رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

ونیرکامپوزیت دندان در اصفهان | هزینه + مزایا

ونیر کامپوزیت دندان از روش های پر کاربرد برای زیبایی دندان و لبخند می باشد. بیمار با توجه به شرایط و نیاز هایی که دارد می تواند یکی از روش های اصلاح طرح لبخند را انتخاب کند. اگر به دنبال فردی با تجربه در زمینه ونیر کامپوزیت دندان در اصفهان هستید؛ می توانید به مرکز لبخند دکتر محمد عاطفت متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در اصفهان مراجعه کنید.

Composite veneer and ceramic laminate in Isfahan Dr Mohammad Atefat - ونیرکامپوزیت دندان در اصفهان | هزینه + مزایا

تعویض ونیر کامپوزیت توسط دکتر محمد عاطفت

در این فیلم می توانید تعویض ۸ واحد ونیر کامپوزیت که توسط دکتر محمد عاطفت انجام شده است را ببینید.

ونیرکامپوزیت چیست؟

ونیر کامپوزیت با نام های ونیر یک جلسه ای، کامپونیر، ونیر رزین کامپوزیتی و باندینگ کامپوزیت شناخته شده است. این روش یکی از روش هایی است که می تواند موجب بازگرداندن لبخند زیبا به چهره شما شود. امروزه پیشرفت در ساخت مواد کامپوزیتی به حدی رسیده که تقریبا هر مشکل دندانی اعم از به هم ریختگی های خفیف دندانی، شکستگی دندان ها، پر کردن دندان ها، بستن فاصله بین دندان ها و مهمتر از هر چیزی انجام اصلاح طرح لبخند را با کامپوزیت ونیر ممکن ساخته است.

Modify the smile design with composite veneer - ونیرکامپوزیت دندان در اصفهان | هزینه + مزایا

کامپوزیت یک ماده ترمیم همرنگ دندان بوده یا همان مواد سفید رنگی هستند که با آن داخل دندان‌ها را پر می‌کنند. در واقع کامپوزیت تشکیل شده از مواد زمینه‌ای ترکیبی با ذراتی به نام فیلر که وجود همین ذرات استحکام بالایی به آن بخشیده است. برای کار گذاشتن ونیر کامپوزیت ابتدا پزشک متخصص سطح دندان ها را تمیز کرده و جرم گیری می کند تا بتواند برای کار گذاشتن روکش سطح تمیزی را فراهم کند. با کامپوزیت ونیر طبیعی می توانید بدون این که به دندان ها آسیبی وارد کنید؛ دندان های خود را زیبا تر کنید و اعتماد به نفس خود را هنگام لبخند زدن افزایش دهید.

از جمله مهم ترین مزایای ونیر کامپوزیت عبارت است از:

  • بستن فواصل بین دندان ها
  • از بین بردن تیرگی دندان های تیره و یا رنگ گرفته
  • از بین بردن لکه های موجود روی دندان ها
  • درمان دندان هایی که لپ پر و یا شکسته شده اند.
  • اصلاح دندان هایی که به سمت زبانی تمایل دارند.
مطالعه
معرفی سایت نمایندگی شرکت انرژی در تهران

What is Composite Veneer - ونیرکامپوزیت دندان در اصفهان | هزینه + مزایا

رزین کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت دندان نوعی رزین است که با درجات مختلف استحکام، پولیش پذیری و ضریب شکست نوری ساخته می شود و از آن برای ترمیم دندانهای پوسیده استفاده می شود. رزین کامپوزیت از ماده ای به رنگ دندان های طبیعی انسان ساخته می شود.

ونیر کامپوزیت آی پی اس (IPS) چیست؟ و چه تفاوتی با ونیر کامپوزیت دارد؟

ونیر کامپوزیت آی پی اس نسل جدیدی از ونیر کامپوزیت ها می باشد؛ که در آن ذرات سرامیک به کامپوزیت افزوده شده است. قابل ذکر است که روکش های دندانی تمام سرامیک سازگاری بیشتری با لثه دارند و سرامیک ها با استحکام زیاد مانند سیلیکات و زیرکونیا در این روکش کاربرد دارند. کامپوزیت ونیر و آی پی اس هر دو روشی مناسب برای زیبایی دندان ها هستند اما از برخی جهات با یکدیگر متفاوت بوده که:

  • دندانپزشک با توجه به شرایط بیمار
  • وضعیت فک و دندان
  • تمایل بیمار به استفاده از هریک از این روش ها
  • هزینه هر یک از موارد
  • و …

بهترین راه بهبود طرح لبخند بیمار را پیشنهاد می کنند.

هزینه ونیر کامپوزیت در اصفهان

شاید یکی از سوالاتی که برای اکثر طرفداران لبخند هالیوودی پیش آمده باشد هزینه ونیر کامپوزیت در اصفهان یا سایر شهر ها است. بعد از اینکه شما تصمیم گرفتید برای داشتن لبخندی زیبا که موجب دلنشین تر شدن چهره شما می شود دندان های خود را ونیر کامپوزیت کنید؛ مهم ترین دغدغه تعرفه ونیر کامپوزیت است. قیمت کامپوزیت ونیر با توجه به به صرفه بودن آن و سرعت انجام تنها در یک جلسه، آن را به یک روش پرطرفدار تبدیل کرده به طوری که در طول یک جلسه می توان دندان ها و لبخندی فوق العاده زیبا را تجربه کرد.

حال سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که چرا هزینه ی ونیر کامپوزیت در مطب های مختلف، متفاوت است؟ باید بگویم که بر اساس تعرفه قیمت ونیر کامپوزیتی با توجه به نوع لمینت و زمان صرف شده هزینه نیز متفاوت خواهد بود. البته در بعضی موارد منطقه جغرافیایی نیز در نظر گرفته می شود.

ونیر کامپوزیت یکی از روش های اصلاح طرح لبخند است که نسبت به لمینت و ارتودنسی دارای هزینه کمتری است. البته هزینه ی ونیر کامپوزیتی به عوامل متفاوتی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

مطالعه
معرفی انواع کارتابل اداری

مواد و تجهیزات: یکی از مهم ترین عوامل تعیین هزینه ی ونیر کامپوزیتی مواد مورد استفاده در ونیر کامپوزیت می باشد. متریالی که در درمان شما مورد استفاده قرار می گیرد برای پزشکان بار مالی به دنبال خواهد داشت.

میزان تخصص و تجربه متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی: اصولا در هنگام استفاده از خدمات افراد معروف و خوش نام کمتر به موارد جانبی توجه می کنیم. مسلما تجربه متخصص از این قائده مستثنی نخواهد بود.

هزینه‌های آموزشی دندان‌پزشکان: دوره‌های بعضی از دندان‌پزشکان علاوه برافزایش کیفیت درمان مطمئناً موجب افزایش هزینه‌های درمان و همچنین افزایش هزینه ونیر کامپوزیت خواهد شد.

احتمالا این توضیحات به شما کمک می کند تا بتوانید تنها قیمت ها را معیار انصاف و حتی کیفیت درمان دندانپزشک خود ندانید.

Cost of composite veneer in Isfahan - ونیرکامپوزیت دندان در اصفهان | هزینه + مزایا

عوارض ونیر کامپوزیت

در صورتی که کامپوزیت با رعایت اصول و زیر نظر پزشک با تجربه و متخصصی صورت گیرد؛ عوارضی به دنبال نخواهد داشت. اما در صورتی که این عمل به درستی انجام نشود ممکن است مشکلات زیر را ایجاد کند.

  • بدبویی دهان
  • باز بودن فاصله بین دندان‌ها
  • التهاب لثه
  • رنگ گرفتن دندان‌ها در بعضی مواقع

Complications of composite veneer - ونیرکامپوزیت دندان در اصفهان | هزینه + مزایا

چه افرادی کاندید مناسبی برای ونیر کامپوزیت نمی باشند؟

گاها و در بعضی موارد هرچند هزینه ونیر کامپوزیت کمتر می باشد؛ اما این روش برای آن ها مناسب نمی باشد و قبل از آن می بایست توسط متخصص دندانپزشکی ترمیمی عوامل ایجاد کننده مشکل شناسایی و مرتفع شوند و یا روش درمانی دیگری را انتخاب کنید. که این موارد عبارتند از:

افرادی که دارای دندان های ضعیفی می باشند؛ و یا ریشه دندان هایشان سست است و یا مقدار زیادی از دندان از دست رفته باشد.

افرادی که دارای عادات دهانی هستند؛ که نمی توانند آن را ترک کنند؛ مانند دندان قروچه، سایش دندانی، ناخن جویدن و …

افرادی که به‌هم‌ریختگی دندان‌های آن‌ها شدید است؛ استفاده از ونیر های کامپوزیت برای این افراد نتیجه مثبتی نخواهد داشت و این‌گونه افراد باید دندان‌های خود را ارتودنسی کنند.

Who is not a good candidate for composite veneer - ونیرکامپوزیت دندان در اصفهان | هزینه + مزایا

ونیر کامپوزیت بهتر است یا لمینت دندان؟

در صورتی که تغییر رنگ دندان مربوط به ساختار مینای دندان شما باشد؛ مثلا نقص هایی که به دلیل استفاده از داروی تتراسایکلین ایجاد می شود و یا سطح مینای دندان ناصاف و مات باشد؛ بهترین روش اصلاح رنگ استفاده از ونیر کامپوزیت یا لمینت می باشد. اما اینکه کدام گزینه بهتر است، موضوع قابل تاملی است که در ادامه به آن پرداخته ایم:

مطالعه
بانک اطلاعاتی شماره موبایل چیست ؟

۱- در اکثر اوقات استفاده از ونیر کامپوزیت بیشتر توصیه می شود؛ مگر در زمان‌هایی که نیاز به تغییرات بیشتری در فرم دندان‌ها و طرح لبخند باشد که در این صورت لمینت بیشتر جوابگو خواهد بود.

۲- در لمینت ابتدا تراش دندان را انجام می‌دهند و سپس قالب بعد از قالب‌گیری توسط لابراتوار ساخته می شود.

۳- ونیر کامپوزیت عوارض درمان ارتودنسی مثل احتمال تغییر رنگ دندان‌ها و یا پوسیدگی را ندارد.

۴-کمتر بودن هزینه کامپوزیت نسبت به دیگر روش ها

۵- از مزیت‌های ونیر کامپوزیت بستن فواصل میان دندان‌ها است. گاهی اوقات فواصل میان دندان‌های افراد تأثیر زیادی در ظاهر آنان می‌گذارد. زیرا این فاصله‌ها موجب منحرف شدن چشم فرد مقابل به سمت خود و درنتیجه توجه نکردن به چهره شخص می‌شود و درصورتی‌که تعداد فواصل بین‌ دندانی زیاد باشد و مشکلات دیگر مانند تغییر رنگ وجود داشته باشد روش ایده آل برای اصلاح آن ونیر کامپوزیت است.

Is composite veneer better or dental laminate - ونیرکامپوزیت دندان در اصفهان | هزینه + مزایا

مراقبت های بعد از انجام ونیر کامپوزیت

بعد از انجام کامپوزیت حتما به توصیه‌های زیر عمل کنید تا به افزایش طول عمر و ماندگاری هرچه بیشتر کامپوزیت دندان کمک کنید:

  • لازم است‌ برای دوام و پایداری دندان هایتان به‌طور منظم مسواک بزنید.
  • پرهیز از خوردن خوردن آجیل های‌سخت و شکستن پوست دانه‌هایی چون پسته و بادام‌
  •  پس‌از صرف قهوه، چای یا هرگونه مواد خوراکی رنگ دار، حتما از مسواک استفاده کنید.
  • علاوه بر استفاده از مسواک، استفاده‌از نخ دندان هم ضروری‌است
  • مراجعه مرتب‌به دندان پزشک در تاریخ‌های مشخص برای‌حفظ سلامت دندان ها

جمع بندی

همانطور که در قبل اشاره شد؛ کامپوزیت ونیر یا لمینت کامپوزیتی ماده ای است که بر روی دندان قرار می گیرد و پزشک با پالیش فرم مناسب را ایجاد می کند؛ که زیبایی لبخندتان به ظرافت همین مرحله بستگی دارد. معمولا افرادی که می خواهند لبخند زیباتری داشته باشند، یا دندان های نامرتب و زردی دارند، برای درمان از کامپوزیت ونیر استفاده می کنند. ونیر دندان در یک جلسه بدون نیاز به تراش دندان قابل انجام است.

منبع: https://markazlabkhand.com/composite-veneer/

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.