رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

آیا برنارد آرنو را میشناسید؟

زندگینامه برنارد آرنو

بیب - آیا برنارد آرنو را میشناسید؟

برنارد آرنو در حال حاضر ثروتمندترین مرد جهان است. او یک کارآفرین موفق، تاجر و یک کلکسیونر آثار هنری است. برنارد آرنو اهل فرانسه است. به گزارش مجله فوربز او در سال ۲۰۱۸ عنوان ثروتمندترین مرد اروپا را به خود اختصاص داد. در حال حاضر نیز (فوریه ۲۰۲۳) بر اساس گزارش اعلام شده از ثروتمندترین افراد جهان ، برنارد آرنو با ثروتی معادل ۱۸۶ میلیارد دلار، در رتبه نخست این لیست، بالاتر از ایلان ماسک و جف بزوس قرار گرفته است. در این مقاله با زندگینامه برنارد آرنو از مجله موفقیت یکشو با ما همراه باشید.

تولد و دوران کودکی

برنارد ژان ایتن آرنو (Bernard Arnault) در پنجم مارس سال ۱۹۴۹ در شهر روبه واقع در شمال فرانسه متولد شد. مادرش، ماری ژوزف ساوینل نام داشت و نام پدر او ژان لئون آرنو بود. ژان لئون یک کارخانه دار و صاحب یک شرکت ساخت و ساز به نام فیرت و ساوینل بود. برنارد دو خواهر به نام‌های Marie-Josée Sintes و Danielle Poitrone و یک برادر به نام Jean-Pierre Arnault دارد.

برنارد دوران دبیرستان خود را در مدرسه ماکسنس در شهر روبه گذراند. او در سال ۱۹۶۹ تصمیم گرفت تا برای ادامه تحصیل به شهر پاریس برود. سپس در دانشگاه پلی تکنیک پاریس مشغول تحصیل شد. او در سال ۱۹۷۱ مدرک مهندسی عمران خود را دریافت کرد. پس از دریافت مدرک مهندسیش، بنا به درخواست پدر، به شرکت ساختمان سازی و املاک پدرش پیوست.

آغاز فعالیت حرفه ای

برنارد در سال ۱۹۷۶ پدرش را قانع کرد که با پرداخت ۴۰ میلیون فرانک بابخش تولیدی شرکت تسویه حساب کند و تنها روی معاملات املاک تمرکز کند. شرکت جدید تغییر نام داد و حوزه فعالیت ان نیز تغییر کرد. این شرکت اقامتگاه های خاص مسافرتی با امکانات خاص ارائه می کرد. برنارد آرنو سه سال بعد یعنی در سال ۱۹۷۹ جانشین پدر شد و در جایگاه ریاست شرکت به فعالیت خود ادامه داد.

مطالعه
اندرو تیت کیست

در سال ۱۹۸۱ فرانسوا میتران رئیس جمهور فرانسه شد. به همین دلیل آرنو تصمیم گرفت به کشور ایالات متحده مهاجرت کند. او در آمریکا شرکت فرینل را تاسیس کرد. سپس ساختمان هایی مسکونی در پالم بیچ فلوریدا احداث کرد.

در شال ۱۹۸۴ یعنی سه سال بعد از مهاجرت آرنو، سوسیالیست های فرانسه تغییر رویه دادند. او نیز مجددا به فرانسه بازگشت. در فرانسه در شرکتی که در زمینه فروش کالاهای لوکس فعالیت می کرد، در سمت مدیر ارشد اجرائی شروع به کار کرد. این شرکت فیانسیر آگاش نام داشت.

خرید کریستین دیور

برنارد آرنو با هدف به دست آوردن برند کریستین دیور، شرکت مالک آن که نساجی بوساک نام داشت را خریداری کرد. این شرکت در بحران مالی ورشکسته شده بود. او سرمایه لازم برای خرید این شرکت را از طریق بنگاه سرمایه گذاری بانک لازارد و امتیازهای اعطایی از سمت دولت، به شرکت ها، با هدف جلوگیری از تعدیل نیرو، تامین کرد. برنارد آرنو تصمیم داشت کریستین دیور را به یک هایپر مارکت برای کالاهای لوکس تبدیل کند. کالاهایی که قشر متوسط جامعه نیز توان خرید آنها را داشته باشند.

ssss - آیا برنارد آرنو را میشناسید؟

خانواده آرنو تنها توانستند ۱۵ میلیون دلار از سرمایه لازم برای خرید نساجی بوساک را تامین کنند و در حدود ۸۰ میلیون دلار دیگر را شرکت سرمایه گذاری لازاد تامین کرد. اندکی پس از خرید بوساک، آرنو مجبور شد تا کل سرمایه شرکت را به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار به فروش برساند. از سرمایه های شرکت او توانست برند دیور و فروشگاه لوبن مارشه را نگه دارد. آرنو در سال ۱۹۸۵ به عنوان مدیر عامل شرکت دیور منصوب شد.

سرمایه گذاری در شرکت LVMH

در سال ۱۹۸۷ فردی به نام هنری راکمیه که رئیس سابق شرکت لویی ویتون بود به آرنو پیشنهاد داد تا در شرکت LVMH سرمایه گذاری کند. آرنو نیز این پیشنهاد را پذیرفت و با پرداخت ۱.۸ میلیون یورو مالک ۲۴ درصد از سهام این شرکت شد. تا چند سال بعد نیز او همچنان اقدام به خرید سهام این شرکت کرد و چند صد میلیون دلار دیگر در این شرکت سرمایه گذاری کرد و تا سال ۱۹۸۹ توانست مالک ۴۳.۵ درصد از سهام این شرکت شود و درصد حق رای او نیز به ۳۵ درصد افزایش یافت. در این زمان بود که او در سمت رئیس هیئت مدیره اجرائی و مدیر عامل شرکت فعالیت خود را آغاز کرد.

مطالعه
زندگی نامه ون گوگ سختی ها و تلاش ها

برنارد آرنو پس از اینکه به عنوان مدیر عامل شرکت فعالیت خود را اغاز کرد، تعداد زیادی از مدیران اجرائی شرکت را اخراج کرد. این اقدام آرنو چهره ی بدی از او در اذهان عمومی ایجاد کرد و مردم او را فردی می دانستند که با اخراج دیگران به مقام و منصب بالایی دست پیدا کرده است. اما برنارد آرنو بدون توجه به حرف ها و نظرات دیگران، مدیران کارآمدتر و با استعدادتری را جایگزین مدیران قبلی کرد. این اقدام آرنو به بهبود وضعیت شرکت کمک بسیاری کرد.

0x0 - آیا برنارد آرنو را میشناسید؟

برنارد آرنو برنامه های زیادی برای رشد و پیشرفت شرکت طراحی کرد. او در دهه نود میلادی اقدام به خرید چند تولید کننده کالاهای لوکس کرد. از جمله این شرکت ها می توان به شرکت اسپانیایی لوئوه که در زمینه مد و فشن فعالیت میکند، شرکت عطر و ادکلن گرلن، شرکت آمریکائی سِفورا و مارس جاکوبز اشاره کرد. خرید این شرکت ها توسط آرنو، شرکت LVMH را به یک غول بزرگ در صنعت تولید کالاهای لوکس تبدیل کرد.

شرکت LVMH به همراه کریستین دیور مالک ۵۰ برند از معروفترین تولیدات کالاهای لوکس در جهان هستند. هم اکنون بیش از ۵۶ هزار کارمند در شرکت LVMH مشغول به کار هستند که ۴۰ درصد از این تعداد در فرانسه مشغول به کار هستند.

این شرکت بزرگ در حدود ۱۵۰۰ فروشگاه بزرگ و معتر در سطح جهان فعالیت می کند. به همین دلیل امکانات بسیار خوبی برای ارائه و فروش محصولات خود در اختیار دارد.

مطالعه
زندگی نامه استیو جابز تلاش ها و فعالیت ها

آرنو با جدیت فراوان و با تمرکز بالا بر نحوه فروش محصولات خود نظارت و کنترل دارد. او تمام مکان هایی که محصولاتش را به فروش می رسانند با دقت زیر نظر دارد.

برنارد آرنو همیشه علاقمند بود تا رسانه ای قدرتمند در اختیار داشته باشد. به همین منظور اقدام به خرید روزنامه ای اقتصادی به نام “لا تریبون” کرد. او برای خرید این روزنامه ۱۵۰ میلیون یورو پرداخت کرد. اما در سال ۲۰۰۷ به این نتیجه رسید که لا تریبون رسانه ای که او دنبالش بوده نیست. او آن را فروخت و به جای آن روزنامه Les Echos را به قیمت ۲۴۰ میلیون یورو خریداری کرد.

زندگی شخصی

برنارد آرنو دو بار ازدواج کرده است و پنج فرزند دارد. همسر اول او آنه دواورین نام داشت و آنها در سال ۱۹۷۳ ازدواج کردند. آنها دو فرزند دارند، دلفین و آنتوان که هر دو به عنوان مدیر در شرکت خانوادگیشان فعالیت می‌کنند. آنها ۱۳ سال در کنار هم زندگی کردند و سر انجام در سال ۱۹۹۰ از هم جدا شدند. دلفین دختر او قائم مقام شرکت لویی ویتون است. آنتوان نیز مدیر عامل شرکت برلوتی، یکی از زیر مجموعه های شرکت LVMH است. او همچنین رئیس هیئت مدیره شرکت ایتالیایی لورو پیانا نیز هست.

در سال ۱۹۹۱، برنارد آرنو با هلن مرسیه (Helene Mercier) ازدواج کردند. هلن مرسیه یک نوازنده پیانو، کلکسیونر نت های موسیقی و استاد دانشگاه مشهور در فرانسه است. آنها صاحب سه فرزند پسر به نام های ژان، فردریک و الکساندر شدند.

برنارد آرنو همچنین دارای چندین نوه است که نتیجه‌ی ازدواج‌ قبلی اوست.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.