رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

کاربرد ورق استیل بگیر در یخچال سازی

مقدمه

جالب است بدانید ورق استیل بگیر که در دسته ی آلیاژهای فولادی قرار دارد، به دلیل برخورداری از ویژگی های فوق العاده و منحصر به فرد، توانسته در صنایع مختلف جایگاه ویژه ای داشته باشد.
امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، ورق های استیل بگیر در بیش از ۱۵۰ گرید تولید شده و این فولاد علاوه بر ورق در اشکال مختلفی در اختیار مصرف کننده قرار میگیرد.
یخچال سازی یکی از صنایعی است که ورق استیل بگیر را جزء پرکاربرد ترین مواد اولیه در صنعت خود میداند. از این رو همواره کارشناسان این حوزه در انتخاب بهترین نوع ورق استیل بگیر با گرید مناسب، حساسیت بسیاری به خرج می دهند.
گفتنی است ورق های استیل بگیر به سه دسته ورق های ۴۱۰، ۴۲۰ و ۴۳۰ تقسیم بندی شده، اما در صنعت یخچال سازی ورق استیل ۴۳۰ یکی از بهترین گزینه هایی است که به دلیل دارا بودن خواص و ویژگی هایی که در ادامه به آن اشاره میکنیم، در این زمینه کاربرد بسیاری دارد.
ما در این مقاله قصد داریم تا پس از معرفی ورق استیل بگیر با گرید ۴۳۰، به این سوال پاسخ دهیم که چرا ورق استیل بگیر در صنایع یخچال سازی استفاده می شود؟ پس تا انتها همراه ما باشید.

 

commercial steel refrigerator 500x500 1 - کاربرد ورق استیل بگیر در یخچال سازی

 

معرفی ورق استیل ۴۳۰

آمارها نشان می دهد که از ترکیب کروم و سایر افزودنی ها با آلیاژهای آهن، بیش از ۵۰ مدل ورق استیل بگیر در انواع مختلف ساخته و به بازار عرضه می شود. گفته شده حضور کروم خاصیت شکل پذیری آسان و مقاومت در برابر خوردگی و حرارت به این ترکیب می بخشد.
ورق استیل ۴۳۰ با وجود ۱۶ تا ۱۸ درصد کروم و ۳۵ درصد نیکل توانسته در برابر خوردگی به نسبت سایر گریدها مقاومت بسیار زیادی از خود نشان دهد. بنابراین علاوه بر کاربرد این نوع ورق در صنعت یخچال سازی که از مهمترین عناصر ساخت یخچال به شمار می آید، در زمینه های دیگری مانند ساخت سینک آشپزخانه، کارد و چنگال، دودکش، رومیزی ها، بست ها و…از آن به عنوان مواد اولیه استفاده می شود. از این رو مصرف کننده با توجه به نیاز خود می تواند در زمینه های مختلفی از آن بهره مند شود.
از برتری های ورق استیل ۴۳۰ نسبت به گریدهای مختلف می توان به مقاومت در برابر سفت شدن در دماهای بالا و خوردگی و زنگ زدگی اشاره نمود. باید خاطر نشان کرد که یکی از مهمترین دلایل استفاده از ورق استیل بگیر در صنعت یخچال سازی، خاصیت مغناطیسی این نوع ورق است.
چرا ورق استیل بگیر در صنایع یخچال سازی استفاده می شود؟
همانطور که میدانید از چندین نوع فلز مانند چدن، فولاد، کروم، آلومینیوم و مس به عنوان مواد اولیه در ساخت یخچال به کار برده می شود. معمولاً از فلزاتی مانند فولاد و آلومینیوم برای ساخت قسمت های داخلی و خارجی که تجهیزات برودتی یخچال در آن تعبیه شده، استفاده می شود.
ورق استیل بگیر به ویژه ورق های استیل سری ۴۰۰ به دلیل افزودن میزان بالایی از کربن به ترکیبات آن و دارا بودن ویژگی های مختلف، در صنعت یخچال سازی از اهمیت بالایی برخوردار است.
گفتنی است هر چه میزان کربن بیشتر باشد، گرید مورد نظر قوی تر خواهد بود بنابراین ورق های استیل گرید ۳۰۴ ، ۳۱۶ و به ویژه ورق استیل ۴۳۰ در ساخت یخچال بهترین عملکرد را دارد.

مطالعه
ورق استیل در موتور هوایی

ویژگی های ورق ۴۳۰ 

در بخش های قبل مطالبی را در خصوص ورق استیل با گرید ۴۳۰ در اختیارتان قرار دادیم، حال در این بخش میخواهیم دلایل استفاده از این نوع ورق استیل را با بررسی ویژگی های ورق استیل با گرید ۴۳۰ برایتان شرح دهیم:
•    این نوع ورق استیل به دلیل خاصیت مغناطیسی بی نظیری که دارد توانسته در زمینه های بسیاری به خصوص در صنعت یخچال سازی کارآیی بالایی داشته باشد.
•    شکل پذیری ورق استیل با گرید ۴۳۰ در مقایسه با گرید ۳۰۴ با سختی بیشتری صورت میگیرد.
•    مقاومت بسیار بالای آن در برابر اسیدها، مواد شیمیایی و نیتریک موجب شده تا به نسبت سایر ورق های استیل عملکرد مطلوبی داشته باشد.
•    هنگامی که عملیات یا فرآیندی در دمای بالا بر روی سطح صیقلی ورق ۴۳۰ انجام می شود، در برابر اکسید شدن از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهد.
•    گفتنی است در دمای زیر صفر و یا دمایی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ درجه خاصیت شکنندگی دارد.
•    در شرایط صیقلی یا سفت شده و هم چنین خوردگی حفره و شکاف بسیار مقاوم است.

مطالعه
فرش کلاریس چیست و چه مشخصاتی دارد ؟

6323216 sd - کاربرد ورق استیل بگیر در یخچال سازی

 

قیمت ورق استیل بگیر 

همانطور که میدانید ورق استیل در ابعاد و ضخامت های مختلفی ساخته و به بازار عرضه می شود. هر کدام از انواع ورق های استیل با توجه به کاربرد شان در صنایع مختلف، قیمت های متفاوتی دارند.
گفته شده به دلیل عدم حضور نیکل و مولیبدن در ترکیبات این نوع ورق، قیمت ورق استیل بگیر با گرید ۴۳۰ به نسبت گرید های ۳۰۴ و ۳۱۶ که در ساخت یخچال هم از آن ها بهره میگیرند، بسیار پایین برآورد شده است.
از این با توجه به تغییرات قیمت ارز و هم چنین هزینه هایی که در خط تولید برای تولید کننده تمام می شود، می توان قیمت به روز ورق های استیل را از نمایندگی های فروش مجاز در این حوزه استعلام نمود.

مطالعه
چرا هدیه می دهیم؟

نتیجه گیری

باید خاطر نشان کرد در صنایع مختلفی مانند یخچال سازی که تجهیزات پرکاربردی تولید و به بازار عرضه میکنند به کارگیری مواد اولیه ی با کیفیت و مناسب می تواند در عملکرد آن ها تأثیر چشم گیری داشته باشد.
استفاده از فولاد ضد زنگ با گرید۴۳۰ در ساخت یخچال علاوه بر بازدهی بالا در افزایش طول عمر نیز نقش مؤثری دارد.
امیدواریم در این مقاله با بررسی ویژگی های این نوع ورق توانسته باشیم، مطالبی را در خصوص دلایل استفاده از ورق استیل بگیر در صنعت یخچال سازی با شما به اشتراک بگذاریم.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.