aalan

یک سوال Latest سوالات

  1. دوست عزيز ما وسط كهكشان نيستيم كه يه گوشه اين كهكشانيم و تا مركز خيلي فاصله داريم ... اگر تو هواي تميز به آسمان نگاه كنيد ميتونيد كل كهكشان را ببينيد به صورت يك ابر بزرگ وسط آسمون هست ... با تلسكوپ ازشون عكس برداري ميكنن بعدش با توجه به رنگ و با استفاده از مثلثات به راحتي فاصله را تشخيص ميدن(البته چادامه مطلب ...

    دوست عزیز ما وسط کهکشان نیستیم که یه گوشه این کهکشانیم و تا مرکز خیلی فاصله داریم … اگر تو هوای تمیز به آسمان نگاه کنید میتونید کل کهکشان را ببینید به صورت یک ابر بزرگ وسط آسمون هست … با تلسکوپ ازشون عکس برداری میکنن بعدش با توجه به رنگ و با استفاده از مثلثات به راحتی فاصله را تشخیص میدن(البته چون تعداد زیاده این کار را کامپیوتر با استفاده از سی الی چهل عکس در زوایای مختلف انجام میده)
    توی بخش help – contact us سایت nasa بپرسید یا تو انجمنشون بپرسید این را به شما میگن من یادم نیست کی ولی حدود دو سال پیش همین سوال شما برای منم پیش اومد ازشون پرسیدم به صورت ساده این جواب را به من دادن (البته اون روش مثلثات در جنگ ها برای تخمین فاصله نیرو های دشمن هم استفاده میشه که خیلی سریع حدود فاصله را میگه … تو سایت مدرسه ما روشش هست به سایت سمپاد برید روشش را یکی از المپیاد های نجوم گذاشته)

    کوچک کردن