رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

نرم افزار حسابداری پیمانکاری

1 74 - نرم افزار حسابداری پیمانکاری

نرم افزار حسابداری پیمانکاری نقش بسزایی را در یک شرکت پیمانکاری ایفا میکند. برای اینکه در شرکت‌های پیمانکاری بدلیل انجام همزمان پروژه‌ها با شرکت‌های مختلف،  بخش حسابداری و مالی برای مدیریت هرچه بهتر  فرایند مالی پروژه ها نقش مه‌می‌ دارد. همین موضوع سبب شده که  بخش حسابداری با چالش‌های متنوعی روبه رو شود. بنابراین  بهترین راه حل استفاده از یک نرم افزار حسابداری که بتواند تمام فعالیت‌های مالی و حسابداری را به صورت یکپارچه مدیریت کند نرم افزار حسابداری پیمانکاری می‌باشد.

شرکت پیمانکاری و انواع آن

شرکت پیمانکاری مجموعه ای است که به صورت حقیقی و حقوقی می‌تواند فعالیت نماید. به این صورت که با افراد حقیقی و یا حقوقی جهت انجام اموری مانند تهیه، حمل، ساخت، نصب، اجرا و… قراردادهایی را منعقد می‌گرداند. شرکت پیمانکاری مسئولیت آن قراردادها را نیز به عهده می‌گیرد. شرکت پیمانکاری بر اساس میزان توانایی شرکت بر اساس نفرات و سوابق انها، تجربه کاری و توان مالی رتبه بندی می‌شود و رتبه کسب می‌کند.

از انواع شرکت پیمانکاری بر اساس رتبه بندی و گروه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ساختمان
  • راه و ترابری
  • صنعت و معدن
  • تاسیسات و تجهیزات
  • کشاورزی
  • آب
  • مرمت آثار باستانی
  • کاوش‌های زمینی
  • ارتباطات
  • نفت و گاز
  • نیرو

جهت ثبت شرکت پیمانکاری از نوع سها‌می‌خاص باید حداق ۳ نفر به عنوان اعضاء معرفی شوند. همچنین نیاز به دو بازرس خواهید داشت که این بازرسین نمی‌توانند از اعضاء انتخاب شوند. در رابطه با سرمایه اولیه لازم است حداقل ۳۵ درصد سرمایه اولیه شرکت را نزد یکی از بانکهای کشور سپرده گذاری شود که طبق قوانین حداقل این سرمایه اولیه صد هزار تومان ‌می‌باشد.

یکی از موارد مهم برای مدیریت قراردادها و حسابداری پروژه ها برای شرکت‌های پیمانکاری مورد نیاز است نرم افزار حسابداری پیمانکاری ‌می‌باشد که به توضیح آن خواهیم پرداخت.

چالش‌های شرکتهای پیمانکاری

شرکتهای پیمانکاری برای مدیریت همزمان پروژه ها همواره با چالشهایی روبرو هستند در ادامه به بیان چالش‌های حسابداری شرکت‌های پیمانکاری میپردازیم.

مدیریت بهای تمام شده پروژه ها

یکی از چالشهای مهم صنعت پیمانکاری بحث بهای تمام شده پروژه هاست. شرکت‌های پیمانکاری در حین انجام فعالیت برای کارفرمایان و حتی قبل از ورود به یک پروژه‌ای نیازمند این هستند که بهای تمام شده پروژه را بدست بیاورند. شرکت‌های پیمانکاری نیاز مند این هستند که بررسی کنند پروژه ها برای آنها بصرفه و سودآور هست یا خیر. همچنین بعد از ورود به پروژه باید بررسی کنند که آیا بهای تمام شده که برای پروژه تقریب زده شده بود با میزان فعالیت آنها تطابق دارد یا خیر و یا چه مقدار انحراف از بودجه و یا عملکرد در حوزه مالی دارند. تهیه یک نرم افزار حسابداری پیمانکاری و ارتباط یکپارچه آن با سیستم بهای تمام شده برای این شرکت ها حائز اهمیت است.

مطالعه
دکتر مریم محمدی متخصص ترمیمی دندان کرج

تمرکز روی نیروی انسانی

از موارد دیگر میتوان به تمرکز روی نیروی انسانی در پروژه‌ها اشاره نمود و اینکه شرکتهای پیمانکاری بتوانند به صورت دقیق و منظم حقوق و دستمزد و هزینه‌های مربوط به پرسنل خودشان را در پروژه‌های مختلف بدست بیاورند. با توجه به اینکه نیرو ها در پروژه‌های مختلف فعال هستند و اینکه یک نیرو میتواند در یک یا چند پروژه فعالیت داشته باشد. بحث اینکه حقوق و دستمزد کارگر، کارمند یا فردی که به صورت نفر ساعت در پروژه فعالیت میکند را  بدست بیاورند برای یک مدیر مالی در  شرکت پیمانکاری می‌تواند خیلی حائز اهمیت باشد.

مدیریت هزینه استهلاک

از موارد دیگر بحث بالا بودن هزینه‌های استهلاک ماشین آلات، ابزار و تجهیزات، کارگاه‌هایی که شرکت‌های پیمانکاری از آن استفاده می‌کنند. این مورد نیازمند تهیه یک سیستم اموال و دارایی‌های ثابت ‌می‌باشد.

موقعیت جغرافیایی نامناسب

شرکت‌های پیمانکاری علاوه بر اینکه در دفتر مرکزی خود فعالیت دارند در پروژ ها مختلف در مکان‌های دورافتاده نیز فعالیت دارند که نیاز به دسترسی یکپارچه اطلاعات دارند

مدیریت تامین هزینه ها و کالای‌های پروژه ها

شرکت‌های پیمانکاری نیازمند این هستند که بتوانند تحت یک سیستم یکپارچه تما‌می‌کالاها و هزینه‌های مورد نیازشان را تامین کنند. این کالاها طی درخواست‌هایی در سیستم‌های خرید و تدارکات قابل انجام میباشد. مدیریت تامین هزینه ها و سفارشات کالا از اهمیت ویژه ای برای شرکت‌های پیمانکاری برخوردار است.

مدیریت پیچیدگی مواد و قطعات در پروژه ها

دارا بودن یک سیستم مناسب برای شرکت‌های پیمانکاری برای ورد و خروج کالاها و انبارگردانی بسیار حیاتی است. چرا که بسیاری از کالاها و مواد ‌می‌بایست در پروژه‌های مختلف با تعداد متنوعی برای پروژها به کار گرفته شوند. تامین این کالاها در انبارها بسیار حائز اهمیت است.

حسابداری پیمانکاری

حسابداری پیمانکاری بر اساس قرارداد بین کارفرما و پیمانکار انجام می‌شود. نوع قرارداد شیوه محاسبه امور مالی را هم می‌تواند مشخص کند. فعالیت‌های پیمانکاری در بازه زمانی مشخص و با هزینه‌های قابل پیش بینی انجام می‌شود. اما در طول زمان امکان تغییر قیمت‌ها و نوسانات وجود دارد. بنابراین حسابداری پیمانکاری باید بتواند به این تغییرات هم پاسخگو باشد. روش‌های محاسبه حسابداری پیمانکاری به همین دلیل به وجود آمده‌اند.

حسابدار شرکت پیمانکاری وظیفه دارد تا هزینه‌های مستقیم، غیرمستقیم و نامرتبط را دسته بندی و گزارش کند. هزینه‌هایی مانند دستمزد، خرید مواد اولیه، بیمه کارگران و… به عنوان هزینه مستقیم شناخته می‌شود. مخارج زیادی هم می‌تواند در دسته هزینه‌های غیر مستقیم قرار بگیرد. هزینه تامین نور و روشنایی، ایجاد سرما و گرمای مناسب در محیط، پاداش کارگران، خرید وسایل اداری و… را می‌توان به عنوان هزینه غیرمستقیم معرفی کرد.

علاوه بر آن در حسابداری پیمانکاری بیمه هم باید در نظر گرفته شود. در یک پروژه پیمانکاری، استفاده از انواع بیمه رایج است. بنابراین حسابدار باید بتواند مراحل تشکیل پرونده بیمه پیمانکاری را انجام دهد. حسابداری پیمانکاری باید بتوانند پاسخگوی نیاز کارفرما و پیمانکار باشد. پیمانکار هزینه‌های خود را با در نظر گرفتن حجم و طول زمانی پروژه محاسبه می‌کند. کارفرما هم بودجه مشخصی را برای انجام کار در نظر می‌گیرد. بنابراین حسابدار است که باید ارتباط میان این دو را برقرار کند. خروجی حسابداری پیمانکاری باید با استفاده از یک نرم افزار حسابداری پیمانکاری تحت قالب یک گزارش کامل از هزینه‌ها و مخارج و سود و زیان انجام کار باشد.

نرم افزار حسابداری چیست

نرم افزار حسابداری یک منبع ارزشمند برای کسب و کارهای مدرن است. نرم افزار امکان ردیابی دقیق تراکنش‌های مالی و گزارش گیری و تجزیه و تحلیل آنی آنها را فراهم ‌می‌کند. قبل از نرم افزار حسابداری، این کارها به صورت دستی محاسبه می‌شد که این موضوع نیاز به انرژی و زمان زیادی داشت. بنابر این نرم افزار حسابداری علاوه بر صرفه جویی در زمان باعث کاهش هزینه‌های حسابداری و همچنین ارائه گزارشات کامل و به موقع اجازه تصمیم گیری مالی بهتر را ‌می‌دهد.  همچنین اجازه ‌می‌دهد تا مقادیر زیادی از داده ها را بدون نیاز به اشغال فضای فیزیکی ذخیره کنید. این باعث می‌شود که شرکت‌ها به فضای اداری کمتری نیاز داشته باشند که در در نتیجه فضای اداری کمتر باعث صرفه جویی در هزینه ‌می‌شود.

مطالعه
نماشویی ساختمان در زیبایی شناسی

برای شرکت ها با فعالیت‌های مختلف نرم افزار حسابداری شرکتی به عناوین زیر دسته بندی ‌می‌گردد:

  • نرم افزار حسابداری بازرگانی
  • نرم افزار حسابداری خدماتی
  • نرم افزار حسابداری پیمانکاری
  • نرم افزار حسابداری تولیدی
  • نرم افزار حسابداری شرکت پخش

نرم افزار حسابداری پیمانکاری

حسابداری پیمانکاری تفاوت‌های کلیدی با حسابداری در سایر حوزه ها دارد به همین دلیل اهمیت استفاده از نرم افزار حسابداری پیمانکاری برای این شرکت ها به مراتب بالاتر ‌می‌باشد. چالش‌های متفاوت مثل مدیریت پروژه ها به صورت همزمان، تعیین حقوق و دستمزد افراد به صورت اختصاصی و وجود شرکای مختلف در پروژه ها باعث شده که نیاز به نرم افزار حسابداری پیمانکاری برای تما‌می‌شرکت‌های پیمانکاری ضروری باشد.

راهکارهای نرم افزارحسابداری پیمانکاری

صنعت پیمانکاری از پیشینه‌ای به قدمت تاریخ بشر برخوردار است. از زمان ساخته شدن اهرام در جوامع بشری گام به گام با تکامل بشری تکامل یافته و سیر پیشرفت خود را داشته است. پیمانکاری بخش جدایی ناپذیر صنعت هر کشور تلقی می‌شود. اگر پیمانکاری وجود نداشته باشد، بسیاری از پروژه‌ها و کسب و کارها دچار مشکل می‌شوند. با توجه به اینکه ماهیت پروژه‌ها متنوع و غیر تکراری است، ساختاری متفاوت دارند که صد البته مدیریت آنها را بسیار دشوار می‌کند. شرکت‌های فنی، مهندسی و پیمانکاری بار زیادی از چرخه کسب و کار را به دوش می‌کشند و نقشی کلیدی در اقتصاد هر کشور ایفا می‌کنند. به همین دلیل مدیریت اطلاعات پروژه‌ها بسیار مهم و ضروری است.

بهای تمام شده در نرم افزار حسابداری پیمانکاری

برای محاسبه بهای تمام شده در شرکت‌های پیمانکاری باید هزینه ها را به صورت دقیق تعیین کنید. مهمترین چالش در شناسایی هزینه، تشخیص این موضوع است که این هزینه خاص، به عهده کارفرما هست یا پیمانکار؟ با استفاده از نرم افزارهای کنترل امور قرارداد میتوان به طور تخصصی این چالش را حل نمایید. پس از شناسایی هزینه و ثبت آن در مراکز هزینه ایی که به  صورت درختی در نرم افزار حسابداری پیمانکاری ایجاد شده اند، میتوانید با استفاده از یک سیستم بهای تمام شده دقیق ترین بهای تمام شده را محاسبه نمایید. در نظر داشته باشید گزارشات مالی و بهای تمام شده عموما در داشبوردهای مالی نمایش داده می‌شود.

محاسبه حقوق و دستمزد در نرم افزار حسابداری پیمانکاری

در نرم افزارهای یکپارچه حسابداری پیمانکاری سیستم حسابداری با حقوق و دستمزد در ارتباط مستقیم هستند. در این نرم افزارهای ‌می‌تواتن تما‌می‌موارد مربوط به حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان را در پروژه ها به صورت کامل محاسبه کرد. اسناد حسابداری حقوق و دستمزد نیز به صورت کاملا خودکار در سیستم ثبت ‌می‌گردد.

دسترسی به نرم افزار حسابداری پیمانکاری

با نرم افزار حسابداری تحت وب ‌می‌توان در هر زمان و هر مکان و با هر وسلیه ای به نرم افزار دسترسی داشت و اطلاعات را ثبت کرد و گزارشات مالی را به دست آورد.

مطالعه
فروش شارژر اصلی سامسونگ

مدیریت تامین هزینه ها موارد در نرم افزار حسابداری پیمانکاری

در نرم افزارهای یکپارچه حسابداری پیمانکاری تما‌می‌سیستم‌های حسابداری با خرید و تدارکات و انبار در ارتباط است. در این سیستم‌های تما‌می‌کالاها مواد ورود و خروج و درخواست‌های شان به صورت کامل ثبت ‌می‌گردد و حسابداری ان به صورت اتوماتیک در سیستم انجام ‌می‌شود.

بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری

برای سهولت در زمان، مدیریت همزمان چند پروژه و تحلیل اطلاعات مالی استفاده از یک نرم افزار حسابداری پیمانکاری خوب می‌تواند نقش بسزایی را ایفا کند. شرکت حساب رایان پارس با استفاده از راهکار مبتنی بر ERP با تکیه بر تجربیات در شرکت‌های مختلف پیمانکاری، راهکار نرم افزاری خود را در این حوزه به صورت مدون آماده ارائه به کسب و کارهای پیمانکاری کرده است که می‌تواند گره گشای مشکلات این حوزه و رونق کسب و کاری آنها شود.

ویژگی ها و امکانات راهکار پیمانکاری حساب رایان

  • تنظیم شروع و پایان دوره مالی
  • محاسبه قیمت تمام شده به تفکیک هر پروژه
  • ارتباط بین دفتر مرکزی و سایت‌های پروژه به صورت آنلاین و آفلاین
  • کنترل اقلام مصرفی در هر پروژه
  • محاسبه حقوق و دستمزد، صورت وضعیت، پیگیری قرارداد، ثبت تضمین و…
  • کنترل قرارداد کارفرمایی و پیمانکاری
  • ثبت پروژه به صورت گروه و زیر گروه

نرم افزار حسابداری  محاسبان

  • شرکت حساب رایان پارس به عنوان یک شرکت دانش بنیان و با سابقه درخشان، قریب به دو دهه در تولید و ارائه نرم افزارهای یکپارچه حسابداری، مالی و اداری محاسبان با رویکرد ERP فعالیت دارد. شرکت حساب رایان پارس در ارائه نرم افزار حسابداری  و داشبورد مالی محاسبان، بیش از ۴۰۰۰ مشتری در سراسر کشور دارد.

افتخارات شرکت حساب رایان پارس

  • دارای رتبه یک شورای عالی انفورماتیک کشور در ۳ حوزه
  • قیمت بسیار مناسب فروش نرم افزار و بهای خدمات آموزش و استقرار،‌ بو‌می‌سازی و خدمات پشتیبانی
  • دریافت تندیس و کسب گواهی نامه ملی رعایت حقوق مصرف کننده در شش سال پیاپی از ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان
  • دریافت تندیس و کسب گواهی نامه شرکت برتر نرم افزاری در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ از وزارت صنعت و معدن و تجارت
  • بهره گیری از توان تخصصی کارشناسان مجرب IT و امور مالی کسب کارهای مختلف درجهت شناخت وضعیت موجود و اتخاذ مناسب ترین روش برای رفع مشکلات قبلی،‌ کانورت اطلاعات، راه اندازی و استقرار کامل نرم افزار در کوتاه ترین زمان ممکن
  • دارای مجوز از دیوان محاسبات کشور و وزارت امور اقتصاد و دارائی
  • طراحی ۳۵ محصول متفاوت در حوزه‌های مالی، لجستیک، اداری، منابع انسانی جهت کسب کارهای متنوع
  • دارای پروانه بهره برداری تولید نرم افزار از وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • بیش از ۳۸۵۰۰۰ کلاینت و کاربر در سراسر کشور
  • بیش از ۶۰۰ پایگاه شهری در سراسر کشور

کلیه شرکت ها ‌می‌توانند با تماس با واحد فروش، جلسه ای را با دپارتمان فروش در خصوص قابلیت ها و امکانات محاسبان داشته باشند.

شماره تماس دپارتمان فروش: ۸۷۷۶۰ (داخلی ۲۲۵) و یا شماره همراه (۰۹۱۹۹۹۸۷۱۳۸)

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.