رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

کاربرد ورق استیل نسوز در تولید ماشین آلات

مقدمه

در فرایند تولید کاغذ علاوه بر مواد اولیه، باید ماشین آلات کاغذ سازی را نیز فراهم کنید. فرایند ساخت کاغذ در چندین مرحله انجام می شود که در هر مرحله به ماشین آلات مخصوص نیاز است. آنچه اهمیت دارد این است که ماشین آلات باید از جنس بسیار مرغوب خریداری شوند، تا در طولانی مدت دچار آسیب نشوند. بهترین ماشین آلات کاغذ سازی از جنس ورق استیل نسوز ساخته می شوند. در ادامه دلیل استفاده از این ورق در ساخت ماشین آلات کاغذ سازی را بیان خواهیم کرد.

معرفی ورق استیل نسوز

در معرفی ورق استیل نسوز باید گفت، در این ورق که از نوع زنگ نزن است، میزان کروم و نیکل با هم برابر است. همچنین از عناصر دیگر همچون تیتانیوم، مولیبدن و منگنز در ساخت این ورق استفاده می شود. وجود تیتانیوم و منگنز در کنار کروم و نیکل کمک می کنند تا مقاومت ورق در برابر حرارت افزایش پیدا کند. از این رو، محصول نهایی را ورق نسوز می نامند. این خاصیت و ویژگی باعث شده است این ورق از پرکاربردترین محصولات فولادی در این صنعت شناخته شود. میزان کروم در این محصول حدود ۱۸ درصد است و از آنجایی که خاصیت مغناطیسی در این محصول دیده نمی شود، می توان از آن به عنوان ورق استیل نگیر نیز نام برد.

انواع ورق استیل نسوز

ورق نسوز را در گریدهای۳۰۰ و ۴۰۰  تولید می کنند که هر کدام دارای زیر مجموعه های متفاوتی هستند. زیر مجموعه گرید ۳۰۰ شامل، گریدهای  ۳۰۹، ۳۰۹s، ۳۱۰، ۳۱۰s و ۳۲۱ است که انواع ۳۰۹ و ۳۱۰ دارای کربن بیشتری هستند.
هر یک از این ورق ها دارای مقاومت متفاوتی در برابر حرارت هستند. ورق نسوز ۳۰۹ را با توجه به نوع کاربردی که دارد، در دو نوع صاف و مشبک تولید می کنند. از این رو شما باید متناسب با کاربرد ورق، نوع گرید را مشخص کنید. در ساخت ماشین آلات کاغذ سازی بیشتر از ورق استیل مشبک ۳۰۹ و ورق استیل ۳۱۰ استفاده می کنند.

مطالعه
فیلامنت چیست؟

CW Homepage Sacmi CERAMICS TABELWARE slider 1 2 - کاربرد ورق استیل نسوز در تولید ماشین آلات

مهم ترین دلایل استفاده ورق استیل نسوز در ساخت ماشین آلات کاغذ سازی

•    از ویژگی های مهم این فلز، قابل بازیافت بودن آن است. اگر دستگاه کاغذ سازی به هر دلیلی باید معدوم شود، می توان آن را به عنوان یک کالای بازیافتی به فروش رساند. این ماشین آلات پس از خارج شدن از رده، دوباره بازیافت می شوند و برای ساخت محصولات دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.
•    علاوه بر ماشین آلات کاغذ سازی این متریال در ساخت کوره و دیگ های بخار، صنایع پتروشیمی، خطوط گاز، تجهیزات نیروگاهی و سایر صنایع نیز استفاده می شود.
•    مقاومت بالا در برابر حرارت شرایطی را فراهم می کند تا دستگاه ها با جنس استیل نسوز،  بتوانند حدود ۶۵۰ درجه سانتیگراد حرارت را تحمل کنند و هیچ گونه تغییر شکلی در آن ها دیده نمی شود.
•    تنوع در ورق استیل نسوز بسیار است، شما باید با توجه به کاربرد ورق و بررسی ویژگی ها از جمله پایداری در برابر حرارت، میزان انعطاف پذیری ورق، یک ورق با گرید مناسب را خریداری کنید.
•    این متریال در برابر اکسیژن هوا مقاوم است و دچار زنگ زدگی نمی شود، از این رو دستگاه ها را می توانید در انواع شرایط آب و هوایی نگه دارید.
•    از دیگر مشخصات این ورق می توان به چقرمگی، پوسته پوسته نشدن، انعطاف پذیری و قابلیت جوشکاری اشاره کرد. نوع جوشکاری برای این ورق ها می تواند متفاوت باشد و از جوش ذوبی و یا الکترود برای آن ها استفاده کرد. به دلیل خواص مکانیکی، جوشکاری این ورق در زمان کوتاهی انجام می شود.
•    در برخی از موارد علاوه بر ورق ۳۰۹ از ورق استیل نسوز گرید ۳۱۰ نیز برای ساخت ماشین آلات کاغذسازی استفاده می کنند که این ورق نیز می تواند تا دمای ۱۱۵۰ درجه سانتیگراد نیز مقاومت داشته باشد و تغییر شکل ندهد.
•    ورق استیل ۳۰۹ معمولاً در ضخامت ۰.۰۳ تا ۵۰ میلیمتر و ورق استیل ۳۱۰ در ضخامت ۰.۳ تا ۱۰۰ میلیمتر تولید می شود.
•    از ویژگی های مشترک در ورق های استیل گرید ۳۰۹ و ۳۱۰ می توان به اسقامت بالا در برابر زنگ زدگی اشاره کرد. اگر دستگاه هایی که خریداری شده در محیطی نمناک قرار بگیرند، دچار زنگ زدگی نمی شوند.

مطالعه
جدیدترین تلویزیون سامسونگ

خرید ورق استیل نسوز

می توانید این ورق را به دو صورت شیت و رول با ضخامت های متنوع خریداری کنید. قیمت ورق استیل نسوز گرید ۳۰۹ و ۳۱۰ به دلیل نوسانات موجود در بازار متغیر است. عوامل دیگری همچون ضخامت، ابعاد و کیفیت ورق نیز در قیمت محصول تأثیرگذار هستند. گرچه ورق نسوز از قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات فولادی برخوردار است، اما نکته قابل توجه این است که این محصول عمر طولانی دارد و نیازی نیست برای نگهداری و تعمیرات آن، هزینه های گزافی را پرداخت کنید.
به دلیل متریال به کار رفته در این ورق ها، ورق ۳۰۹ از قیمت پایین تری نسبت به ورق استیل ۳۱۰ برخوردار است. از آنجایی که در صنایع، ماشین آلات وظیفه اصلی را برعهده دارند، توصیه می شود بهترین متریال ها را انتخاب کنید.

مطالعه
نقشه مترو مشهد ۱۴۰۱ ساعت حرکت و راهنمای کامل تمام خط ها

نتیجه گیری و جمع بندی

ورق استیل نسوز در گریدهای متنوعی تولید می شود که هر یک از گریدها برای کارهای مخصوص استفاده می شوند. در صنعت کاغذ سازی برای ساخت ماشین آلات، بیشتر از ورق استیل نسوز گرید ۳۰۹ و ۳۱۰ استفاده می شود. با انتخاب ماشین آلات از جنس ورق نسوز گرید ۳۰۹ و گرید ۳۱۰، طول عمر ماشین آلات افزایش پیدا می کند. ویژگی هایی همچون مقاومت در برابر حرارت، رطوبت و ضربه باعث شده است، در بسیاری از صنایع از جمله صنعت پتروشیمی و گاز این محصول کاربرد گسترده داشته باشد.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.