aalan

یک سوال Latest سوالات

  1. بیت‌کوین حدود ۱۱ سال است که  به عنوان یک ارز دیجیتال وارد بازار سرمایه‌گذاری شده و به خوبی در این مدت جای پای خود را سفت کرده است. افراد بسیار زیادی طرفدار سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین هستند. با اینکه ارزهای دیگر با سرعت تراکنش بالاتر این روزها محبوبیت نسبتا خوبی پیداکرده‌اند اما هنوز هم بیت‌کوین یکی ازادامه مطلب ...

    بیت‌کوین حدود ۱۱ سال است که  به عنوان یک ارز دیجیتال وارد بازار سرمایه‌گذاری شده و به خوبی در این مدت جای پای خود را سفت کرده است. افراد بسیار زیادی طرفدار سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین هستند. با اینکه ارزهای دیگر با سرعت تراکنش بالاتر این روزها محبوبیت نسبتا خوبی پیداکرده‌اند اما هنوز هم بیت‌کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

    دلایل زیادی وجود دارد که با دانستن آن‌ها مجاب می‌شوید در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنید.

    تعریف بیت کوین

    بیت‌کوین (به انگلیسی: Bitcoin) یک رمزارز و نظام پرداخت جهانی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه است، ولی از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته‌است. از نظر فنی بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال غیرمتمرکز است. چرا که بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند. این شبکه همتابه‌همتا است و تراکنش‌ها، مستقیماً و بدون واسطه بین کاربران انجام می‌شود.

    گره‌ها با استفاده از فناوری رمزنگاری ، این تراکنش‌ها را بازبینی کرده و در یک دفتر کل توزیع‌شده همگانی که به آن زنجیره بلوکی گفته می‌شود ضبط می‌کنند. بیت‌کوین را شخص یا گروهی از اشخاص ناشناس تحت نام ساتوشی ناکاموتو اختراع و در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک نرم‌افزار متن‌باز عرضه شد.

    در چند سال گذشته ارزش بیت‌کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار آمریکا به چندهزار دلار افزایش یافته‌است. شمار شرکت‌های خدماتی و تاجرانی که بیت‌کوین می‌پذیرند نیز در حال افزایش است.

    هیچ‌کس مالک شبکه بیت‌کوین نیست و مانند ایمیل، این کاربران بیت‌کوین هستند که آن را کنترل می‌کنند. کاربردهای بیت‌کوین در هیچ‌کدام از دیگر سیستم‌های پرداخت دیگر یافتنی نیست.

    روش سرمایه گذاری روی بیت کوین

    روش‌های متفاوتی برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین وجود دارد. برخی خرید آنلاین بیت کوین و نگهداری بلندمدت را ترجیح می‌دهند. برخی دیگر به سراغ استخراج بیت‌کوین می‌روند. دو روش محبوب برای سرمایه‌گذاری بیت‌کوین عبارت است از:

    • خرید و نگهداری بیت کوین
    • معامله کوتاه‌مدت بیت‌کوین و ترید آن
    • استخراج بیت کوین

    بهتر است بعد از کسب اطلاعات کامل درباره مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها، بهترین گزینه متناسب با شرایطتان را انتخاب کنید.

    کیف پول بیت کوین

    یکی از مهم‌ترین مواردی که در بحث سرمایه‌گذاری بیت‌کوین اهمیت بالایی دارد، نحوه نگهداری آن‌ است. دقیقا همان‌گونه که برای نگهداری اسکناس، نیاز به یک کیف پول و یک جای مطمئن دارید، برای نگهداری ارز دیجیتال نیز باید یک مکان مناسب در نظر بگیرید.

    کیف پول‌های ارز دیجیتال که به‌صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در اختیار شما قرار می‌گیرند، باید امنیت بالایی داشته باشند. برای نگهداری بیت کوین‌ها، به دنبال بهترین کیف پول بیت کوین باشید.

     

    کوچک کردن