aalan

یک سوال Latest سوالات

  1. قانون سه‌ می‌گوید اگر تا سه روز آب نخورید می میرید. اما مدت‌ زمان دقیقی که انسان می‌تواند در طول آن بدون آب به زندگی اش ادامه دهد در واقع بسیار متنوع است، زیرا بدن انسان نیاز دارد تا مقدار آب را متعادل نگه دارد و ذخایر آب بدن نیز به واسطه تعریق، تبخیر یا دفع مستقیم کاهش پیدا کرده و نیاز به تجدید شدنادامه مطلب ...

    قانون سه‌ می‌گوید اگر تا سه روز آب نخورید می میرید. اما مدت‌ زمان دقیقی که انسان می‌تواند در طول آن بدون آب به زندگی اش ادامه دهد در واقع بسیار متنوع است، زیرا بدن انسان نیاز دارد تا مقدار آب را متعادل نگه دارد و ذخایر آب بدن نیز به واسطه تعریق، تبخیر یا دفع مستقیم کاهش پیدا کرده و نیاز به تجدید شدن دارند. می بینید که شرایط و عوامل متنوعی در تعیین محدوده زنده ماندن بدون آب نقش دارند.

    انسان بدون آب چقدر زنده می‌ماند

    شرایط و عوامل متنوعی در تعیین محدوده زنده ماندن بدون آب نقش دارند

    در شرایط دشواری مانند ورزش شدید زیر نور مستقیم خورشید، بدن انسان می‌تواند در طول یک ساعت تا ۱٫۵ لیتر تعریق داشته باشد و اگر این مقدار آب از دست رفته در بدن جبران نشود،‌ خون رقیق شده و تعریق متوقف می شود و دمای بدن بالاتر رفته و دچار کم آبی می‌شود و ممکن است در عرض چند ساعت فرد بمیرد. اما در یک محیط راحت و مناسب ممکن است فرد بتواند برای بیش از یک هفته بدون آب دوام بیاورد. آندرآس میهاوکز مرد استرالیایی است که رکورد زنده ماندن در طولانی‌ترین مدت زمان بدون آب را به نام خود ثبت کند. پلیس استرالیا در سال ۱۹۷۹ به صورت تصادفی او را به مدت ۱۸ روز در سلول زندان رها کرد. با این همه از آنجایی که وی از شدت تشنگی بخارهای روی دیوار سلول را می لیسیده‌ است،‌ درستی این رکورد مورد تردید است.

    کوچک کردن