رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

چگونه دیسک چرخ خودرو را تعویض کنیم؟

نحوه تعویض دیسک ترمز یا دیسک چرخ در خودروهای چینی

دیسک چرخ 750x422 - چگونه دیسک چرخ خودرو را تعویض کنیم؟

در این قسمت به نحوه تعویض دیسک چرخ یا ترمز خودرو می پردازیم.دقت داشته باشید که این کار زمان بر است.همچنین به ابزار ومهارت نیاز دارد.اما به طور کلی می توانید با مراحل انجام کار آشنا شوید.

مرحله اول: باز کردن چرخ ها

مهره های چرخ های وسیله نقلیه خود را قبل از بلند کردن آن از روی زمین باز کنید. زمانی که ماشین را از روی زمین بلند کردید می تواند بسیار خطرناک باشد.هنگامی که خودرو به طور ایمن و ایمن با استفاده از جک بالا آمد، تمام چرخ‌ها را کاملاً خارج کنید. برای دسترسی کامل به دیسک های ترمز باید این کار را انجام دهید.اگر دیسک ها توسط کالیپر نگه داشته می شوند، باید آنها را از براکت جدا کنید. ممکن است کولیس روی آن پیچ شده باشد، در این صورت ابتدا باید پیچ ​​را بردارید.

مطالعه
راهنمای خرید خودرو از نمایشگاه ماشین که باید بدانید

مرحله دوم باز کردن بست یا کولیس

هنگامی که کولیس را برداشتید، مطمئن شوید که آن را از سر راه آویزان کرده اید تا مانع دسترسی شما به دیسک ها نشود.
پس از برداشتن کولیس، گام بعدی این است که وسیله ای را که کولیس را در موقعیت خود نگه داشته است، بردارید. این بست نامیده می شود. فقط باید توسط دو یا سه پیچ در جای خود ثابت شود که جدا کردن آن را بسیار آسان می کند. مطمئن شوید که پیچ ها را نگه دارید. وقتی نوبت به چیدن همه چیز می رسد به آنها نیاز خواهید داشت.

مرحله سوم : باز کردن دیسک ترمز یا چرخ

هنگامی که کالیپر و حامل از سر راه شما خارج شدند، دسترسی کامل به دیسک ترمز خواهید داشت و می توانید دیسک ترمز قدیمی را بردارید. باید متوجه شوید که چند پیچ ​​تنظیمی وجود دارد که آن را از جلو در جای خود نگه می دارد. اینها عادت دارند که خودشان را خیلی سفت کار کنند، پس آماده باشید که کمی گریس آرنج بریزید تا شل شوند. در موارد شدید، جایی که پیچ ها به نوعی آسیب دیده اند، ممکن است لازم باشد آنها را سوراخ کنید. سعی کنید در صورت امکان از این امر اجتناب کنید زیرا فقط مشکلات بیشتری برای شما ایجاد می کند.

مطالعه
راهنمای خرید ضبط حرفه ای برای ماشین باز ها

مرحله چهارم:نصب دیسک جدید

هنگامی که توانستید این پیچ ها (گاهی اوقات سرسخت) را بردارید، فقط باید بتوانید دیسک قدیمی را از موقعیت خود خارج کنید. اگر فوراً به راحتی جابجا نمی شود، ممکن است ایده خوبی باشد که با یک چکش به آن ضربه بزنید تا حرکت کند.سپس فقط یک مورد انجام تمام مراحل قبلی به صورت معکوس است! دیسک ترمز جدید را روی توپی بلغزانید و دوباره آن را پیچ کنید. اگر قصد دارید از همان پیچ هایی استفاده کنید که دیسک ترمز قدیمی را در جای خود نگه داشته اند، مطمئن شوید که آنها را به طور کامل بررسی کنید. اگر حتی کمی فرسوده به نظر می رسند، احتمالاً باید آنها را تعویض کنید، در غیر این صورت ممکن است با مشکلات بسیار بیشتری روبرو شوید.

مطالعه
چگونه بهترین زمان تعویض دیسک و صفحه خودروهای چینی را بفهمیم ؟

مرحله آخر:چک کردن ترمز ها

کولیس را دوباره به جای خود بچسبانید و چرخ را با دقت تعویض کنید.همه این مراحل را برای همه دیسک هایی که باید تعویض کنید تکرار کنید. احتمالا فقط دو قسمت جلو خواهد بود.ترمز خود را تست کنید هنگامی که انجام این کار ایمن است، مسافت کوتاهی را برانید و مطمئن شوید که ترمزها همانطور که باید کار می کنند. اگر متوجه چیز غیرعادی شدید، بلافاصله ماشین خود را به گاراژ ببرید و از یک متخصص آن را بررسی کنید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.