aalan

یک سوال Latest سوالات

  1. برای جلوگیری از ریزش مو از این رفتارهای غلط دوری كنید گاهی اوقات رفتارها و عادت‌های اشتباه ما ممكن است به‌طور ناخودآگاه باعث ضعیف شدن موها شوند. در صورتی كه اصلا خودمان خبر نداریم كه این كارها ممكن است یكی از علت‌های عمده ریزش موهای‌مان باشد؛ زمانی كه می‏توانیم با كنترل و ترك عادت‏های‌مان از بروز ایادامه مطلب ...

    برای جلوگیری از ریزش مو از این رفتارهای غلط دوری کنید

    گاهی اوقات رفتارها و عادت‌های اشتباه ما ممکن است به‌طور ناخودآگاه باعث ضعیف شدن موها شوند. در صورتی که اصلا خودمان خبر نداریم که این کارها ممکن است یکی از علت‌های عمده ریزش موهای‌مان باشد؛ زمانی که می‏توانیم با کنترل و ترک عادت‏های‌مان از بروز این اتفاق جلوگیری کنیم، چرا دست به کارهای دیگر می‏زنیم؟! اگر از اشتباهات خود بی‌خبر هستید بهتر است نگاهی به موارد زیر بیندازید:

    – از بستن محکم موها با تل سر یا کش خودداری کنید.
    – موهای‌تان را به‌صورت عادتی نکشید و دور انگشت خود نپیچید!
    – از برنامه غذایی کامل که حاوی تمام مواد غذایی، میوه و سبزیجات است، استفاده کنید. همچنین از جینکو بیلوبا استفاده کنید ، این گیاه در طب سنتی آسیایی و در شرق دور بیشتر از صدها سال است که مورد استفاده قرار گرفته است. درواقع جینکو بیلوبا برای درمان ریزش مو و افزایش رشد موها مفید است.

    این ماسک‌ها جادو نمی‌کنند اما “درمان ریزش مو” غیرممکن نیست

    درمان ریزش مو
    روش‌هایی که در بالا ذکر شد، شاید برای اجرا آسان‌تر باشند اما بهتر است از تاثیر مواد طبیعی غافل نشویم. به همین خاطر توصیه می‏کنیم روزی ۱۵ دقیقه از وقت‌تان را صرف این کار کنید حتی می‏توانید یک روز وقت بگذارید و ماسک مورد نظرتان را برای چند روز آماده کنید.

    – آب سیر و پیاز برای تحریک رشد مو:

    پیاز دارای مقدار قابل توجهی گوگرد است. غلظت بالای گوگرد موجود در پیاز به رشد مو در هر شرایطی کمک می کند. مو به طور طبیعی از پروتئین و کراتین موجود در بافت داخلی اش تقویت می شود و استحکام موها بسته به وجود این مواد به میزان کافی درمو است. در حقیقت یکی از علل اصلی ریزش مو کمبود گوگرد و پروتئین در این بخش بدن انسان است.تحقیقات اخیر ثابت کرده است که آب پیاز با دارا بودن ترکیباتی فوق العاده برای رشد و پرپشت شدن موها مانع از ریزش موی سر می شود. همچنین آب پیاز برای مقابله با آلوپسی یا طاسی منطقه ای یک درمان فوق العاده است. تا حدودی از خواص و فواید پیاز و آب پیاز برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن موی سر دانستید .

    نصف یک پیاز قرمز متوسط را خرد کرده و با چهار حبه سیر مخلوط کنید، سپس آنها را با دو لیوان آب + دو قاشق غذاخوری دارچین به‌مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. بعد از ۱۵ دقیقه آنها را از روی حرارت‌ بردارید و به‏مدت چهار روز به همان صورت در جایی بگذارید بماند. بعد از چهار روز محلول را صاف کرده و داخل شامپو بریزید و هر بار سر خود را با آن شست‌وشو دهید.

    – ماسک شیر و جو ضد ریزش مو:

    یک قاشق غذاخوری آرد جو + یک قاشق غذاخوری روغن بادام+ یک قاشق غذاخوری شیر را مخلوط کنید و خمیر حاصل را روی سر بمالید. بعد از دو دقیقه با آب و شامپو بشویید.

    – با روغن نارگیل ریزش مو را درمان کنید

    روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب مفید بوده و با نفوذ در داخل شفت مو و کاهش پروتئین از دست رفته مو به رشد و تقویت آن کمک می‌کند.

    روغن نارگیل را می توانید شب بر روی ریشه و ساقه موهایتان ماساژ دهید و برای آنکه دچار چربی مو نشوید صبح آن را بشویید البته کسانی که موهای خشکی دارند نیاز به شست و شوی مو ندارند و از این روش در طول روز برای درمان ریزش مو استفاده کنند.

    روغن نارگیل به پرپشتی و رشد مو کمک می‌کند و  به عنوان یک درخشان کننده مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    – ماسک تخم‌مرغ و چای سبز (دم‌کرده) برای افزایش جریان خون پوست

    سر: یک عدد تخم‌مرغ کامل را با چنگال بزنید. سپس یک قاشق غذاخوری چای سبز دم‌کرده + یک قاشق غذاخوری پودر خردل را با آن مخلوط کرده و به موها بمالید. پس از ۲۰ دقیقه با آب و شامپو موهای خود را بشویید.

    – ماسک تخم‌مرغ و آب سیب‌زمینی: آب سه عدد سیب‌زمینی را بگیرید، یک عدد تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل را با آن مخلوط کرده و روی موها بمالید؛ بعد از ۱۵ دقیقه می‌توانید موهای خود را بشویید.

    – ماسک تخم‌مرغ و ماست: یک عدد تخم‌مرغ + دو قاشق غذاخوری ماست ساده+ یک قاشق غذاخوری روغن خردل+ یک قاشق غذاخوری آبلیمو را مخلوط کرده و روی موها بمالید. پس از ۳۰ دقیقه با آب محلول را از روی سر خود بشویید.

    کوچک کردن