رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

میکروبلاگینگ چیست؟

تولید محتوای میکروبلاگینگ

تا مدت‌های طولانی، پست‌های دور و دراز وبلاگ‌ها، مانند مدالی طلایی، برای تولیدِ محتواهای بازاریابی، ارزشمند بودند. در واقع، بسیاری از تحقیقات، ثابت کرده‌اند که، از میان فاکتورهای دیگر یک مقاله، طول آن، نشان‌دهنده‌ی میزان شهرت آن پست، خواهد بود.
هر چند، رضایت عموم مردم، بر روی پست‌های طولانی و قابل فهم‌تر بنا شده است.

تولید محتوای میکروبلاگینگ - میکروبلاگینگ چیست؟

پست‌هایی که اطلاعات با ارزش بیشتری را، با مخاطبان، در میان می‌گذارند و بدیهی‌ست که نسبت به رقبای کوتاه‌ترِ خود، بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند. تعداد کلمات حدود ۲۵۰۰-۲۲۵۰، عموما مقدار کلمات محبوب یک مقاله است، که بیشترین میزان ترافیک طبیعی را، به خود جلب می‌کند. سپس، پست‌هایی با تعداد کلمات ۱۰۰۰۰-۳۰۰۰ کلمه، قرار دارند که بالاترین میزان اشتراک گذاری را، تجربه می‌نمایند.

 

میکروبلاگ چیست - میکروبلاگینگ چیست؟

اما این نظرات، در حال تغییر است. کاربران سرخوش اینترنت، که بر هر چیزی، کلیک می‌کنند؛ گستره‌ی توجه پایینی، دارند و صبر پایین‌تر! بنابراین، طاقت محتواهای طولانی را نخواهند داشت. تحقیقی که درباره‌ی محتواهای آنلاین، صورت پذیرفت؛ نشان می‌داد که ۷۵ درصد از مردم، ترجیح می‌دهند که پست‌های زیر ۱۰۰۰ کلمه را بخوانند. و تنها ۵ درصد، پست‌های ۲۰۰۰+ کلمه را ترجیح می‌دادند.

برای این‌که به کاهش اندازه‌ی محتواهای آنلاین، دامن زده شود؛ لقمه‌های اطلاعاتی، به نام میکروبلاگ‌ها پدید آمدند که رفته رفته، دارند شهرت بیشتری کسب می‌نمایند. سایت‌های میکروبلاگینگ، مانند توییتر، تامبلر و… در حال توسعه‌ی بیشترِ محتواهای کوتاه می‌باشند؛ محتواهایی که در هر زمان و هرمکان، به راحتی قابل خواندن هستند.

میکروبلاگ چیست؟ و برای چه به آن احتیاج داریم؟

خلاصه‌ای از متن:
۱- میکروبلاگ‌ چیست؟
۲- فواید میکروبلاگینگ
۳- تمام آن‌چه برای دانستن درباره‌ی سایت‌های میکروبلاگینگ، به آن نیاز دارید!
۴- خلاصه‌ای از مقاله

میکروبلاگ‌ چیست؟

میکروبلاگ‌ها، پست‌های کوتاه و خلاصه‌ی وبلاگ‌ها هستند (که عموما زیر ۳۰۰ کلمه هستند) و می‌توانند به همراه عکس‌ها، گیف‌ها، لینک‌ها، اینفوگراف‌ها، ویدئو ها و کلیپ‌های صوتی، بیایند. با وجود این‌که لغت میکروبلاگینگ، ممکن است به گوش شما، ناآشنا بیاید، در عمل این چنین نیست! بسیاری از ما، بدون آن‌که متوجه شده باشیم، بارها از میکروبلاگ، استفاده نموده‌ایم.
بگذارید با یک مثال، آن را برایتان توضیح دهم. شما یک ویدئوی آموزشی، یا گزارشی از یک تحقیق علمی را تهیه می‌کنید. هنگام پست کردن این محتوا، چکیده‌ای کوتاه از آن را می‌نویسید؛ که تنها شامل نکات کوتاه و طلایی آن می‌شود. سپس لینک منبع را به آن می‌افزایید. به این می‌گویند میکروبلاگ!

این شیوه، درست مانند پیام‌های فوری‌ست، که خلاصه‌ای از آن‌چه در فرم سنتی وبلاگ نویسی، ذکر شده‌ است را در خود می‌گنجاند.
اغلب محتواهایی، هم‌چون آپدیت‌های اخبار، میم‌ها، نقل قول‌ها، نکات برجسته، محتواهای دست نویسِ خود کاربر و اینفوگراف‌ها، به شیوه‌ی میکروبلاگ نوشته می‌شوند. از آن‌جایی‌که ۷۸ درصد از بازاریاب‌ها بر وجود جلوه‌های بصری، برای افزایش تاثیر محتواهای آنلاین و جلب نظر کاربران، اصرار می‌ورزند؛ اکثر میکروبلاگ‌ها، عکس یا تصاویر گرافیکی متحرکی، با خود به همراه دارند.
یک میکروبلاگ، معمولا به این شکل است:

نمونه‌ای از یک محتوای میکروبلاگ 626x550 - میکروبلاگینگ چیست؟

فواید میکروبلاگینگ

جامعه‌ی بازاریابی، به تازگی توجه بیشتری را، به بحث میکروبلاگینگ، معطوف نموده‌اند. مزایای این میکرو پست‌ها چنان زیاد است، که معمولا به سختی می‌توان در برابر آن، مقاومت کرد. محتوای کوتاه و جمع و جور بساز؛ در عوض نتایج سریع دریافت کن! اما پیش از آن‌که به بخش فنی میکروبلاگ، رسیدگی کنیم؛ بیایید نگاهی دقیق‌تر به این‌که چرا به میکروبلاگینگ نیاز داریم، بیندازیم.

مطالعه
سیسکو Catalyst 9800

میکروبلاگ‌ها، انرژی کمی از شما می‌برند. 

شما در همان مدت زمانی‌که برای تولید محتواهای طولانی، سپری می‌کنید؛ می‌توانید تعداد بی‌شماری از پست‌های میکروبلاگ را تولید کنید. ساخت چندین پست طولانی در یک روز، چه خلاقانه آن را انجام دهید و چه فرآیندهای عملی را در آن بگنجانید؛ کارساز نخواهد بود. از سوی دیگر، میکرو پست‌ها، تنها چند دقیقه برای نوشتن و پست کردن، وقت می‌گیرند.
میکروبلاگینگ، ارزش مالی بالا و قدرتمندی، برای تبلیغ بیزینس‌ها و برندهای کوچک دارند. این پست‌ها، برآورد هزینه‌های تولید محتوا را کاهش داده؛ و از سویی بازده دریافتی از آن‌ها را، به شدت افزایش می‌دهند.
فواید میکروبلاگینگ - میکروبلاگینگ چیست؟

استراتژیِ حضور در صحنه!

ثبات در تولید محتوا، کلید موثر بازاریابی آنلاین است. برندهایی که به طور مداوم، پست منتشر می‌کنند؛ واکنش‌های بیشتری نیز دریافت خواهند کرد. مشتریان، به برندهایی اعتماد می‌کنند که دسترسی سریعی به آن‌ها دارند؛ و پاسخگویی سریع شما، حس لذت‌بخشی در آن‌ها ایجاد می‌نماید.
میکروبلاگینگ برای برندها، راهی‌ست که از طریق آن، هر روز هفته را می‌توانند با مخاطبین خود، در ارتباط باشند. به عنوان مثال، یک توییت ساده می‌تواند اخبار را نسبت به پست‌های طولانی و حتی اخبار فوری، بهتر منتقل نمایند.

حس نزدیکی با تلفن‌های همراه!

امروزه، مشتریان شما حس نزدیکی بسیاری با گوشی‌های تلفن همراه خود، دارند. طبق تحقیقات، مردم به طور میانگین، هر ۱۲ دقیقه یک‌بار تلفن همراه خود را چک می‌کنند. ۴۰ درصد از مردم نیز، ۵ دقیقه پس از بیداری به سراغ گوشی‌های خود می‌روند.
سایت‌های میکروبلاگینگ مانند پینترست و توییتر؛ بیشترین واکنش را، به دلیل آن‌که به راحتی در اپلیکیشن‌های موبایل، قابل دسترسی هستند؛ دریافت می‌کنند. مشتریان دنیای مدرن، عاشق استفاده از آن‌ها هستند. از طریق میکروبلاگینگ در این سایت‌ها، برندها به منبعی از مخاطبین گسترده، دسترسی پیدا خواهند نمود و دیده خواهند شد.

تمام آن‌چه برای دانستن درباره‌ی سایت‌های میکروبلاگینگ، به آن نیاز دارید!

سایت‌های میکروبلاگینگ، این روزها محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند. دلیل آن، این‌ست که چنین سایت‌هایی، عموما محتواها را در قالبی منتشر می‌کنند که مطابق ذائقه‌ی کاربران است.
با وجود این‌که تعداد زیادی از سایت‌های میکروبلاگینگ، در فضای اینترنت یافت می‌شوند؛ ما توییتر، پینترست، تامبلر، اینستاگرام و فیس‎بوک را، به عنوان پیش‌گامان میکروبلاگ، برایتان گلچین نموده‌ایم. سایت‌هایی مانند Reddit و لینکدین هم، به سرعت در حال جذب مخاطب هستند. دلیل این امر را می‌توان به ترافیک بالا و چشم‌گیر این سایت‌ها، و داده‌های مربوط به بازدید صفحه‌ هایشان، مربوط دانست.

توییتر(Twitter)

توییتر(twitter.com)، به دلیل بهره‌مندی از مقیاس گسترده‌ی ۳۳۰ میلیونی کاربرهایش، بالاترین امتیاز را در جمع سایت‌های میکروبلاگینگ، کسب کرده است. ۷۱ درصد از آمریکایی‌ها، توییتر را مرجع اصلی اخبار می‌دانند. با چنین آمار شوک آوری، توییتر اولین انتخاب میکرو بلاگرهای سراسر جهان، خواهد بود.
توییتر در هر توییت، نزدیک به ۲۸۰ کاراکتر را، پشتیبانی می‌نماید. این پلتفرم، از طریق ریتوییت، کامنت و لایک، راه‌های پر مفهومی برای برقراری ارتباط، فراهم نموده است. علاوه بر این، شما می‌توانید از کارت‌های توییتری که به ویدئو ها و کلیپ‌های صوتی، عکس‌های گالری و لینک‌های لایو شما، پیوست شده‌اند؛ استفاده کنید. بخشMoments  در توییتر، شما را قادر می‌سازد که به تمامی توییت‌های محبوب خود، دست پیدا کنید و آن‌ها را از طریق slideshow، به نمایش بگذارید.

مطالعه
چطور از سایت videohive رایگان دانلود کنیم { آپدیت جدید 2022 }

نمونه‌هایی از پست‌های توییتری 360x550 - میکروبلاگینگ چیست؟

تامبلر(Tumblr)

تامبلر(http://www.tumblr.com)، رقیب نزدیک توییتر در زمینه‌ی میکروبلاگینگ می‌باشد. این پلتفرم که بیش از ۴۶۶ وبلاگ مختلف را در خود جای داده؛ یکی از پلتفرم‌های محبوب، در میان میکرو بلاگر هاست. شما می‌توانید تولید محتوای وبلاگ خود را، در این پلتفرم، انجام دهید و وبلاگ‌های سایر افراد را نیز دنبال نمایید. وبلاگ‌هایی که دنبال می‌کنید، در داشبورد شما، به نمایش در خواهند آمد. شما می‌توانید این وبلاگ‌ها را، ری‌بلاگ نمایید؛ یا در آن‌ها، کامنت بگذارید.
از لحاظ میزان کاراکتر، تامبلر از توییتر دست و دل‌بازتر است. اما این برنامه هم، برای ریپلای‌ها، محدودیتِ ۴۷۵ کاراکتری؛ و برای بخش پرسش‌، ۵۰۰ کاراکتر را به عنوان محدودیت نگارشی، قرار داده است.
محدودیت پست گذاری در تامبلر، هم در اندروید و هم در iOS، ۲۵۰ پست در روز است. شما در این پلتفرم، هر چیزی را می‌توانید پست کنید. از متن گرفته، تا کلیپ‌های صوتی و ویدئویی، لینک‌ها، نقل‌قول‌ها، عکس‌، گیف‌های متحرک و…؛ تامبلر از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را کشف کرده، و در چنته‌ی خود گنجانده است.

اینستاگرام(Instagram)

بسیاری از اساتید اهل سخن، هنوز هم اوقات سختی را برای کنار آمدن با محبوبیت بالای پست‌های تصویری، در این پلتفرم سپری می‌کنند. اما اینستاگرام(http://www.instagram.com)، به آرامی دارد جای خود را میان سایر سایت‌های میکروبلاگینگ، باز می‌نماید. یکی از این موارد را می‌توان محدودیت ۲۲۰۰ کاراکتری کپشن‌های آن دانست؛ که برای نویسندگان، فضای بیشتری در جهت توصیف خود، فراهم می‌سازد. اگرچه تیم اینستاگرام، پیشنهاد می‌کنند که کپشن زیر عکس‌های خود را زیر ۲۵۰ کاراکتر نگه دارید؛ تا کاملا در feed شما قابل مشاهده باشند.
بلاگرها، مانورهای بسیاری بر جلوه‌های چشم‌گیر بصری اینستاگرام، می‌دهند. آن‌ها پست‌های کوتاه خود را با انواع تصاویر گرافیکی، مانند اینفوگراف‌ها، گیف‌ها و…؛ تزئین می‌کنند و لینک آن را، به پست‌های طولانی وبلاگ یا وبسایت خود، پیوست می‌کنند.
بسیاری از اهالی اینستاگرام، شیفته‌ی پست‌های چند رسانه‌ای، هستند و سریعا به آن‌ها، واکنش می‌دهند. شما به راحتی،می‌توانید با استفاده از ایده‌های دیوانه‌کننده‌ی پست گذاشتن در اینستاگرام، تجربه‌ی گسترده‌ای کسب نمایید. چرا که مخاطبین شما، عاشق جنبه‌ی جالب و کمی عجیب و غریب این پلتفرم، هستند.

فیس‌بوک (Facebook)

فیس‌بوک (http://www.facebook.com)، به دلیل قالب‌های مختلف و منحصر به فردی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، یکی از پلتفرم‌های شکست‌ناپذیر در زمینه‌ی میکروبلاگینگ، است. جدا از متن‌های ساده و پست‌های تصویری؛ شما با ساخت مطالب، رای‌گیری‌ها، سوالات، دورهمی‌های گوناگون، کارت‌های مجازی، ویدئو های لایو و استریم‌های دسته‌جمعی و… می‌توانید با مخاطبین خود، ارتباط برقرار کنید.
قابلیت استوری فیس‌بوک، شهرت گسترده‌ای در زمینه‌ی میکروبلاگینگ، دارد. شما می‌توانید دسته‌ای از پست‌های خود را در یک استوری، طبقه‌بندی نموده؛ کپشن‌های جذاب به آن‌ها بیفزایید. این پست‌ها، به شکل slideshow، به نمایش در خواهند آمد؛ و شما می‌توانید به آن‌ها، افکت و تغییرات دیگری بیفزایید؛ تا آن‌ها بیش از پیش بدرخشند.
علاوه بر این، می‌توانید در فیس‌بوک به منظور بازاریابی هدفمند، گروه‌هایی ایجاد کنید. به عنوان مثال، می‌توانید تمامی ارباب رجوع آینده‌ی خود را، در یک گروه جمع کرده، پست‌های میکروبلاگینگ خود را برایشان ارسال نمایید. به این طریق، قادر خواهید بود که آن‌ها را به مسیر خرید از شما، سوق دهید.

مطالعه
روش‌های بزرگ‌نمایی یک تصویر روی چند مانیتور

پینترست (Pinterest)

یکی دیگر از پلتفرم‌های مخصوص هنرهای بصری، که بسیاری از میکرو بلاگرهای علاقمند به هنرهای فانتزی را، به خود جذب کرده؛ پینترست (http://www.pinterest.com) است. برخلاف اینستاگرام، پینترست کاملا بر پست‌های بصری تکیه دارد. البته، بجز وقت‌هایی که زیر عکس‌های خود، چند یادداشت باقی می‌گذارید. می‌توانید در پینترست، بردهای شخصی خودتان را ساخته، عکس‌های محبوبتان را، اصطلاحا به آن سنجاق نمایید. چرا که درون‌مایه‌ی اصلی این برنامه، این است.
علاوه بر این، می‌توانید بردهای معروفی را که با علاقمندی‌ها یا زمینه‌ی صنعتی شما، هم‌خوانی دارند؛ دنبال نمایید. البته قابل درک است، که پینترست مخاطبین کمتری در مقایسه با موارد بالا دارد؛ اما با این وجود، تعداد بسیاری از طرفداران آن را دنبال می‌نمایند. اگر محتواهای شما، تکیه‌ی بسیاری بر جنبه‌های صوری دارد، پینترست می‌تواند بازاریابی شما را از طریق تولید محتوا، به درجه دیگری از موفقیت برساند.

میکروبلاگینگ در پینترست 409x550 - میکروبلاگینگ چیست؟

Reddit

سایت‌های میکروبلاگینگ، خود را “صفحه‌ی اول اینترنت” می‌نامند. اگرچه ممکن است، چنین چیزی اغراق به نظر برسد، اما این مورد که Reddit میان کاربران اینترنت بسیار مشهور است را، نمی‌توان کتمان کرد.
Reddit، شبیه مجموعه‌ای از فروم‌های مختلف است که در آن، مردم درباره‌ی موضوعات مختلفی، با هم بحث می‌کنند. هر مبحث، شامل مباحث زیرمجموعه یا subreddit  می‌گردد که در آن، مردم می‌توانند با رای موافق یا مخالف خود، کامنت و پست بگذارند.
میکرو بلاگرها، Reddit را پلتفرمی ارزشمند، برای توصیف عقاید خود دانسته؛ آن را مکانی مناسب برای ارتباط گرفتن با کاربران دیگر می‌دانند. شاید برای تازه‌واردها، این فضا کمی ترسناک به نظر برسد؛ اما شما می‌توانید با انتخاب گزینه‌های مختلف، از مباحث جدید، باب روز و داغ، بهره‌مند گردید.
البته پیش از هر چیز، اجازه دهید که نکته‌ای را به شما گوشزد نمایم. کاربران Reddit، باید با مقررات محتواهای امن این پلتفرم، موافقت نمایند. این سایت، تیم ناظری دارد؛ که می‌توانند در صورت مغایرت محتوای شما با قواعد این پلتفرم، در ظواهر پست یا محتوای شما، دست برده و آن را تغییر دهند.

لینکدین (LinkedIn)

با این‌که لینکدین(http://www.linkedin.com)، به عنوان سایت متخصصان، شناخته شده است؛ باز هم مکانی مناسب برای میکروبلاگینگ است. شما در این سایت، می‌توانید پست‌های مختصری ایجاد نموده، اسلایدهای مخصوص خود را، با جامعه‌ی فالوورهای خود، به اشتراک بگذارید. پایگاه گسترده‌ی مخاطبان این پلتفرم، بیشترین بازدید پست‌های شما را تضمین می‌نمایند.
اگر تازه میکروبلاگینگ خود را، آغاز نموده‌اید؛ لینکدین می‌تواند نقطه‌ی شروع مناسبی، برای شما باشد. رابط کاربری این سایت، بسیار ساده و قابل فهم است. شما می‌توانید با پست نمودن مرتب میکروبلاگ‌های خود در این سایت، برند شخصی خود را تبلیغ نمایید؛ یا حتی اینفلوئنسرهای مرتبط با خود را نیز تگ کنید.

میکروبلاگینگ در لینکدین 508x550 - میکروبلاگینگ چیست؟

به یاد داشته باشید که چند خط اول میکروبلاگینگ شما، می‌بایست توجه خواننده را حسابی به خود جلب نماید. این امر، خوانندگان را وادار می‌سازد تا بر روی “ادامه‌ی مطلب” کلیک کرده و باقی محتوای شما را نیز، بخوانند. شما می‌توانید در پایان از خوانندگان خود بخواهید به پست شما واکنش بدهند؛ سپس به طرز مناسبی، پاسخ آن‌ها را بدهید.

لینک منبع:

influencermarketinghub.com

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.