رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

راهنمای خرید خودرو از نمایشگاه ماشین که باید بدانید

نمایشگاه ماشین 733x550 - راهنمای خرید خودرو از نمایشگاه ماشین که باید بدانید

اولین اقدام در زمان خرید خودرو، مراجعه به یک نمایشگاه معتبر است که مجوزهای لازم را داشته باشد. همچنین بهتر است پیش از اقدام به خرید اطلاعات فنی لازم را به دست بیاورید تا انتخاب مطمئن تری داشته باشید. در این مطلب نکات مهم خرید خودرو از نمایشگاه ماشین را بررسی خواهیم کرد.

نکات  و توصیه های مهم برای خرید خودرو

فرقی نمی کند که قصد خرید از چه خودروسازی را دارد. پیش از خرید به شرکت ها و نمایندگی های معتبر آن ها مراجعه کنید. شرکت هایی که طرح های پیش فروش خودرو در اختیار مراحعه کنندگان خود قرار می دهند باید از اداره کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت مجوز کسب کرده باشند. لیست این شرکت‌ها توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می‌شود. در سایت چچیلاس لیست بهترین اتو گالری های کشور وجود دارد و شما می توانید راحت تر به آن ها دسترسی داشته باشید.

مطالعه
مراحل تعویض پلاک خودرو

بررسی اسناد خودرو

حتما اسناد مختلف خودرو از جمله سند مالکیت را مورد بررسی قرار داده و از اصالت و اعتبار مدارک مطمئن شوید. خودروی فروشی باید به نام فروشنده باشد. اگر در این زمینه تخصص ندارید از فردی متخصص کمک بگیرید.

 تحقیق و کسب اطلاعات

مهم ترین چیزی که باید قبل از خرید ماشین بدانید ، این است که دانش قدرت تان است ، اشتباه است که بدون داشتن اطلاعالت به سراغ ماشینی بروید . شما می توانید هر چیزی را که در مورد یک ماشین می خواهید بدانید آنلاین پیدا کنید ، سایت های خودروها مکان هایی عالی برای شروع تحقیق در مورد خودروها در محدوده قیمتتان هستند .

مطالعه
چگونه بهترین زمان تعویض دیسک و صفحه خودروهای چینی را بفهمیم ؟

همچنین ، اگر شما در حال خرید یک ماشین جدید هستید ، هدفتان قیمت خودرو خواهد بود قیمت مبلغی است که فروشنده برای تولید کننده ماشین پرداخت می کند . از سوی دیگر ، اگر شما در مورد خرید یک ماشین استفاده شده فکر می کنید ، قیمت های اخیر فروش مجدد آن مدل ماشین خاص را بررسی کنید

عدم پرداخت به اشخاص نامرتبط

از پرداخت هرگونه مبلغی به شخص سوم در معامله پرهیز کنید. اگر قرار است پولی جابه‌جا شود باید فقط به شخص صاحب سند پرداخت شود.

در خصوص تشخیص رنگ خودرو مراجعه به نقاشان حرفه ای می تواند مفید فایده باشد اما استفاده از خدمات کارشناسی رنگ با دستگاه حتی ریسک را بیش از پیش کاهش می دهد و بهتر است قبل از مراجعه به مرکز تعویض پلاک از خدمات این مراکز استفاده نمایید.

مطالعه
سرویس گیربکس اتومات خودروهای چینی به چه صورت است؟

بررسی ممنوع المعامله بودن فروشنده

توصیه می شود ممنوع المعامله بودن فروشنده را نیز بررسی کنید. گاها دیده شده که عده ای پیشنهاد دادن وکالت و ارائه وکالت نامه برای تعویض پلاک را مطرح می کنند. لازم بدانید در صورت ممنوع المعامله بودن فروشنده، وکالت نامه مذکور وجه قانونی ندارد.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.