رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

زندگینامه رابرت کیوساکی سختی ها و اهداف

رابرت کیوساکی 167x300 - زندگینامه رابرت کیوساکی سختی ها و اهداف

زندگینامه رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی (به انگلیسی: Robert Kiyosaki) (زاده ۸ آوریل ۱۹۴۷) سرمایه‌گذار و نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول است. همچنین کتاب کسب ثروت به روش پدر پولدار نیز که در واقع، ادامه مباحث کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول می‌باشد، از آثار اوست.

زندگی شخصی رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی در هاوایی به دنیا آمد و در همان‌جا بزرگ شد. او چهارمین نسل از یک خانوادهٔ دورگه ژاپنی–آمریکایی است. خانواده‌اش ترکیبی از مدرسان ممتاز و برجسته مملکت بودند. پدرش رئیس آموزش و پرورش ایالت هاوایی بود. رابرت پس از پایان دوره دبیرستان، در نیویورک به ادامه تحصیل پرداخت و پس از به پایان رساندن دانشگاه، به نیروی تفنگداران دریایی آمریکا پیوست و به عنوان افسر و خلبان هلیکوپترهای سنگین نظامی به ویتنام رفت.

همسر او کیم کیوساکی است که به رابرت کیوساکی در نوشتن کتاب‌هایش کمک می‌کند.

ن طور که در معروف‌ترین کتابش با نام «پدر پولدار، پدر بی‌پول» عنوان کرده، پدر خودش «رالف ا.کیوساکی» مدرک دکترا داشته و فردی دانشگاهی بوده است. مادرش «مارجوری ا.کیوساکی» هم یک پرستار بود. رابرت، دو خواهر به نام‌های ایمی و بث و یک برادر به نام جان دارد. نام همسرش نیز «کیم کیوساکی» است. در این میان، فردی وجود دارد که تغییر زیادی در زندگی رابرت و حتی افراد زیادی از سراسر جهان ایجاد کرده است. این فرد، پدرخوانده رابرت است که بر خلاف پدر واقعی‌اش، تحصیلات دانشگاهی نداشت و به زور تا کلاس هشتم درس خوانده بود. با این وجود، او پدرخوانده‌اش را «پدر پولدار» خطاب می‌کند و تاکنون، آموزه‌های او را به عنوان درس‌هایی از تجارت در زندگی‌ خود اجرا کرده است.

بی‌خانمانی رابرت کیوساکی

یک از جالب ترین و درس آموز ترین اتفاقات در زندگینامه رابرت کیوساکی ماجرای بی خانمانی و بی پولی او است. سال ۱۹۸۵، روزگار بی‌خانمانی و شرایط سخت مالی برای رابرت و همسرش کیم بود. آن‌ها ورشکسته شده بودند، پول اندکی از پس‌اندازشان باقی مانده بود و تاریخ کارت‌های اعتباری‌شان هم تمام شده بود. تمام زندگی آن‌ها به یک تویوتای قهوه‌ای کهنه محدود می‌شد. بعد از دو هفته بی‌خانمانی، یکی از دوستانشان آن‌ها را در زیرزمین خانه‌اش ساکن کرد. همسر کیوساکی می‌گوید «در آن زمان، نداشتن درآمد بزرگ‌ترین نگرانی ما بود. همه دوستانمان به ما می‌گفتند دیوانه هستیم و باید هر چه زودتر کار پیدا کنیم تا حقوق ثابت و ماهیانه داشته باشیم. ولی این چیزی نبود که ما می‌خواستیم. در نهایت تصمیم گرفتیم کاری را شروع کنیم. رابرت تدریس برخی از دوره‌های آموزشی را آغاز کرد. من هم در خط تولید لباس یکی از دوستانم به عنوان بازاریاب مشغول به کار شدم. برای بازاریابی به سالن‌های آرایش می‌رفتم و بوتیک‌های کوچک راه‌ می‌انداختم. هیچ حقوق ثابتی در کار نبود. تنها چیزی که عاید من می‌شد، کمیسیون‌های اندکی بودند که به زور ما را اداره می‌کردند. اما چون هدفم تبدیل شدن به یک بازاریاب نبود، توانستم آن سختی‌ها را تحمل کنم. در تمام آن مدت، من داشتم از نگاه یک کارآفرین به ماجرا نگاه می‌کردم و این به من کمک کرد تا فوت و فن کار را یاد بگیریم.» اوضاع خراب اقتصادی این خانواده کوچک، خیلی پایدار نماند و آن‌ها در سال ۱۹۹۸ و هم‌زمان با تاسیس شرکت پدر پولدار، میلیونر شدند.

مطالعه
زندگی نامه ایلان ماسک + سخنرانی او درباره ثروتمند شدن

پدر پولدار واقعی رابرت کیوساکی چه کسی بود؟

پدر پولدار واقعی رابرت کیوساکی - زندگینامه رابرت کیوساکی سختی ها و اهداف

کتاب «پدر پولدار پدر فقیر»، پرفروش‌ترین کتاب مالی شخصی است که رکوردهای آمازون را شکست و به بیش از ۸۰ زبان زنده دنیا همچون فارسی ترجمه شد. شخصیت اصلی آن کتاب یا همان پدر پولدار نیز به عنوان یکی از تأثیرگذارترین مشاوران مالی، نگرش مالی میلیون‌ها انسان را تغییر داد و در زندگینامه رابرت کیوساکی باید در مورد آن مطالعه شود. تا اینجای کار، همه چیز مرتب و آرام است. ماجرا از آنجا شروع می‌شود که مردم بعد از خواندن کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول، به این سوال می‌‌رسیدند که شخصیت واقعی پدر پولدار چه کسی است؟ آیا او در هاوایی هم به اندازه تمام جهان مشهور است؟ در حقیقت، رابرت کیوساکی تا مدت‌ها، سخنی در رابطه با هویت واقعی پدر پولدار نزد تا آن که در یک مصاحبه رادیویی در زادگاهش آن هم در مقابل پسر پدر پولدار، تایید کرد که شخصیت اصلی کتابش، فردی واقعی با نام «‌ریچارد واسمان کیمی (Richard Wassman Kimi)» است. با شنیدن این خبر، افراد زیادی برای یافتن پدر پولدار دست به کار شدند. اما لازم نبود خیلی به خودشان زحمت بدهند. چون ریچارد کیمی، پیشگام صنعت هتل و گردشگری هاوایی بود. در هاوایی او را به خوش‌نامی، کاردانی، جسارت، بخشندگی و البته ثروتمندی می‌شناختند. اهالی هاوایی او را قهرمان واقعی گردشگری هاوایی می‌نامند چون باعث رونق کسب ‌و کار و افزایش ثروت در منطقه شده بود.

پدر پولدار چگونه پولدار شد؟

ریچارد کیمی در اواسط دهه ۵۰ (۱۹۵۰) هنگامی که تنها ۲۹ سال، تصمیم به احداث هتلی ۳۰ اتاقه گرفت. بسیاری از نزدیکان کیمی او را دیوانه خطاب کردند اما آن‌ها از اصل ماجرا بی‌خبر بودند یا اصلا برایشان اهمیتی نداشت. ماجرا از این قرار بود که کیمی می‌دید گردشگران خارجی پولدار با هواپیماها و کشتی‌های بزرگ برای گردش و تفریح به هاوایی می‌آیند اما چون مکان مناسبی برای اقامتشان وجود ندارد، خیلی سریع برمی‌گردند و پول‌هایشان را هم با خود می‌برند. او تصمیم گرفت با احداث هتلی کوچک اما بسیار با کیفیت، کاری کند تا این گردشگران، مدت بیشتری در هاوایی بمانند، پول بیشتری خرج کنند و این ترتیب، اقتصاد هاوایی را رونق ببخشند. طولی نکشید که کسب ‌و کار او به علت ارائه خدمات درجه یک، در بین گردشگران بسیار معروف شد. آن‌ها هتل کیمی را به یکدیگر معرفی می‌کردند و به این ترتیب، هر مسافری که می‌رفت، یکی را به جای خودش جایگزین می‌کرد. کم‌ کم، اتاق‌های هتل، دیگر گنجایش گردشگران را نداشتند و او برای پذیرایی از آن‌ها شعبه‌های بیشتری از هتلش را در هاوایی احداث کرد. علاوه بر این، او به ساخت خانه‌هایی ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد هاوایی مشغول شد و به این ترتیب، خانواده‌های زیادی را صاحب‌خانه کرد. کیمی در حالی این جهان را بدرود گفت که ثروت زیادی برای مردم هاوایی، خودش و خانواده‌اش ساخته بود. او در ۸۳ سالگی در «هونولولو» درگذشت. آلن کیمی، پسر و دوست رابرت کیوساکی در مورد پدرش می‌گوید او مردی آینده‌نگر بود و همیشه ۵ تا ۱۰ سال جلوتر را نگاه می‌کرد. هرگاه برای جلسه‌ها به دور هم جمع می‌شدیم می‌گفت:

مطالعه
هدف

«برنامه‌هایی که از آن‌ها حرف می‌زنید تنها اهدافی سه ماهه یا حداکثر ۶ ماهه هستند. من به این‌ها علاقه‌ای ندارم. فقط به من بگویید ایده‌ای که در سرتان می‌گذرد تا ۱۰ سال آینده هم کارایی خواهد داشت یا نه؟ آیا این ایده، قابل گسترش و به‌روزرسانی است؟ ما واقعا از حضور او خوشحال بودییم». آنچه از گفته‌های مردم هاوایی برمی‌آید بیان می‌کند که ریچارد کیمی به دادن آموزش‌های مالی و بازاریابی به دیگران علاقه زیادی داشت و از گفتن رمز و راز کارش نمی‌ترسید. چون او به یک جامعه ثروتمند فکر می‌کرد. در واقع، رابرت کیوساکی، یکی از شاگردان کیمی بود. رابرت در مصاحبه‌ای بیان کرد که شخصیت پدر پولدار، تنها از کیمی گرفته نشده و این شخصیت، ترکیبی از کیمی، باکمینیستر فولر، تجربه‌های خودم و چند نویسنده و فیلسوف دیگر است. به این ترتیب، داستان شخصیت پُر رمز و راز پدر پولدار بسته شد. هر چند که با واکنش‌های تند و گاهی غیرمنصفانه برخی از منتقدین همراه بود!

بازی کش فلو رابرت کیوساکی Cashflow game

آموزش اختصاصی پول از طریق بازی، بهترین فکری بود که به ذهن رابرت رسید. در واقع، از یک جایی به بعد، آموزش‌های پولی تنها به تمرین بیشتر نیاز دارند و چه چیزی بهتر از یک بازی می‌تواند این کار را انجام دهد؟ بازی که کیوساکی آن را معرفی کرد «کش فلو یا Cashflow game» نام داشت.

مطالعه
سینه بند

بازی کش فلو Cashflow game - زندگینامه رابرت کیوساکی سختی ها و اهداف

روش بازی کش فلو Cashflow game

کش فلو، یک بازی گروهی و در واقع یک بازی تخته‌ای است که شامل یک صفحه، طاس، مهره‌ها، کارت‌ها، برگه‌های صورت‌وضعیت مالی و کیف پول است. روی صفحه بازی دو مسیر یا چرخه قرار دارد. مسیرهای بازی شامل چرخه موشی (rat race) و مسیر ثروت (fast track) می‌شوند. این بازی به حداقل دو و حداکثر شش بازیکن نیاز دارد. بازیکنان باید صورت‌های مالی خود را با مداد روی برگه بنویسند و پس از هر بار انداختن طاس، آن‌ها را به‌روزرسانی کنند. علاوه بر این، باید دریافت و پرداخت پول‌هایشان را در برگه لیست موجودی ثبت کنند. بازی با انداختن طاس و حرکت در چرخه دورانی زندگی شروع و ادامه پیدا می‌کند. همانند زندگی واقعی هر بار سر ماه حقوق خود را با کسر هزینه‌ها و اقساط بانکی دریافت می‌کنید، موجودی پول نقد و صورت‌وضعیت مالی خود را می‌بینید، بسته به وضعیت زندگی خود تصمیم‌ می‌گیرید که چه زمانی چه چیزی را بخرید یا بفروشید. حتی می‌توانید از بانک وام بگیرید یا خرج تحصیل و رشد فرزندان را به آن اضافه کنید. نکته مهم این است که شما در طول انجام این بازی، یاد می‌گیرید که چطور هوش مالی خود را افزایش دهید و تصمیم‌هایی عاقلانه برای درآمد و سرمایه‌تان بگیرید.

جملات معروف رابرت کیوساکی

پول، واقعی نیست، پول یک جور توافق بین آدم‌ها است.

 

دانستن، قدرت است.

 

از خودتان بپرسید، چطور می‌توانم کاری کنم که بدون شاغل بودن، پول دربیاورم؟

 

گفتن جمله: «من برای فلان چیز پول ندارم» ممنوع است. در عوض بگویید: «چطور می‌توانم هزینه خرید فلان چیز را دربیاورم؟»

 

سود واقعی، موقع خرید به دست می‌آید نه فروش.

 

انجام یک کار را تنها با انجام دادن آن یاد می‌گیرید.

 

این شکل برخورد شما با شکست است که می‌تواند در زندگی‌تان تفاوت ایجاد کند.

 

منبع : ویکی پدیا، خانه سرمایه

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.