رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

علائم خرابی واتر پمپ خودرو

قبل از شناسایی علائم فرسودگی پمپ آب در خودرو، باید بدانیم که پمپ آب چیست و در خودرو چه می کند.شاید به نظر برسد که پمپ آب جزء ضروری خودرو نیست، اما در واقع همین قطعه کوچک نقش کلیدی در خودروی شما ایفا می‌کند،مایع خنک‌کننده را از طریق رادیاتور به موتور می‌رساند و در روزهای گرم تابستان، خودروی شما را خنک نگه می‌دارد.

1 15 750x300 - علائم خرابی واتر پمپ خودرو

و از یخ زدن خودرو در روزهای سرد زمستان جلوگیری کنید.بسیاری از کارشناسان خودرو معتقدند انتقال آب از رادیاتور به موتور خودرو به اندازه تعویض روغن خودرو اهمیت دارد.

برای خرید لوازم یدکی مربوط به خنک کننده خودرو و سایر لوازم یدکی زانتیا اینجا کلیک نمایید.در زیر به چند تا از علائم خرابی واتر پمپ پرداخته ایم:

درجه بالای شاخص دمای آب خودرو

22 1 - علائم خرابی واتر پمپ خودرو
بارزترین علامت خرابی پمپ آب افزایش دمای موتور است که معمولاً با چراغ هشدار دمای موتور (یا نمادی با خطوط مواج روی آن) یا افزایش دمای موتور در پشت فرمان مشخص می شود.

مطالعه
چگونه دیسک چرخ خودرو را تعویض کنیم؟

پمپ آب سالم موتور را با گردش مایع خنک کننده خنک می کند، بنابراین پمپ آب معیوب باعث افزایش دمای موتور می شود. توجه داشته باشید که دما در برخی از خودروها تا زمانی که دمای موتور به حد خطرناکی نرسد از میانگین بالاتر نمی رود، پس مراقب باشید که نشانگر دمای خودرو در چه وضعیتی نسبت به حالت قبلی خود قرار دارد.

بخار از رادیاتور خارج می شود

55 750x422 - علائم خرابی واتر پمپ خودرو
نشت بخار آب از جلوی خودرو هنگام حرکت یا توقف می تواند نشان دهنده داغ شدن بیش از حد موتور باشد. اگر پمپ آب به خوبی کار نکند، مایع خنک کننده نمی تواند به خوبی در رادیاتور گردش کند، بنابراین مقداری از مایع خنک کننده به دلیل حرارت زیاد تبخیر می شود.
اگر دیدید بخار از جلوی خودرو خارج می شود، بلافاصله خودرو را متوقف کنید اما موتور را خاموش نکنید، سپس با ریختن آب روی رادیاتور سعی کنید دما را پایین بیاورید، پس از کاهش دمای رادیاتور، موتور خاموش شود. راندن بیش از حد موتور برای مدت طولانی می تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

مطالعه
راهنمای خرید خودرو از نمایشگاه ماشین که باید بدانید

علت داغ شدن بیش از حد موتور خودرو ممکن است چیزی غیر از خرابی رادیاتور یا ترموستات باشد، اما نتیجه یکسان است. اگر نشتی کوچک در خودرو وجود دارد و نمی توانید مایع خنک کننده بیشتری اضافه کنید، خودرو را به نزدیکترین نمایندگی ببرید یا از خودرو کمک بگیرید.

سر و صدای غیر عادی

2 11 550x550 - علائم خرابی واتر پمپ خودرو
هر گونه صدای ناله یا زوزه از ناحیه پمپ آب می تواند نشان دهنده مشکل در اجزای داخلی پمپ آب باشد. اگر قطعات داخلی پمپ آب مشکل داشته باشد، باید کل قطعه تعویض شود.
یکی از شایع ترین دلایل خرابی زودرس پمپ آب، سفت بودن بیش از حد تسمه تایم است، بنابراین نصب تسمه تایم توسط مکانیک آموزش دیده در نمایندگی های مجاز رنو انجام شود، از سپردن تعمیرات به افراد غیر متخصص و تعمیرگاه های غیر مجاز خودداری کنید. نمایش دهید.

مطالعه
عملکرد سیستم انژکتور خودرو چگونه است؟

نشت مایع خنک کننده

66 750x431 - علائم خرابی واتر پمپ خودرو
یک مایع آبی روشن، سبز یا نارنجی زیر جلوی خودروی شما پس از چند ساعت پارک ممکن است خنک کننده خودرو باشد. زمانی که پمپ آب فرسوده شده باشد یا قسمتی از آن که مسئول نشتی است آسیب ببیند یا پوسته پمپ آب شکسته باشد این اتفاق می افتد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به چند تا از علائم بارز خرابی واتر پمپ خودرو بپردازیم.امیدوارم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.