aalan

یک سوال Latest سوالات

  1. لیلا
    لیلا فوق لیسانس کامپیوتر دانشگاه شریف

    تعریف پارادوکس پدر بزرگ یکی از پرسش هائی است که همیشه دربارهٔ امکان سفر در زمان مطرح بوده‌است این بوده که اگر کسی به گذشته سفر کند و یکی از عامل‌های وجود خودش یا عوامل بازگشت به زمان را از بین ببرد (برای مثال پدربزرگش را یا راه های رسیدن به علم بازگشت به زمانش را) در آن صورت او دیگر وجود نخواهد داشتادامه مطلب ...

    تعریف پارادوکس پدر بزرگ

    یکی از پرسش هائی است که همیشه دربارهٔ امکان سفر در زمان مطرح بوده‌است این بوده که اگر کسی به گذشته سفر کند و یکی از عامل‌های وجود خودش یا عوامل بازگشت به زمان را از بین ببرد (برای مثال پدربزرگش را یا راه های رسیدن به علم بازگشت به زمانش را) در آن صورت او دیگر وجود نخواهد داشت تا به گذشته برود و آن کار را انجام دهد.

    سفر در زمان

    اگر علاقه مند و طرفدار فیلم و سریال باشید یکی از سریالهایی که به تازگی تموم شده و به نوعی ترکونده سریال dark هست. اگر علاقه مند به سفر در زمان و داستان دنیاهای موازی هستید پیشنهاد میکنم این سریال را از دست ندید.

    حالا اولین سوالی که پیش میاد اینه شما فرض کنید الان این امکان فراهم شده که بتونی به گذشته بری و به زمانی بری که هنوز به دنیا نیومده بودی یا مثلا پدر بزرگت هنوز ازدواج نکرده باشه حالا تو بیای و عاملی بشی که پدر بزرگت بمیره حالا این وسط سوال میشه که تکلیف تو اون وسط چی میشه ؟ تو عاملیت به وجود اوردن خودت را از بین بردی الان اون وسط از بین میری پودر میشی میری هوا اگر پودر نشی و بری اینده الان اونجا کی هستی ؟ از کجا اومدی خانواده ات چی شدن.

    پارادوکس پدر بزرگ

    یک حالت دیگه که ممکنه رخ بده اینه که تو اومدی رفتی به گذشته زمانی که هنوز دنیا نیومده وقتی میره اونجا وسیله که باهاش میتونی برگردی زمان حال خراب بشه حالا چه اتفاقی میافته ؟ تو باید تو اون زمان گذشته بمونی تا به زمان حالی که بودی برسی ولی این وسط چی میشه تو داری به دنیا میای میتونی بچگی خودت را ببینی در حالی که بزرگی یعنی در ان واحد تو دنیا دو تا از وجود داره ؟ بهش فکر کردی بهش فکر کردم جوابی براش ندارم. یعنی اینکه بگیم زمان گذشته و اینده ترتیب نداره و این حرفا ولی واقعا بالاخره مبدا کجاست ؟ میشه مبدای نداشت ؟ حالتهای وحشت ناک تری هم هستند اینکه تو این سفر در زمان یک دختر به گذشته بره و مادر خودش را به دنیا بیاره و بعد در اینده مادر دختر را به دنیا بیاره ؟ منظورم را میفهمید خودمم نمیفهمم دارم گیج میشم.

    البته الان یک سری ادم دیگه ای هم هستند و میگن که امکان سفر در زمان وجود نداره حالا دلیلی که اونا میارن چیه ؟ اونا اسمش را گذاشتن اصل واقعیت هم اکنون یعنی اگر سفر در زمانی وجود داشته باشه پس باید الان هم از زمان های اینده به زمان ما سفر میشده و ما اونها را میدیدم ولی جوابی که من دارم اینه چرا طرف از اینده اومده باید بیاد داد بزنه من از اینده اومدم ؟ تازه اگر کسی هم بیاد ادعا کنه مردم فکر میکنند دیوانه است طرف.

    بعضی وقتا دیگه چیزی که ذهن خودمو درگیر میکنه یه سری اختراعات در گذشته هستند اینکه چطور یه ادمی یک سری چیزا به ذهنش رسیده و اونا را اختراع کرده تو اون زمانها ادم واقعا مات و مبهوت میمونه و این احتمال میاد سراغ ادم که کسی از اینده اومده و اون چیز را به طرف یاد داده .عجیبه نه ؟

    خلاصه اینکه سوالات زیاده تو ذهن ادما شما چه سوالی ذهنت را درگیر کرده ؟

     

    کوچک کردن