aalan

یک سوال Latest سوالات

  1. احساس افسردگی و ناراحتی می کنید؟ دچار استرس زیاد شده اید؟ عصبانی هستید و یا اینکه ناامید شده اید؟ شما در هر حالی که هستید برای بهبود وضعیت روحی تان نیاز به آرامش بیشتری دارید و یکی از بهترین شیوه ها برای دستیابی به آن، شنیدن یک موسیقی آرام بخش است. موزیک مورد نظر را در دستگاه پخش بگذارید، آن را روشنادامه مطلب ...

    احساس افسردگی و ناراحتی می کنید؟ دچار استرس زیاد شده اید؟ عصبانی هستید و یا اینکه ناامید شده اید؟ شما در هر حالی که هستید برای بهبود وضعیت روحی تان نیاز به آرامش بیشتری دارید و یکی از بهترین شیوه ها برای دستیابی به آن، شنیدن یک موسیقی آرام بخش است. موزیک مورد نظر را در دستگاه پخش بگذارید، آن را روشن کنید، چشمان تان را ببندید و در صداها غرق شوید. خواهید دید که چقدر زود احساس آرامش و راحتی می کنید و فشارخون تان پایین می آید.

    شفابخشی موسیقی

    شفابخشی موسیقی

    موسیقی در کنار تمام کاربردهایی که دارد، اثر شفابخشی هم دارد. احساس کردن و شنیدن لرزش ها و نوسانات صدا در یک موزیک آرام بخش به شما کمک می کند تا قلب تان با ریتم منظم تری کار کند و به همین ترتیب بدن تحت تاثیر آن قرار گیرد و سایر ارگان ها نیز تحریک شوند تا منظم تر و بهتر فعالیت کنند مثلاً امواج مغز از حالت پر تلاطم به حالت آرام می رسند، استرس هایتان به حداقل می رسد و سیستم دفاعی بدن تان تقویت می شود.

    تاثیر موسیقی بر بدن

    تاثیر موسیقی بر بدن

    موسیقی باعث می شود تا تمام دستگاه ها و سیستم های بدن به شکل هماهنگ تر فعالیت کنند. در مورد انتخاب موسیقی نظر خودتان اهمیت دارد اما این نکته را به خاطر داشته باشید که موسیقی های به کار گرفته شده برای درمان همگی ریتم و پالس خاصی دارند. موسیقی های آرام و ملایم، ضربان قلب را آرام می کنند و علاوه بر آن امواج مغز و تنفس را نیز کندتر می کنند. اینکه موزیک چگونه می تواند روی ذهن این اندازه اثر بگذارد، موضوعی است که ذهن بسیاری از محققان و پژوهشگران را مشغول کرده است،‌‌ آنها بعد از مدت ها تحقیق و بررسی در این زمینه به این نتیجه رسیده اند که موسیقی اثر مثبت روی ذهن دارد و در این میان موسیقی کلاسیک هندی بیشترین تاثیر را دارد. موسیقی می تواند ذهن را آرام کند و روند بهبود را در بیماران تسریع بخشد. موسیقی با نگرانی ها و تشویش ها مبارزه می کند و ذهن را آرام و راحت می کند.

    مقابله با افسردگی

    افسردگی باعث کاهش فعالیت مغز و حتی مختل کردن توانایی های ذهنی می شود. کمبود انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین، باعث سرکوب شدن بخشی از ذهن می شود، موسیقی آرام بخش باعث افزایش سطح سروتونین می شود.

    رهایی از نگرانی و تشویش ها

    نگرانی و تشویش (احساس ترس و عدم اطمینان و ایمنی) ابرهای تیره ای روی ذهن ما به وجود می آورند. این احساسات معمولاً مربوط به اتفاقات و وقایعی است که ممکن است در آینده رخ دهند، در نتیجه همان چیزی می شود که از آن نگران بودید و فرار می کردید. افزایش میزان نگرانی ها و ترس ها باعث بی خوابی می شود و حتی در مواقعی هم به اختلال نگرانی منجر می شود اما موسیقی می تواند شما را از این وضعیت نجات دهد.

    بهبود توانایی های یادگیری

    موسیقی روی فرآیند یادگیری و فکر کردن اثر می گذارد. گوش دادن موسیقی ملایم و آرامش بخش در حین کار کردن به شما کمک می کند تا سریع تر کار کنید و به شکل مناسب تری کار خود را پیش ببرید. موسیقی به شما توانایی مثبت اندیشی می دهد و احساس می کنید انگیزه بیشتری پیدا کرده اید. شنیدن موسیقی های دلنواز و خوشایند، به هنگام انجام کارهای سخت و دشوار باعث آسان شدن آنها می شود.

    افزایش اعتماد به نفس

    مهمترین علت شکست ها و ناکامی ها، نبود اعتماد به نفس کافی و بی میلی به یادگیری و بیشتر یاد گرفتن است. دانش آموزانی که در امتحانات خود نمرات خوب نمی گیرند، هوش و توانایی های ذهنی پایین تری ندارند بلکه بی علاقگی به آن مسئله و کمبود انگیزه کافی باعث کاهش عملکرد آنها می شود. دروس موسیقی در حین تحصیل به دانش آموزان کمک می کند تا از نظر ذهنی انگیزه و اعتماد به نفس کافی به دست آورند. برای آنکه میزان باور کودکان مان را نسبت به خودشان بالا ببریم و همچنین اعتماد به نفس شان را بالا ببریم، بهتر است از موسیقی استفاده کنیم.

    کوچک کردن