aalan

یک سوال Latest سوالات

  1. این پاسخ ویرایش شده است.

    برای فعالیت در بورس باید ابتدا با مفاهیم کلی اقتصاد کلان و خرد و تاثیر عوامل مختلف بر یکدیگر در اقتصاد آشنا شد و بعد با مفاهیم اولیه بورس و تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی آشنا شد. دریافت کد بورسی به صورت کلی برای شروع فعالیت در بورس باید ابتدا کد بورسی داشت. به‌طوری‌که برخی کارگزاری‌ها، بخشی از خدماتادامه مطلب ...

    برای فعالیت در بورس باید ابتدا با مفاهیم کلی اقتصاد کلان و خرد و تاثیر عوامل مختلف بر یکدیگر در اقتصاد آشنا شد و بعد با مفاهیم اولیه بورس و تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی آشنا شد.

    دریافت کد بورسی

    به صورت کلی برای شروع فعالیت در بورس باید ابتدا کد بورسی داشت. به‌طوری‌که برخی کارگزاری‌ها، بخشی از خدمات دریافت کد را به‌صورت غیرحضوری و آنلاین به مشتریان ارائه می‌دهند. بدین‌صورت که شما وارد وب‌سایت کارگزاری موردنظر می‌شوید. و اقدام به تکمیل کردن فرم‌های مربوطه می‌نمایید. این فرم‌ها از چند بخش تشکیل شده‌اند که شامل موارد زیر است:

    • مشخصات فردی
    • مشخصات تحصیلی و شغلی
    • اطلاعات مالی
    • اطلاعات حساب بانکی

    اطلاعات شما باید به‌درستی درج شود تا در ادامه فرآیند و بانک اطلاعاتی شما مشکلی پیش نیاید. حساب بانکی که ارائه می‌کنید، همان حسابی است که با آن قرار است معامله کنید. مبلغ حاصل از فروش هر معامله‌ای به‌حساب مذکور، ظرف دو روز کاری واریز می‌شود. بنابراین لازم است با دقت این بخش را تکمیل نمایید. در آخرین صفحه فرم نیز، می‌بایست در آزمون شرکت کنید تا اطلاعات کافی شما درباره بازار سرمایه سنجیده شود. مدارکی که لازم است ارائه دهید شامل موارد زیر است:

    • مدارک لازم برای دریافت کد بورسی (اشخاص حقیقی):
      • اصل و تصویر شناسنامه از صفحه اول و صفحه توضیحات
      • اصل و تصویر رو و پشت کارت ملی
      • شماره‌حساب بانکی و شماره شبای آن
      • تکمیل فرم مشخصات مشتریان حقیقی
      • آخرین مدرک تحصیلی (برای دسترسی به معاملات آنلاین دارا بودن حداقل دیپلم و ۱۸ سال سن لازم است)

    برای انجام معاملات آنلاین لازم است فرم درخواست کد آنلاین را نیز تکمیل کنید. اگر مدرک تحصیلی در اختیار ندارید، نمی‌توانید آنلاین معامله کنید و صرفاً به‌صورت حضوری و آفلاین می‌توانید به معامله بپردازید. کلیه افراد حقیقی می‌توانند کد معاملات (فرابورس) دریافت کنند؛ اما تنها افرادی می‌توانند معاملات آنلاین انجام دهند که حداقل دیپلم آن‌ها احراز شود.

    همچنین لازم است، فرم مربوط به سامانه سجام را تکمیل کنید تا اطلاعات شما به‌عنوان سهامدار در بانک اطلاعاتی ثبت شود. شما می‌توانید مدارک لازم مانند شناسنامه و کارت ملی را اسکن کرده و در قسمت دریافت کد سایت کارگزاری بارگذاری کنید و برای ادامه ثبت‌نام و احراز هویت غیر حضوری یا حضوری اقدام کنید. چند راه جهت احراز هویت و تکمیل ثبت نام سجام پیش رو شما است:

    • احراز هویت غیر حضوری از طریق اپلیکیشن های سیگنال، آپ و کارگزاری آشنا
    • احراز هویت از طریق مراجعه به دفاتر منتخب پیشخوان دولت (در این روش می‌توانید به یکی از دفاتر منتخب پیشخوان که نزدیک به محل کار یا منزل شما است، مراجعه کنید.)
    • احراز هویت حضوری در شعب کارگزاری مربوطه (در این روش می‌توانید به یکی از شعب کارگزاری که نزدیک به محل کار یا منزل شما است، مراجعه کنید.)

    اگر کارگزاری موردنظر شما امکان ثبت‌نام آنلاین نداشته باشد، لازم است حضوری به کارگزاری مراجعه نمایید و از واحد پذیرش شرکت فرم‌های ثبت‌نام و سجام را دریافت کنید. شما فقط یک‌بار این مراحل را طی کرده و صاحب یک کد خواهید شد. این کار را می‌توانید از طریق هر کارگزاری انجام دهید و فرآیند بورسی شدن شما، تأثیری در معاملات آینده شما نخواهد داشت. البته، شما می‌توانید تعداد زیادی کد آنلاین از کارگزاری‌های متفاوت دریافت کنید. برای این کار لازم است همه این مراحل در سایر کارگزاری‌ها انجام دهید.

     

    کوچک کردن