتمان

معایب طبقات بالایی ساختمان چیست؟

طبقات بالایی آپارتمان ها به علت ارتفاع زیاد از زمین دارای معایبی هستند‌. اولین آن کم بودن فشار کم آب و آب رسانی به طبقات بالا است. یکی دیگر از ویژگی های طبقات بالایی آپارتمان ها سرد بودن در فصل سرد و همچنین گرم بودن در فصول گرم سال است که اکثر ساکنان در این باره ناراضی هستند.

بروز حوادث ناگهانی در آپارتمان ها و برج های مسکونی غیر قابل پیش بینی نیست و برای پیشگیری این حوادث باید کارهای لازم انجام شود. در مواقعی که حوادثی مثل زلزله رخ دهد ساکنان طبقات آخر ساختمان با مشکل رو به رو خواهند شد.

از دیگر مشکلات طبقات بالایی می توان به مشکلات پشت بام اشاره کرد، چرا که هر خرابی و رطوبتی به سقف منزل شما آسیب وارد می کند.

از مزایا و معایب زندگی در طبقه آخر آپارتمان چه می‌ دانید؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی آپارتمان ها را بلندتر می سازند. با این وجود بسیاری از افراد زندگی در طبقات بالاتر را به علت چشم انداز زیبایی که دارد ترجیح می دهند. ولی به نظر شما زندگی در طبقه های بالایی یک آپارتمان آیا جنبه مثبت نیز دارد؟ زندگی در این طبقات دو جنبه مثبت(مزایا) و منفی(معایب) دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

مطالعه
چگونه خانه قدیمی را بازسازی کنیم؟

سکونت در آخرین طبقات آپارتمان ها از سال ها پیش در قاره اروپا رواج داشته و افراد ثروتمند در این طبقات زندگی می کردند. از مزایای سکونت در این طبقات می توان به نبود آلودگی صوتی، شلوغی و همچنین مناظر زیبا و چشم نواز اشاره کرد.

ولی به جز این مزایا معایبی نیز وجود دارد و اصلی ترین آن خراب بودن آسانسور و بالا و پایین رفتن از پله ها است که کاری بسیار خسته کننده است. همچنین از دیگر عیوب آن مدیریت نکردن مصرف آب برخی از ساکنین است.

مزایا زندگی در طبقه آخر ساختمان

از اصلی ترین مزایا این طبقات نورگیر بودن آن است، به این علت که آپارتمان های دیگر به دور آن نیستند نور مستقیم به منزل وارد می شود. به علت ارتفاع زیاد این خانه ها از سطح زمین منظره چشم انداز یک شهر را می توانید تماشا کنید.

مزیت دوم آن، کم بودن صدای پمپ آب است و اکثرا طبقات همکف و پایین تر به علت صدای زیاد آن اذیت می شوند. این مشکل با هر بار روشن و خاموش شدن برای طبقات بالا مزاحمتی ایجاد نمی کند‌.

ایمن بودن طبقات بالاتر هر آپارتمان از مزایای مهم آن به شمار می رود‌. به این منظور که هر چی از طبقات پایین تر به بالا می رویم امنیت آن بیشتر می شود‌. چرا که رفت و آمد کمتر است و همین طور پایین آوردن وسایل از طبقه بالا دشوارتر است و حمل این وسایل برای دزد کار آسانی نخواهد بود‌.

معایب زندگی در طبقه آخر آپارتمان

ساکنان طبقه های آخر آپارتمان در فصول سرد سال سرمای بیشتری را احساس می کنند‌ و علت آن بادگیر بودن و کم بودن ساخت و ساز اطراف این آپارتمان ها است. همین طور طبقات میانی به علت محصور بودن گرمای بهتری را دارند.

همانگونه که می دانید ساکنان طبقات بالایی در فصول سرد سرمای بیشتر و در فصول گرم سال به علت گرماگیر بودن گرمای بیشتری را احساس می کنند. به این دلیل در فصول گرم سال کولرهای آبی جوابگو نیستند و باید از کولرهای گازی یا اسپیلت برای خنک نگه داشته خانه خود استفاده کنید.

مطالعه
صفر تا صد انواع ساختمان و مراحل ساخت آن!

این روزها با افزایش طبقات آپارتمان ها برای جلوگیری از حوادث احتمالی باید از سیستم اطفا حریق استفاده کرد و این یکی از معایب طبقات بالاتر است.
top floor3 - مزایا و معایب زندگی در طبقه آخر آپارتمان

طبقات پایینی و همکف آپارتمان

اکثر افراد ترجیح می دهند در طبقات پایین تر و همکف زندگی کنند. اکثر این افراد به علت نبود آسانسور و بالا رفتن از پله ها طبقات همکف را انتخاب می کنند. از دیگر دلایل انتخاب طبقات همکف می توان به دسترسی به فضای بیرونی و حیاط اشاره کرد. به دیگر مزایا و معایب طبقات همکف در ادامه خواهیم پرداخت.

مزایا:

  • دسترسی راحت: ساکنان طبقات همکف به درب اصلی آپارتمان نزدیک تر هستند و رفت و آمدشان راحت تر است.
  • هزینه مناسب: در اکثر آپارتمان ها طبقات همکف هزینه کم تری نسبت به دیگر طبقات دارند. همچنین برای اسباب کشی بسیار راحت تر و در کم ترین زمان می توان وسایل را جا به جا کرد.
  • امنیت: امنیت طبقات همکف از برخی لحاظی خوب و برخی لحاظ دیگر بد است.

معایب:

  • نداشتن چشم‌ انداز: اکثر افرادی که منظره شهر برایشان مهم است طبقات بالاتر را برای سکونت انتخاب می کنند. پس اگر برای شما نیز چشم انداز شهر مهم است بهتر است طبقات همکف را انتخاب نکنید.

طبقات میانی آپارتمان

برخی افراد طبقات وسطی آپارتمان را برای سکونت انتخاب می کنند. این طبقات دارای مزایا و معایبی نیز هستند که به آن اشاره خواهیم کرد.

مزایا:

  • چشم‌ انداز قابل قبول: چنانچه شما جزء افرادی هستید که طبقات بالا را ترجیح می دهید و مورد مناسب خود در طبقات بالا را پیدا نکرده اید می توانید طبقات میانی را انتخاب کنید. چرا که نسبت به طبقات همکف چشم انداز بهتری دارند.
  • مصرف به صرفه انرژی: به صرفه بودن هزینه های آب و برق در طبقات میانی از اصلی ترین مزایای این واحدها است. چرا که تابش نور خورشید به طور مستقیم به این واحدها می خورد و از گرمای بیشتری نسبت به دیگر طبقات برخوردارند. این طبقات به علت محفوظ بودن چه از سمت کف و سقف در فصول زمستان و تابستان از مصرف انرژی کم تری برخوردارند.

معایب:

  • آلودگی صوتی: آلودگی صوتی می تواند از شاخص ترین مشکلات طبقات میانی و همکف باشد که اکثر افراد در این باره کلافه شده اند.
مطالعه
شلتر چیست؟

top floor4 - مزایا و معایب زندگی در طبقه آخر آپارتمان

طبقات بالایی آپارتمان

برخی افراد معتقدند که طبقه آخر آپارتمان نسبت به طبقات دیگر ساختمان ها مناسب تر هستند. اما هر فرد نظری دارد و توصیه ما به شما این است که قبل از خرید هر طبقه از مزایا و معایب آن خبر دار شوید.

مزایا:

  • چشم‌ انداز زیبا: از جمله اصلی ترین مزیت طبقات بالا چشم انداز زیبا و دل نشین آن است.
  • آلودگی صوتی کم تر: چرا که این واحدها در ارتفاع زیادی نسب به زمین قرار دارند و صدای کم تری را می شنوند.
  • امنیت: امنیت این طبقات نسبت به طبقات دیگر بالاتر است.
  • دریافت سر و صدای کم تر از طبقات دیگر: از معایبی طبقات همکف آلودگی صوتی که آرامش ساکنین را بر هم می زند می توان اشاره کرد. این مشکل برای طبقات آخر وجود ندارد و آن ها از صدای پای ساکنان دیگر و ماشین ها مورد آزار و اذیت قرار نمی گیرند‌.

معایب:

مصرف انرژی بالا: در فصل های گرم مثل تابستان به علت گرماگیر بودن طبقات آخر گرمای بیشتری را متحمل می شوند و مداوم آن ها مجبورند از سیستم های سرمایشی استفاده کنند.

کلام پایانی

آن چنان که در این مقاله خواندیم انتخاب طبقه آپارتمانی بسته به نیاز و سلیقه هر فرد متفاوت است همچنین با توضیحاتی که در بالا به شما ارائه داده ایم می توانید مزایا و معایب هر طبقه را مقایسه کنید و در نتیجه با یک انتخاب مناسب برای خرید منزل خود اقدام کنید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، معامله پایاپای، انواع تهاتر ملک با طلا و غیره می شوند.

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.