رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

ارز سروم SRM چیست؟

ارز سروم SRM چیست؟ اکنون که در حال خواندن این مقاله می باشید، حتما به دنبال اطلاعاتی در ارتباط با ارز دیجیتال سروم SRM هستید. آیا با نحوه خرید و فروش این رمز ارز آشنا هستید؟

آیا می دانید چه کیف پول هایی از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کند؟ در این مقاله ما به معرفی کامل ارز دیجیتال سروم SRM خواهیم پرداخت. همچنین به شما کیف پول هایی را معرفی خواهیم کرد که می توانید از آن برای ذخیره سازی رمز ارز سروم SRM استفاده نمایید.

اما بیایید با هم یک نگاه کلی به رمز ارز سروم SRM در مقدمه این مقاله بیاندازیم. ارز دیجیتال سروم SRM یکی از ارزهای دیجیتال با استاندارد ERC-20 می باشد. و SRM توکن ارائه شده پلتفرم سروم Serum است. سروم Serum یکی از صرافی های غیرمتمرکز است که کاربران می توانند از آن برای مبادله ارزهای دیجیتال استفاده کنند. لازم است که بدانید در این صرافی نیاز به احراز هویت نیست.

ارز دیجیتال سروم SRM چیست؟

srm 1 700x292 - ارز سروم SRM چیست؟

اگر بخواهیم در یک جمله ارز دیجیتال سروم SRM را برای شما عزیزان معرفی کنیم، می توان گفت سروم یک توکن مدیریتی در پلتفرم Serum است که بر بستر بلاکچین سولانا پیاده سازی شده است. اما نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که این توکن دارای نسخه ERC-20 نیز هست.

یکی از موارد استفاده توکن سروم SRM این است که عملکرد پلتفرم Serum را بهبود می بخشد. همچنین توکن SRM برای پرداخت کارمزد معاملات در صرافی سروم Serum نیز مورد استفاده قرار می گیرد. دارندگان توکن SRM می توانند در کارمزد معاملات خود نیز تخفیف دریافت کنند.

به طور کلی حدود ۱۰ میلیارد توکن SRM برای حداکثر میزان عرضه ارائه شده است و از ابتدا ۱۷۵ میلیون توکن در گردش است. کسانی که توکن سروم SRM را دارند می توانند در پلتفرم Serum در ارتباط با برخی از پارامترها رای دهند. یکی از این پارامترها اصلاح هزینه های آینده است.


معرفی صرافی غیرمتمرکز سروم Serum

srm 2 700x292 - ارز سروم SRM چیست؟

سروم Serum یک صرافی غیرمتمرکز است که بر روی بلاکچین سولانا Solana ساخته شده است. اگر با سولانا آشنا نیستید لازم است که بگوییم سولانا Solana یک پلتفرم بلاکچین است که هدف آن افزایش مقیاس پذیری می باشد. با استقرار سروم Serum در بلاکچین سولانا، این پلتفرم می تواند به طور کامل از سرعت و مقرون به صرفه بودن معاملات انجام شده در بلاکچین بهره مند شود.

همچنین این پلتفرم بر خلاف سایر صرافی های غیرمتمرکز DEX، از معاملات مبتنی بر اوردر بوک یا دفتر سفارشات مانند صرافی های متمرکز ارزهای رمزنگاری شده برخوردار است. صرافی غیرمتمرکز سروم Serum در حال حاضر از ۳۰ بازار مختلف ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند که همگی با USDT و USDC معامله می شوند.

مطالعه
مرکزتعمیر ماشین ظرفشویی ایندزیت

سروم Serum قصد دارد تا نوع جدیدی از صرافی های غیرمتمرکز را اجرا کند و قصد رقابت با پلتفرم هایی همچون صرافی یونی سواپ، صرافی سوشی سواپ و بنکور را دارد. پروژه های مالی غیرمتمرکز موجود DeFi نیز می توانند به ویژگی ها و نقدینگی سروم Serum دسترسی داشته باشند، صرفه نظر از اینکه بر چه بلاکچین ساخته شده اند.

همانطور که در قسمت قبلی مقاله گفتیم، توکن کاربردی سروم، SRM است که به دارندگان این امکان را می دهد تا ۵۰% تخفیف در هزینه های مبادلات خود دریافت کنند.


بررسی تاریخچه و بنیانگذاران ارز دیجیتال سروم Serum

srm 3 700x292 - ارز سروم SRM چیست؟

سرپرستی تیم سروم Serum بر عهده Sam Bankman-Fried می باشد. بانکمن فراید در سال ۲۰۱۷ Alameda Research را راه اندازی کرد که یک شرکت تجاری ارزهای رمزنگاری شده می باشد. این شرکت نقدینگی را ارائه می دهد و دارایی های دیجیتال را برای افراد و سرمایه گذاران نهادی مدیریت می کند.

در سال ۲۰۱۹ بانکمن فراید FTX را راه اندازی کرد، که به سرعت به یکی از بزرگترین پلتفرم های تجاری معاملات رمزنگاری جهان تبدیل شد. سرم Serum آخرین اقدام بانکمن فراید است. این پروژه یکی از پلتفرم های نوظهور امور مالی غیرمتمرکز است.


عملکرد پلتفرم سروم Serum چگونه است؟

srm 4 700x292 - ارز سروم SRM چیست؟

صرافی غیرمتمرکز سروم Serum در حال توسعه می باشد و دارای سه مکانیزم اساسی است. یکی از آنها توکن های SPL می باشد. رمز ارزهای موجود در پلتفرم سروم مانند USDC ،YFI و USDT توکن های با استاندارد ERC-20 نمی باشند. این ها توکن های SPL هستند. توکن های SPL در سولانا همانند توکن های ERC-20 در شبکه اتریوم می باشند.

در صرافی سروم Serum توکن هایی که SPL نمی باشند، برای استفاده در این پلتفرم رپد می گردند. در واقع همانند رمز ارز بیت کوین که برای استفاده در پروتکل های اتریوم رپد می شود.

طراحی پلتفرم سروم به منظور تسهیل معاملات می باشد. این پلتفرم قصد دارد با یکپارچه سازی در شبکه سولانا، از سرعت و مقرون به صرفه بودن تراکنش ها سود برد و اجازه دهد آنها در بلاکچین خود تسویه شوند.

در صرافی های متمرکز، دفتر سفارشات یا اوردر بوک به لیستی از سفارشات خرید و فروش اشاره می کند که بر اساس سطوح قیمت سازماندهی شده و توسط یک نهاد مرکزی نگهداری می شود. هدف صرافی غیرمتمرکز سروم این است که این فرآیند را در زنجیره با مطابقت فروشندگان و خریداران بر اساس سفارشات خودکار کند.

بر خلاف AMMها، که تریدرها ارزهای رمزنگاری شده را از منابع نقدینگی خرید و فروش می کنند، سروم به کاربران خود کنترل کامل سفارشات را می دهد. در واقع به انها این امکان را می دهد که قیمتی را که مایل به خرید و فروش دارایی های خود هستند انتخاب کنند.


بررسی ویژگی های پلتفرم سروم Serum

srm 5 700x292 - ارز سروم SRM چیست؟

در این قسمت از مقاله به بررسی ویژگی های پلتفرم ارائه دهنده ارز دیجیتال سروم خواهیم پرداخت. همچنین قصد داریم بررسی نماییم که چه ویژگی هایی این پلتفرم را منحصر به فرد ساخته است.

مطالعه
کانال سیگنال بورس

۱.اولین مورد که به آن اشاره خواهیم کرد، معماری توزیع شده پلتفرم سروم Serum است. اگرچه رمز ارزها در بلاکچین های کاملا توزیع شده ذخیره می شوند، اما صرافی ها وب سایت های متمرکزی هستند. این بدان معناست که ممکن است ان پلتفرم هک شود.

با استفاده از صرافی های غیرمتمرکز مانند سروم، هیچ مرجعی برای تایید یا رد تراکنش ها وجود ندارد و این نوع از پلتفرم ها کمتر در معرض خطرات امنیتی می باشند.

۲.از دیگر ویژگی های سروم این است که به عنوان یک کوین مبتنی بر سولانا معرفی می شود. مقیاس پذیری سولانا یک مزیت فوق العاده نسبت به کوین های دیگر است.


بررسی روند قیمت ارز دیجیتال سروم SRM

اکنون که در حال نگارش این مقاله می باشیم یعنی در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۱ قیمت ارز دیجیتال سروم SRM، برابر با ۷.۶۶ دلار آمریکا است و حجم معاملات این رمز ارز برابر با ۱۷۱،۶۴۱،۶۵۷ دلار می باشد.

رمز ارز SRM در ۲۴ ساعت گذشته ۴.۱۹% افزایش قیمت داشته است و در حال حاضر در رتبه ۹۶ سایت کوین مارکت کپ قرار دارد. لازم به ذکر است که این ارز دیجیتال در تاریخ ۱۱ آگوست ۲۰۲۰ به بالاترین قیمت خود یا ATH رسیده است. در ادامه مطالب شما می توانید نمودار قیمت این ارز دیجیتال را مشاهده نمایید:

srm chart 700x348 - ارز سروم SRM چیست؟


خرید و فروش ارز دیجیتال سروم SRM چگونه است؟

srm 6 700x292 - ارز سروم SRM چیست؟

اگر قصد خرید و یا سرمایه گذاری در بستر ارز دیجیتال سروم SRM را دارید، و یا اینکه می خواهید این رمز ارز را به فروش برسانید می توانید از صرافی ها استفاده کنید. امروزه صرافی های بسیاری مشاهده می شوند که می توان از آنها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کرد.

در ابتدا شما باید در یکی از صرافی های پشتیبان کننده این ارز دیجیتال ثبت نام کنید. سپس در صورت نیاز به احراز هویت بپردازید. توجه نمایید که کاربران ایرانی به دلیل تحریمات موجود قادر به خرید مستقیم رمز ارز SRM نیستند، به همین دلیل می توانند در ابتدا یکی از استیبل کوین ها را خریداری نموده، سپس به رمز ارز سروم SRM در صرافی ها تبدیل کنند.


معرفی صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال سروم SRM

srm 7 700x292 - ارز سروم SRM چیست؟

برای آشنایی با صرافی های آنلاین خارجی که از رمز ارز سروم SRM پشتیبانی می کنند، در ابتدا می توانید به سایت کوین مارکت کپ مراجعه کرده و رمز ارز SRM را جستجو نمایید. پس از وارد شدن به صفحه رمز ارز سروم SRM صرافی های پشتیبان کننده آن در قسمت Market قابل مشاهده می باشد. در ادامه به معرفی تعدادی از آنها خواهیم پرداخت.

  1. صرافی Binance
  2. صرافی Huobi Global
  3. صرافی FTX
  4. صرافی OKEx
  5. صرافی Bithumb

کیف پول های پشتیبان کننده ارز دیجیتال سروم SRM

srm 8 700x292 - ارز سروم SRM چیست؟

اولین اقدامی که پس از خرید ارز دیجیتال سروم SRM باید انجام دهید این است که به دنبال کیف پولی باشید که از رمز ارز سروم SRM پشتیبانی می کند. شما می توانید برای ذخیره سازی این ارز دیجیتال از کیف پول هایی که در ادامه مقاله به شما معرفی می نماییم، استفاده کنید.

  1. کیف پول لجر Ledger: یک کیف پول سخت افزاری می تواند بهترین انتخاب شما برای ذخیره سازی ارز دیجیتال سروم SRM باشد. کیف پول لجر Ledger یکی از کیف پول های سخت افزاری است که می توانید از آن برای ذخیره سازی رمز ارز سروم استفاده نمایید.
  2. کیف پول Solana: سروم Serum خود کیف پول Solana را توصیه می کند که یکی از کیف پول های نرم افزاری است. این کیف پول برای کار با دارایی های مبتنی بر سولانا طراحی شده است.
  3. کیف پول تراست Trust: یکی دیگر از کیف پول های نرم افزاری که می توانید برای ذخیره سازی ارز دیجیتال سروم SRM از آن استفاده نمایید، کیف پول تراست می باشد. این کیف پول از رمز ارزهای بسیاری پشتیبانی می کند. کاربران می توانند کیف پول تراست را به راحتی بر روی تلفن همراه خود نصب نمایند.
مطالعه
چطور در شمال ویلا خوب بخریم

آینده ارز دیجیتال سروم SRM چگونه است؟

srm 14 700x292 - ارز سروم SRM چیست؟

اکنون پروژه های دیفای با مشکلاتی مواجه می باشند. پلتفرم ارائه دهنده ارز دیجیتال سروم قصد دارد تا فاصله میان تریدرهای حرفه ای و دیفای را بر طرف نماید. در صرافی غیرمتمرکز سروم Serum مقیاس پذیری و غیرمتمرکز بودن می تواند مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران و تریدرها قرار گیرد و نظر انها را به خود جلب کند.

با توجه به ویژگی ها و پیشرفت پلتفرم سرم می توان آینده خوبی را برای آن در نظر گرفت. همچنین پیشرفت پلتفرم سروم می تواند تاثیر بسزایی در آینده قیمتی رمز ارز SRM داشته باشد. اما لازم است که قبل از سرمایه گذاری در بستر این ارز دیجیتال تمامی عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت رمز ارزها را بررسی نمایید. زیرا بازارهای مالی همواره با نوساناتی همراه می باشد.


کلام پایانی ارز دیجیتال سروم SRM

رمز ارز سروم SRM که در این مقاله به معرفی آن پرداختیم، توکن ارائه شده پلتفرم Serum است که در گروه صرافی های غیرمتمرکز قرار دارد. ارز دیجیتال SRM در این پلتفرم می تواند برای دریافت تخفیف در کارمزد معاملات مورد استفاده قرار گیرد.

صرافی سروم Serum بر روی بلاکچین سولانا ساخته شده است و توکن SRM می تواند عملکرد این پلتفرم را بهبود بخشد. کاربران می توانند ارز دیجیتال سروم SRM را از صرافی هایی همچون بایننس، هیوبی گلوبال و بیت هامب خریداری نمایند. همچنین می توانید برای ذخیره سازی ارز دیجیتال SRM از کیف پول تراست استفاده نمایید. امیدواریم که تا انتهای این مقاله با ارز دیجیتال سروم SRM و پلتفرم ارائه دهنده آن به طور کامل آشنا شده باشید.

از اینکه تا پایان مقاله “ارز دیجیتال سروم SRM” همراه ما بودید از شما سپاس گزاریم.

منبع : زوم ارز

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.