رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

گزارش خبری سومین رویداد توکن تاک

گزارش خبری سومین رویداد توکن تاک

سومین رویداد “توکن تاک” در تاریخ ۲۷ دی ماه برگزار شد. این رویداد با موضوع متاورس با حضور آقایان یزدان عباسی محقق بلاکچین و هم بینان گذار صرافی نکستچنج، سهیل نیکزاد مدیرعامل اوپکس و بیتکوینز، مصطفی مرشدی موسس و مدیرعامل Espritmind و منتور کسب و کارهای دیجیتال، رامتین رنگرزیان کارشناس توسعه کسب و کار ققنوس و حسین غضنفری تحلیل گر بازار رمز ارزها برگزار شد.

20220117175747 IMG 0556 700x467 - گزارش خبری سومین رویداد توکن تاکرامتین رنگرزیان
در ابتدای این رویداد به مرور اخبار و رویدادهای بازار ارز دیجیتال در دو هفته گذشته توسط رامتین رنگرزیان، پرداخته شد.
IMG 55732 597x700 - گزارش خبری سومین رویداد توکن تاک
پس از آن از حسین غضنفری به منظور تحلیل بازار رمز ارزها دعوت به عمل آمد.
20220117182558 IMG 0594 rotated 467x700 - گزارش خبری سومین رویداد توکن تاکدکتر مصطفی مرشدی
در ادامه رویداد دکتر مصطفی مرشدی برای بحث در حوزه متاورس به میان آمد. این فرد بیان داشت که کلمه متاورس در ابتدا در یک رمان علمی-تخیلی بیان شد. همچنین وی بیان نمود که متاورس می تواند تعاریف مختلفی داشته باشد اما آنچه که اکنون در ارتباط با آن زیاد صحبت می شود، تعریف متاورس در قالب Immersive Internet است که به معنای اینترنت فراگیر می باشد. در متاورس در واقع افراد غرق در اینترنت سه بعدی می شوند. همچنین آینده ارتباطات در این حوزه دیده می شود.

در ارتباط با ویژگی های متاورس وی بیان نمود که یک شبکه عظیم و پایدار است که می تواند با وب و تکنولوژی های وب در ارتباط باشد. پس از آن به ویژگی سه بعدی بودن متاورس اشاره شد که با استفاده از عینک های VR افراد قادر خواهند بود سه بعدی دنیای اطراف را تماشا کنند و در لحظه باشند. به همین دلیل خیلی از پلتفرم های گیمینگ با متاورس اشتباه گرفته می شود.

مطالعه
آموزش بازی موباکس MBOX

ویژگی بعدی که به آن اشاره شد شبیه سازی هویت و شبیه سازی پرداخت ها می باشد  و جایی است که بحث بلاکچین مطرح می شود. علاوه بر مواردی که گفتیم امکان حضور افراد بی شمار و حس حضور همزمان از دیگر ویژگی هایی بود که توسط دکتر مرشدی به ان پرداخته شد.

در ادامه بحث به تعریف متاورس از دیگاه فیس بوک پرداخته شد. از دیدگاه فیس بوک متاورس یک دنیای مجازی است که می توانید کار کنید، ورزش کنید و یا به بازی بپردازید. همچنین با افرادی که حضور فیزیکی ندارند تعامل برقرار نمایید. وی همچنین بیان داشت که متاورس چگونه ساخته شده است. در ادامه افزود یک سر آن دنیای مجازی می باشد و طرف دیگر دنیای فیزیکی قرار دارد که آن را شبیه ساز دیجیتال می کنیم. این دو فضا با یکدیگر ترکیب می شود و متاورس را به وجود می آورد. در واقع متاورس یک دنیای فیزیک شبیه سازی شده است که با دنیاهای مجازی در ارتباط است.
20220117191748 IMG 0661 700x467 - گزارش خبری سومین رویداد توکن تاک
پس از استراحت پنلی با راه بری سهیل نیکزاد و گفتگوی یزدان عباسی و مصطفی مرشدی تشکیل شد. در ابتدا این دو نفر خود را معرفی نمودند. سپس یزدان عباسی در ارتباط با تفاوت متاورس و محیط های شبیه سازی سه بعدی به گفتگو پرداخت. وی بیان نمود تفاوت اصلی بین متاورس و محیط های شبیه سازی سه بعدی این است که متاورس جایی می باشد که برای هر نوع رفتار غیر پیش بینی شده کاربر نیز آماده است. در واقع هر نوع اکشن در این محیط دارای یک عکس العمل یا ری اکشن می باشد.

مطالعه
خرید زمین در متاورس چگونه انجام می شود؟

در ادامه دکتر مرشدی به بیان تفاوت متاورس و بازی های تعاملی اکنون پرداخت. وی از دو بعد اضافه شدن اقتصاد به بازی و بعد دیگر افزودن واقعیت به دنیای متاورس به این سوال پاسخ داد. یعنی در دنیای متاورس در واقع فضای دیجیتال با فضای واقعی ترکیب می شود و با بازی متفاوت است.

در ادامه سهیل نیکزاد راهبر برنامه سوالی را بیان نمود که نقش پدیده ASSISTANT در دنیای متاورس چه خواهد بود؟ در ابتدا یزدان عباسی بیان کرد که بحثی به نام Identity در متاورس وجود دارد. همچنین وی اضافه کرد ما در متاورس به واسطه Human Interfaceها حضور خواهیم داشت.

دکتر مرشدی از طرف دیگر به این قضیه نگاه کرد. وی بیان نمود که ما می توانیم در متاورس آواتارهای مختلف داشته باشیم. به علاوه بیان نمود ممکن است آواتار در بعضی مواقع خود فرد باشد و یا جایی دیگر نباشد.

سوال بعدی که در این گفتگو توسط سهیل نیکزاد پرسیده شد این است که برای ما چه فرصت هایی وجود دارد؟ در ابتدا مصطفی مرشدی از جنبه سرمایه گذاری به این سوال پاسخ داد. برای مثال وی بیان نمود که می توان با سرمایه گذاری در زمین های متاورس سرمایه گذاری کرد. همچنین خود توکن های پلتفرم برای مثال مانا یا لند و یا NFTها می توانند برای سرمایه گذاری استفاده شوند. همچنین تولید محتوای سه بعدی در این فضا مطرح خواهد شد.

مطالعه
ارز وو WOO چیست؟

یزدان عباسی در ارتباط با روش های کسب درآمد در دنیای متاورس صحبت کرد. وی بیان کرد که ۱۱ روش کسب درآمد در متاورس وجود دارد که ۹ تای آن را بیان کرد. بحث خلق توکن یا توکن های NFT یکی از آن روش ها بود. همچنین به بحث در ارتباط با مدیریت املاک در متاورس پرداخت.

پس از پایان این پنل، سهیل نیکزاد راهبر برنامه به همراه یزدان عباسی به گفتگو با یکدیگر پرداختند. یزدان عباسی به بیان تجربیات خود در این حوزه و قانونگذاری ها پرداخت. سهیل نیکزاد در پایان این رویداد بیان کرد که در دوره معاونت جناب آقای دکتر حکیمی به معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی، بانک مرکزی پیش نویسی برای قانون رمز ارزها پیشنهاد داد. یک پیش نویس با محتوای بسیار عالی که یزدان عباسی نیز در آن دست داشته است. این قانون ارائه شده توسط بانک مرکزی، از دید سهیل نیکزاد ارزش بالایی داشت و بسیاری از نکات در آن رعایت شده بود و پیشنهادهایی از سمت بانک مرکزی بود که می توانست جامعه و این فناوری را توسعه دهد. اما متاسفانه این قانون بعدها حذف شد.

منبع: زوم ارز

https://www.zoomarz.com/report-of-the-third-event-of-tokentak

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.