aalan

یک سوال Latest سوالات

  1. لیلا
    لیلا فوق لیسانس کامپیوتر دانشگاه شریف
    این پاسخ ویرایش شده است.

    افزایش حجم درایو C نکته بسیار مهم : این ترفند باعث پاک شدن درایو D شما می شود و حتما با دقت کافی این کار را انجام دهید تا اطلاعاتتان از دست نرود. به طور کلی نحوه استفاده از این روش جهت افزایش حجم درایو C در ویندوز به این صورت است که جهت تغییر سایز درایو C بایستی اول فضای درایو کمکی مانند درایو D راادامه مطلب ...

    افزایش حجم درایو C

    نکته بسیار مهم : این ترفند باعث پاک شدن درایو D شما می شود و حتما با دقت کافی این کار را انجام دهید تا اطلاعاتتان از دست نرود.

    به طور کلی نحوه استفاده از این روش جهت افزایش حجم درایو C در ویندوز به این صورت است که جهت تغییر سایز درایو C بایستی اول فضای درایو کمکی مانند درایو D را آزاد نمود و سپس آن را به درایو C اختصاص داد. بنابراین در این روش باید درایو D را حذف نمود و سپس قسمتی از آزاد شده را به درایو C اضافه کرد و دوباره با فضای باقی مانده، یک درایو D جدید ساخت. بنابراین قبل از انجام کاری باید اطلاعات مهم درایو کمکی را به بقیه درایوها انتقال داد و آن را خالی کرد. مراحل کلی استفاده از این روش به شرح زیر می باشد:

    کلیک راست کردن روی My Computer
    انتخاب گزینه Manage
    رفتن به قسمت Disk Management

    لازم به ذکر است که با استفاده از پنجره Run با فشردن کلیدهای Windows و R به صورت همزمان و تایپ کردن عبارت didkmgmt.msc می توان وارد قسمت Disk Management شد.

    با مشاهده فضای درایوها و همچنین فرمت و پر و خالی بودن آنها، بر روی درایو کمکی همان درایو D کلیک راست نموده و گزینه Delete Volume را انتخاب کنید.

    افزایش حجم درایو C
    پس از تایید پیغام ظاهر شده و حذف شدن درایو، سپس بر روی درایو C کلیک راست نموده و گزینه Extend Volume را انتخاب کنید.

    افزایش حجم درایو C در ویندوز
    جهت مشخص کردن حجم جدیدی برای درایو C، کاربر می تواند تمام فضای آزاد شده از درایو D یا تنها بخشی از آن را به این درایو را اختصاص دهد.
    اگر بازهم فضایی باقی مانده باشد، می توان روی این فضای باقی مانده کلیک راست کرده و گزینه New Simple Volume را انتخاب کنید و دوباره یک درایو D جدید ایجاد نمایید.
    نهایتا ویندوز را restart کنید.
    افزایش حجم درایو C از طریق تغییر حجم پارتیشن

    فعال نبودن گزینه Delete Volume

    در صورتی که گزینه Delete Volume فعال نبود می توانید روش زیر را دنبال کنید:

    دلیل اصلی فعال نبودن گزینه Delete Volume برای پاک کردن درایو d این هست که از این درایو به عنوان رم مجازی استفاده شده است. برای حل این مشکل مراحل زیر را طی کنید:

    ۱- در قسمت سرچ ویندوز تایپ کنی Advanced System Settings

     

    فعال نبودن گزینه Delete Volume

    ۲-  در قسمت Performance گزینه Setting رو انتخاب کنید

    ۳- در تب Advanced بخش Virtual Memory گزینه Change را انتخاب کنید

    فعال نبودن Delete Volume

    تیک گزینه Automatically manage paging file size for all drives را بردارید و یک درایو دیگر را جایگزین کرده و در ادامه دکمه Set را بزنید و بعد Ok در ادامه ویندوز را ری استارت کنید و مشکل حل میشه.

     

    Delete Volume

    کوچک کردن