aalan

یک سوال Latest سوالات

  1. بهترین سن برای شروع یادگیری پیانو بهترین سن برای شروع یادگیری پیانو، سن چهار یا پنج سالگی است. سن مناسب یادگیری گیتار بیس بسیاری از نوازندگان گیتار بیس قبل از شروع یادگیری گیتار بیس، نوازنده‌ی گیتار بوده‌اند. اما خیلی از هنرجوها هم گیتار بیس را به عنوان اولین ساز انتخاب می‌کنند. مهم‌ترین مسئله‌ی تاثادامه مطلب ...

    بهترین سن برای شروع یادگیری پیانو

    بهترین سن برای شروع یادگیری پیانو، سن چهار یا پنج سالگی است.

    بهترین سن برای شروع یادگیری پیانو

    سن مناسب یادگیری گیتار بیس

    بسیاری از نوازندگان گیتار بیس قبل از شروع یادگیری گیتار بیس، نوازنده‌ی گیتار بوده‌اند. اما خیلی از هنرجوها هم گیتار بیس را به عنوان اولین ساز انتخاب می‌کنند. مهم‌ترین مسئله‌ی تاثیرگذار بر سن شروع یادگیری نوازندگی در مورد گیتار بیس اندازه‌ی آن است. اندازه‌ی یک گیتار بیس استاندارد تقریبا ۹۰ سانتی‌متر است. البته برخی سازنده‌ها گیتار بیس کوچک‌تر برای هنرجویان کم‌سن با جثه‌ی کوچک تولید می‌کنند. اندازه‌ی این گیتارها تقریبا سه چهارم اندازه‌ی استاندارد آن است. بعد از سایز گیتار بیس، نکته مهم قدرت انگشتان هنرجو است. انگشتان نوازنده باید قدرت فیزیکی کافی برای نواختن گیتار بیس را داشته باشد. به همین دلیل روی هم رفته سن پیشنهادی برای شروع نوازندگی گیتار بیس سن ۸ یا ۹ سالگی است. این در حالی است که سن مناسب برای یادگیری گیتار ۶ یا ۷ سالگی است. دلیل این تفاوت در اندازه‌ی بزرگتر و سیم‌های سنگین‌تر گیتار بیس نسبت به گیتار است. البته این یک قانون کلی است و حتما استثنائاتی دارد؛ مثلا کودک ۹ ساله با جثه‌ی کوچک نمی‌تواند نوازندگی گیتار بیس را شروع کند. این در حالی است که کودک ۷ ساله که قد بلندی دارد می‌تواند.

    بهترین سن برای شروع یادگیری پیانو

    سن مناسب برای شروع یادگیری گیتار

    سن مناسب برای شروع یادگیری گیتار، سن ۶ سالگی است. مهمترین فاکتور در مورد گیتار توانایی دست هنرجو است. البته این یک قانون کلی است ممکن است کودک ۵ ساله از نظر فیزیکی توانایی نوازندگی گیتار را داشته باشد این در حالی است که کودک ۷ ساله با جثه‌ی کوچک ناتوان است. مهمترین نکته راجع به یادگیری گیتار توسط کودک، انتخاب گیتار با اندازه‌ی مناسب است. اندازه‌ی یک گیتار استاندارد، تقریبا ۶۰ سانتی‌متر است. البته سازنده‌هایی هستند که گیتار با اندازه‌ی ی۱/۲ و یا ۳/۴ اندازه‌ی اصلی برای هنرجویان کم سن و سال طراحی می‌کنند. پیشنهاد می‌شود برای سن ۵ تا ۸ سال، گیتار با اندازه‌ی ۱/۲ ، برای سن ۸ تا ۱۲ سال گیتار با اندازه‌ی ۳/۴ اندازه‌ی استاندارد و برای ۱۲ سال به بالا گیتار استاندارد تهیه شود. انتخاب سایز مناسب ساز باعث افزایش انگیزه‌ی کودک برای نوازندگی می‌شود. یادگیری نوازندگی با ساز بزرگ برای کودک لذت‌بخش نخواهد بود.

    سن مناسب برای شروع یادگیری گیتار

    سن مناسب برای شروع درامز

    در مورد درامز نمی‌توان مشخصا عددی را به عنوان سن مناسب برای شروع تعیین کرد. در حالت کلی سن ۷ سالگی سن مناسبی برای شروع یادگیری درامز است. در واقع فارغ از سن کودک فاکتورهای دیگری هستند که تعیین می‌کنند آیا یک کودک شرایط شروع نوازندگی درامز را دارد یا خیر. اولین و مهم‌ترین فاکتور توانایی دست کودک است، آیا دستان کودک شما به اندازه‌ای قوی است که از چوب درامز استفاده کند. فاکتور مهم بعدی بلوغ هنرجو است. باید اشاره کرد که در مورد درامز هم استثنا وجود دارد به طوری که یک کودک ۶ ساله ممکن است شرایط لازم برای شروع نوازندگی درامز را کاملا داشته باشد. فاکتور سوم آمادگی ذهنی و علمی کودک است. یادگیری درامز علاوه بر توانایی فیزیکی توانایی علمی نسبتا بالایی لازم دارد چرا که موارد زیادی است که در حین آموزش باید پوشش داده شود. نوازنده‌ی درامز باید قادر به خواندن متون موسیقایی و یادگیری تکنیک‌های ضرب و ریتم باشد.

    سن مناسب برای شروع درامز

    سن مناسب برای شروع خوانندگی

    گاهی والدین به دلیل علاقه‌ی فرزندشان به خواندن، به فکر شروع آموزش خوانندگی برای فرزندشان می‌افتند. گاهی پدر و مادرها قصد ثبت‌نام فرزند ۳ یا ۴ ساله‌شان در دوره‌های آموزش خوانندگی دارند. اما باید بدانید در چنین سنی آموزش خوانندگی به فرزند، موفق نخواهد بود. شروع یادگیری خوانندگی باید بعد از سن بلوغ فرزند باشد. کیفیت صدای انسان به مرور زمان و با گذر عمر بهتر می‌شود به همین دلیل است که خوانندگی در سنین پایین توصیه نمی‌شود. سن بلوغ در افراد متفاوت است اما به طور میانگین در سنین ۱۱ یا ۱۲ سالگی اتفاق می‌افتد؛ در این سن است که صدای فرد دچار تغییر می‌شود. به طور مثال زمانی که صدای یک پسر نوجوان کلفت و بم می‌شود می‌تواند یادگیری خوانندگی را شروع کند. در صورتی که کودکتان واقعا به خوانندگی علاقه دارد اما از نظر سنی برای شروع مناسب نیست، می‌تواند تا محیا شدن شرایط سنی مناسب به نوازندگی پیانو بپردازد؛ به این ترتیب تا سن مناسب برای خوانندگی از نظر ریتم، ملودی و سایر تکنیک‌ها قوی می‌شود.

    سن مناسب برای شروع خوانندگی

    سن مناسب برای شروع نوازندگی ساکسیفون

    سن مناسب برای شروع نوازندگی ساکسیفون بسته به جثه‌ی هنرجو و اندازه‌ی این ساز متفاوت است. سن ۷ یا ۸ سالگی به صورت میانگین حداقل سن مناسب برای ساکسیفون است. ساکسیفون آلتو با توجه به اینکه تقریبا ۶۰ سانتی‌متر است برای هنرجویان کم سن و سال مناسب‌تر است. از طرفی ساکسیفون آلتو برای کسانی که تازه نواختن ساکسیفون را شروع کرده‌اند، به دلیل اندازه و وزنش، مناسب‌تر است. یک مزیت راجع به ساکسیفون این است که حرکت انگشتان و نت‌خوانی برای تمام مدل‌های ساکسیفون یکسان است. به همین دلیل است که بسیاری از نوازندگان با ساکسیفون آلتو شروع می‌کنند و سپس در ادامه ساکسیفون باریتون و تنور را انتخاب می‌کنند. تنور در ژانرهای جاز، بلوز و گاهی راک بسیار رایج است. در مدارس موسیقی آموزش ساکسیفون تنور از سن ۸ سالگی شروع می‌شود. ساکسیفون باریتون تقریبا ۱۲۰ سانتی‌متر است. به همین دلیل است که سن مناسب برای شروع نوازندگی ساکسیفون باریتون ۹ یا ۱۰ سالگی است. همچنین ساکسیفون باریتون نسبت به تنور و آلتو گران‌تر است.

    سن مناسب برای شروع نوازندگی ساکسیفون

    بهترین سن برای شروع فلوت

    بسیاری از والدین تمایل به ثبت نام فرزند سه یا چهار ساله‌شان در دوره‌های آموزشی نوازندگی فلوت دارند. شروع یادگیری موسیقی در سنین پایین خیلی خوب است اما باید از نظر فیزیکی و ذهنی، فرزند آمادگی لازم را داشته باشد. اولین فاکتور در نوازندگی فلوت این است که آیا دستان کودک به اندازه‌ی کافی بزرگ است که قادر به نوازندگی چندین کلید روی فلوت باشد. همچنین به عنوان یک ساز بادی، حجم ریه‌ی کودک هم فاکتور تعیین‌کننده‌ای است. از این رو سن مناسب برای شروع نوازندگی سن ۷ یا ۸ سال است. البته برای هنرجویان کم سن و سال با جسه‌ی کوچک می‌توان از فلوت خمیده استفاده کرد که نسبت به فلوت معمولی سایز کوچک‌تری دارد. در مدارس موسیقی هنرجویان اکثرا از سن ۱۱ یا ۱۲ سالگی شروع به نواختن فلوت می‌کنند.

    بهترین سن برای شروع فلوت

    بهترین سن برای یادگیری کلارینت

    به دلیل تعدد کلیدهای ساز کلارینت حداقل سن مناسب برای نوازندگی آن، سن ۷ سالگی است. مهمترین فاکتور در مورد کلارینت اندازه‌ی دست کودک است که آیا به اندازه کافی بزرگ است تا تمام کلیدها را پوشش دهد. همچنین چون یک ساز بادی است حجم ریه‌ی نوازنده هم مهم است. بسیاری از مدارس آموزش کلارینت را از کلاس سوم یا چهارم شروع می‌کنند.

    بهترین سن برای یادگیری کلارینت

    سن مناسب یادگیری ویولن

    برای اینکه کودک آمادگی شروع یادگیری ویولن را داشته باشد باید از نظر فیزیکی، روحی و ذهنی آماده باشد. سن مناسب برای شروع نوازندگی ویولن چهار سالگی است. سازندگان ویولن مدل‌هایی در اندازه‌ی کوچک، مناسب برای کودکان طراحی و تولید کرده‌اند. فاکتور مهم در مورد نوازندگی ویولن، قدرت دست کودک به دلیل نوازندگی با سیم‌ها و آرشه است. همچنین آرشه و سیم‌های ویولن نیاز به نگه‌داری دارند که گاهی برای کودکان کم سن و سال انجام آن مشکل است.

    سن مناسب یادگیری ویولن

    منبع: Musika

    کوچک کردن